Automatisk nivåreglering?

m_s70R
22 april 2007 · 56 Inlägg

Hej!

Jag undrar om det är automatisk nivåreglering på en Volvo v70 t5 awd 2,0 -97?

tacksam för svar

ReApEr__88
22 april 2007 · 620 Inlägg

Vet ej. Men det är en mycket bra uppfinning min morbror har de på hans 945 och är väldigt nöjd med det.

Volvo S60 (2006)
m_s70R
22 april 2007 · 56 Inlägg

Okej, den är säkert bra:) Men grejen är att jag ska sänka bilen och har hört att det ska vara problem om man har automatiskt nivåreglering:)

Andreas 940 -utan 940
22 april 2007 · 1 728 Inlägg

Det ser du på stötdämparna, har de en gummibälg är de så kallade nivomatic-dämpare.

Christian S
22 april 2007 · 4 816 Inlägg

Precis du ser det på dämparen då dom med nivåreglering är mycket tjockare än dom andra.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Stefan Varberg Supraman
22 april 2007 · 2 300 Inlägg

Om det är awd så är det enkelt att sänka.
Få tag i fjädrar eller kap.
På dom nedre fästena på dämparen byter du ut dom två bultarna till längre diton med distanser.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
_Orb_ MiKeY
22 april 2007 · 85 Inlägg

vet ej om det är automatisk nivåreglering.. har du drag så finns risken.. men jag tror att awd:en har en speciell stötdäparanordning bak. men är det samma nivåreglering som s60 o v70 nya modellen så har sam bilmode sänkningssats.. sambilmode.se.. lycka till.. Mvh Robert

m_s70R
22 april 2007 · 56 Inlägg

Okej, menar du nu att det inte är automatisk nivåreglering? Eller är det så man ska sänka den om det är det på den?

Har som sagt hört att det ska vara svårt att sänka bilen med sån reglering, brukar man få göra större ingrepp då eller?

Brådhis * Voff voff *
22 april 2007 · 10 310 Inlägg

Till att börja med hade AWD automatisk nivåreglering som standard!

Det som gör det hela lite krångligare är att om du ska sänka måste du köpa både dämpare och fjädrar (antingen anpassade för nivåreglering eller så utan nivåreglering) men du kan inte, som på bilar utan nivåreglering, bara byta fjädrarna!

Och om jag inte minns helt fel så har AWD andra fjädrar och dämpare än dom utan AWD...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
m_s70R
22 april 2007 · 56 Inlägg

Jag har hittat ett erbjudande med fjädrar och dämpare runt om för ca 3900 kr. Det räcker väll då eller är det riktigt bråkigt med dessa dämpare som sitter på?

Tycker inte 3900 kr är så farligt då om man jämför med vad man får betala för bara fjädrarna, (ca 1700) Med hela kittet får man väll också bra mycket bättre köregenskaper och komfort.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang