Ammes bilar i landskrona skojare eller seriösa?

Presidento Of World
8 september 2013 · 3 332 Inlägg

tomcat13 skrev:

azid skrev:

tomcat13 skrev:

Ja det e väl standard att ni säger så.. Ta mig på orden eller skit i det. jag har köpt bil där det är allt jag har gjort.

Lite surt med lyktorna.. Vad fuskade dom till?
var det en dyr bil?
Köper man en bil begagnat av en bilfirma så får man fråga efter garanti. Man är aldrig skyldig att köpa en bil som man bara kollat på.

Bla bla bla nej nej nej bla bla bla ta mig på orden bla bla bla.

Du! ingen som inte har eget intresse i frågan håller på som du. Tror du folk är dumma i huvudet?

Klart att garanti ska följa med bilen om den är över ett visst pris, inte nått man ska behöva be om.

Lägg ner nu, du är avslöjad. Logga ut.

Avslöjad på vadå? Lägg ner själv.. Sant.. egentligen ligger inget intresse i den här frågan.. jag säger bara vad jag har erfarit av att köpa bil där. direkt börjar ni tjafsa om att det är jag som äger firman.. sök fakta innan ni börjar skrika om saker som ni inte vet ett skit om.

jag får väl hoppas att om någon går ut och utger sig för att vara bilhandlare så slänger dom ut namn, telefonnummer osv..

ryktet verkar stämma.. garaget vimlar om hormonstinna nyblivna körkortstagare som kan allt om allt och alla..


bra reklam för ditt företag detta..

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Mack Forum- och sitemoderator
8 september 2013 · 26 167 Inlägg

tomcat13 skrev:

azid skrev:

tomcat13 skrev:

Ja det e väl standard att ni säger så.. Ta mig på orden eller skit i det. jag har köpt bil där det är allt jag har gjort.

Lite surt med lyktorna.. Vad fuskade dom till?
var det en dyr bil?
Köper man en bil begagnat av en bilfirma så får man fråga efter garanti. Man är aldrig skyldig att köpa en bil som man bara kollat på.

Bla bla bla nej nej nej bla bla bla ta mig på orden bla bla bla.

Du! ingen som inte har eget intresse i frågan håller på som du. Tror du folk är dumma i huvudet?

Klart att garanti ska följa med bilen om den är över ett visst pris, inte nått man ska behöva be om.

Lägg ner nu, du är avslöjad. Logga ut.

Avslöjad på vadå? Lägg ner själv.. Sant.. egentligen ligger inget intresse i den här frågan.. jag säger bara vad jag har erfarit av att köpa bil där. direkt börjar ni tjafsa om att det är jag som äger firman.. sök fakta innan ni börjar skrika om saker som ni inte vet ett skit om.

jag får väl hoppas att om någon går ut och utger sig för att vara bilhandlare så slänger dom ut namn, telefonnummer osv..

ryktet verkar stämma.. garaget vimlar om hormonstinna nyblivna körkortstagare som kan allt om allt och alla..

6 hela inlägg och där tar du fram det kortet ur kortleken..
Pinsamt.

Vänd på myntet, och du skulle förstå - förhoppningsvis - varför det är lätt att misstro det du säger, särskilt med tanke på hur andras erfarenheter berättar något helt annat om företaget som det diskuteras kring.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Henrik-N
8 september 2013 · 450 Inlägg

tomcat13 skrev:

Ekan_1 skrev:
Åkte dit och kollade på bil åt en tjejkompis, provkörde och bromsarna tog ju inte?
kommer aldrig åka dit igen.

ja det ser ju absolut inte bra ut.. men som sagt dom säljer inte obesiktigade bilar så den bilen hade dom med största möjlighet fixat till innan pengarna lämnades över.

Men nu får du väl fan ta och ge dig med ditt jävla sätt och försvara dem, folk här övertygar hela tiden om vilka jävla skojare dem är, vad fasen vet du om dem hade fixat bilen, om dem hade varit seriösa hade dem fixat skiten innan den ställdes i deras lokal för försäljning ! PUNKT !

tomcat13
8 september 2013 · 8 Inlägg

FLindgren skrev:

tomcat13 skrev:

azid skrev:

Bla bla bla nej nej nej bla bla bla ta mig på orden bla bla bla.

Du! ingen som inte har eget intresse i frågan håller på som du. Tror du folk är dumma i huvudet?

Klart att garanti ska följa med bilen om den är över ett visst pris, inte nått man ska behöva be om.

Lägg ner nu, du är avslöjad. Logga ut.

Avslöjad på vadå? Lägg ner själv.. Sant.. egentligen ligger inget intresse i den här frågan.. jag säger bara vad jag har erfarit av att köpa bil där. direkt börjar ni tjafsa om att det är jag som äger firman.. sök fakta innan ni börjar skrika om saker som ni inte vet ett skit om.

jag får väl hoppas att om någon går ut och utger sig för att vara bilhandlare så slänger dom ut namn, telefonnummer osv..

ryktet verkar stämma.. garaget vimlar om hormonstinna nyblivna körkortstagare som kan allt om allt och alla..

Jag sökte faktiskt fakta innan jag skrev något och du verkade inte helt säker och övertygad på denna bilfirma när du köpte din passat för bilen inte var besiktad eller något sånt, tråden fick aldrig något vettigt slut.
Så vad fick dig att först ha ont öga för detta företag, till att nu prisa dom att dom är ärliga bilförsäljare som gärna säljer billiga(och självklart bra) bilar till fattiga svenssons, som håller flera år utan problem?

Bilen var nybesiktigad när jag var o kollade på bilen så jag vet inte var du fick det ifrån. jag hade inget ont öga mot firman. Jag kollar bara upp vad för problem bilarna haft tidigare och vad dom har gjort med bilen..

Bara för att bilen är godkänd vid besiktningen så innebär det inte att det finns problem som kommer i framtiden såsom rost i balkar bland annat.

Man kan aldrig få 100% bilar som e begagnade. då ska man helst köpa fabriksnya bilar där alla nödvändiga garantier ingår. Det finns ju både måndagsexemplar och goda exemplar vid begagnat köp.

koka
8 september 2013 · 629 Inlägg

Då vill jag också säga några ord om Ammes bilar..

Köpte en 940 föra året innan vintern..
5200kr för bilen och tog förgivet direkt att jag inte skulle hitta en "mint condition" bil.
Ringer och bestämmer en tid osv. Åker ditt och bilen är ganska sunkig.
Batteriet är dött,starthjälp och motor går som en klocka!
Provkör inte bilen utan prutar och får ge 4000kr.
Kör och hämtar ut pengar medans dom kör fram den.
skriver på papperna osv. sen hoppar jag in och hinner lätta på kopplingen *Klonk*
vafan är de nu? Jo en bulten till bakaxel saknas?
De kallar ut sin ena mek och hans säger att de är OK att köra med den så.........

Efter lite diskution så ska jag komma tillbaka dagen efter så ska de vara lagat vilket det var.

Tillägga att jag jobbar som mek..

Rekommenderar till er som ska titta på bil där, provkör och bestäm er ut ifrån det.
Bilder ljuger väldigt ofta.
Har ni någon kompis som har intresse för bilar eller är mek, ta med han då!

Volvo V50 1.6 DRIVe "Blöj x-pressen" (2010)
Transporter89
8 september 2013 · 957 Inlägg

tomcat13 skrev:

FLindgren skrev:

tomcat13 skrev:

Avslöjad på vadå? Lägg ner själv.. Sant.. egentligen ligger inget intresse i den här frågan.. jag säger bara vad jag har erfarit av att köpa bil där. direkt börjar ni tjafsa om att det är jag som äger firman.. sök fakta innan ni börjar skrika om saker som ni inte vet ett skit om.

jag får väl hoppas att om någon går ut och utger sig för att vara bilhandlare så slänger dom ut namn, telefonnummer osv..

ryktet verkar stämma.. garaget vimlar om hormonstinna nyblivna körkortstagare som kan allt om allt och alla..

Jag sökte faktiskt fakta innan jag skrev något och du verkade inte helt säker och övertygad på denna bilfirma när du köpte din passat för bilen inte var besiktad eller något sånt, tråden fick aldrig något vettigt slut.
Så vad fick dig att först ha ont öga för detta företag, till att nu prisa dom att dom är ärliga bilförsäljare som gärna säljer billiga(och självklart bra) bilar till fattiga svenssons, som håller flera år utan problem?

Bilen var nybesiktigad när jag var o kollade på bilen så jag vet inte var du fick det ifrån. jag hade inget ont öga mot firman. Jag kollar bara upp vad för problem bilarna haft tidigare och vad dom har gjort med bilen..

Bara för att bilen är godkänd vid besiktningen så innebär det inte att det finns problem som kommer i framtiden såsom rost i balkar bland annat.

Man kan aldrig få 100% bilar som e begagnade. då ska man helst köpa fabriksnya bilar där alla nödvändiga garantier ingår. Det finns ju både måndagsexemplar och goda exemplar vid begagnat köp.

Jag köpte min honda begnad. Där var fan inte en enda fel på den och  den fungerade  fint hur bra som helst  under  den åren jag hade den  en annan kille köpte den sen den funkar hur bra som helst änu utan problem  så  Du kan köpa en beganad bil utan problem det gäller  bara tt  köpa det hos rätt person  Ammes bilar  är värdelösa  alla som har köpt bil där har klagat på något.  Du är fan i me den första  som  försvara honom så ligga bra att du  lägger ner skiten för  du kommer ingen stannas. Det kan ej vara så att  1000  pers  har fel och du är den enda jävel som har rätt i allt

Honda Civic Type R "Black Mamba" (2018)
Vurtne DEVIL
8 september 2013 · 1 171 Inlägg

Fyfan va alla lipar

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Mack Forum- och sitemoderator
8 september 2013 · 26 167 Inlägg

Legosoldaten skrev:
Fyfan va alla lipar

Tycker det hellre påminner om "argumenterar" och "diskuterar"?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Vurtne DEVIL
8 september 2013 · 1 171 Inlägg

Mack skrev:

Legosoldaten skrev:
Fyfan va alla lipar

Tycker det hellre påminner om "argumenterar" och "diskuterar"?

Tyckte inte att jag frågade om din åsikt, eller gjorde jag det? nej.

bmw m power
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Mack Forum- och sitemoderator
8 september 2013 · 26 167 Inlägg

Legosoldaten skrev:

Mack skrev:

Legosoldaten skrev:
Fyfan va alla lipar

Tycker det hellre påminner om "argumenterar" och "diskuterar"?

Tyckte inte att jag frågade om din åsikt, eller gjorde jag det? nej.

Vad förväntar du dig när du gör ett allmänt påhopp?
Hurrarop från dom övriga? Röda mattan som rullas ut?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Vurtne DEVIL
8 september 2013 · 1 171 Inlägg

Mack skrev:

Legosoldaten skrev:

Mack skrev:

Tycker det hellre påminner om "argumenterar" och "diskuterar"?

Tyckte inte att jag frågade om din åsikt, eller gjorde jag det? nej.

Vad förväntar du dig när du gör ett allmänt påhopp?
Hurrarop från dom övriga? Röda mattan som rullas ut?

Nej jag gav min frivilliga åsikt, men det är tydligen ett "påhopp", skärp dig nu förfan.

bmw m power
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Glesmark
8 september 2013 · 1 938 Inlägg

Mack skrev:

Legosoldaten skrev:

Mack skrev:

Tycker det hellre påminner om "argumenterar" och "diskuterar"?

Tyckte inte att jag frågade om din åsikt, eller gjorde jag det? nej.

Vad förväntar du dig när du gör ett allmänt påhopp?
Hurrarop från dom övriga? Röda mattan som rullas ut?

Och ett glas skumpa serverat i näven från silverbricka såklart?! smile

Dansken_fire
8 september 2013 · 254 Inlägg

Trådskaparen frågade vad folk har för erfarenheter om Ammes bilar!

Ni bråkar om vem som har rätt!! skriv era erfarenheter om företaget istället för att bråka om vem som har rätt!!

Själv har jag aldrig gjort några affärer där men jag har kollat på en del bilar, mina erfarenheter är att han verka inte jätte glad för att sälja, då man kan kolla på en bil i 15min utan att få någon hjälp.

Sen borde ni fatta när ett företag säljer en bil för under 10 000kr kan ni inte förvänta er mycket av det! Bilar i den prisklassen har inga garantier! och det står säkert hos han!

Jag undra fan om det går ihop för ett företag att sälja 6000kr bilar!

Mack Forum- och sitemoderator
8 september 2013 · 26 167 Inlägg

Legosoldaten skrev:

Mack skrev:

Legosoldaten skrev:
Tyckte inte att jag frågade om din åsikt, eller gjorde jag det? nej.

Vad förväntar du dig när du gör ett allmänt påhopp?
Hurrarop från dom övriga? Röda mattan som rullas ut?

Nej jag gav min frivilliga åsikt, men det är tydligen ett "påhopp", skärp dig nu förfan.

Så plötsligt är du helt plötsligt den ende som med all rätt ger en åsikt i tråden.
Det var som sjutton.

Sorry grabbar och tjejer. Vi måste uppenbarligen lämna tråden..

Edit: Och ja, jag lämnar denna diskussionen här. Den sjönk lågt nog.

Senast redigerat av Mack (8 september 2013)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
FLindgren
8 september 2013 · 5 089 Inlägg

Legosoldaten skrev:

Mack skrev:

Legosoldaten skrev:

Tyckte inte att jag frågade om din åsikt, eller gjorde jag det? nej.

Vad förväntar du dig när du gör ett allmänt påhopp?
Hurrarop från dom övriga? Röda mattan som rullas ut?

Nej jag gav min frivilliga åsikt, men det är tydligen ett "påhopp", skärp dig nu förfan.

vänta lite. Du hoppar på och säger att ingen frågade efter macks åsikt. Och sen säger du "Nej jag gav min frivilliga åsikt". Funkar sånt bara åt ett håll alltså?big_smile

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Henrik-N
8 september 2013 · 450 Inlägg

Legosoldaten skrev:

Mack skrev:

Legosoldaten skrev:

Tyckte inte att jag frågade om din åsikt, eller gjorde jag det? nej.

Vad förväntar du dig när du gör ett allmänt påhopp?
Hurrarop från dom övriga? Röda mattan som rullas ut?

Nej jag gav min frivilliga åsikt, men det är tydligen ett "påhopp", skärp dig nu förfan.

Tittar hur du själv reagerar, snacka om LIPSILL

azid Det som inte dödar gör ont
9 september 2013 · 2 668 Inlägg

tomcat13 skrev:

azid skrev:

tomcat13 skrev:

Ja det e väl standard att ni säger så.. Ta mig på orden eller skit i det. jag har köpt bil där det är allt jag har gjort.

Lite surt med lyktorna.. Vad fuskade dom till?
var det en dyr bil?
Köper man en bil begagnat av en bilfirma så får man fråga efter garanti. Man är aldrig skyldig att köpa en bil som man bara kollat på.

Bla bla bla nej nej nej bla bla bla ta mig på orden bla bla bla.

Du! ingen som inte har eget intresse i frågan håller på som du. Tror du folk är dumma i huvudet?

Klart att garanti ska följa med bilen om den är över ett visst pris, inte nått man ska behöva be om.

Lägg ner nu, du är avslöjad. Logga ut.

Avslöjad på vadå? Lägg ner själv.. Sant.. egentligen ligger inget intresse i den här frågan.. jag säger bara vad jag har erfarit av att köpa bil där. direkt börjar ni tjafsa om att det är jag som äger firman.. sök fakta innan ni börjar skrika om saker som ni inte vet ett skit om.

jag får väl hoppas att om någon går ut och utger sig för att vara bilhandlare så slänger dom ut namn, telefonnummer osv..

ryktet verkar stämma.. garaget vimlar om hormonstinna nyblivna körkortstagare som kan allt om allt och alla..

Mer bla bla bla  från dig. Nej du inte bara pratar om din erfarenhet, du är och lägger dig i vad andra skriver om firman= du har ett intresse i frågan.

Men visst jag skulle gilla om ägare till bilfirmor kom och presenterade sig och förde en riktig diskution, men det händer inte. Då lögner bara funkar ett kort tag.

Det sista tänker jag inte bry mig i, fjantig härskarteknik för att försöka tysta dom som inte gör som man vill.

2slow
plankan
9 september 2013 ·

Mack skrev:
Sorry grabbar och tjejer. Vi måste uppenbarligen lämna tråden..

Edit: Och ja, jag lämnar denna diskussionen här. Den sjönk lågt nog.

Ja lås skittråden innan den spårar ur mer än den redan har gjord

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang