Tja, har bytt mätarhus till felfria, bytt bakaxelgivare, rengjort diffklumpen och sensordrevet. Men ändå funkar inte hadtighetsmätaren? :S så måste vara kabelbrott någon stans? Men för att börja kunna mäta behöver jag ett elshema till 90ians modell med 4 stift ibak på mätarhuset.
Någon som vet vart jag hittar ett sådant schema? Tacksam för svar
Picke skrev: Tja, har bytt mätarhus till felfria, bytt bakaxelgivare, rengjort diffklumpen och sensordrevet. Men ändå funkar inte hadtighetsmätaren? :S så måste vara kabelbrott någon stans? Men för att börja kunna mäta behöver jag ett elshema till 90ians modell med 4 stift ibak på mätarhuset.
Någon som vet vart jag hittar ett sådant schema? Tacksam för svar
Den funka inte när ja regga bilen utan tak heller:))
Skillnaden mellan -88 och 88b- är ju bara att signaljord från givaren går in i den 4-poliga D-kontakten...
D1 = grön-vit signal hastighetsgivare D2 = brun-vit signaljord hastighetsgivare (som även är ihopkopplad med chassiejord i kombiinstrumentet) D3 = svart chassiejord i elcentral D4 = blå-röd 15-matning från tändningslås (matar hela mätarhuset)
De konstiga är jag har bytt 3 instrument, kopplat dierktström till huset, monterat en ny jordkabel, får inpullser från givaren på bakaxeln längst fram vid huset.