Köpa en bil utan servicebok?

Mystery2
27 september 2013 · 47 Inlägg

Gamla bilar som saknar servicebok , är det relevant eller spelar det ingen roll ? Fungerar kvitton på köp av bildelar och gamla besiktningsprotkoll lika bra?

FjonkeeN93 Volkswagen <3
27 september 2013 · 1 132 Inlägg

På bilar under 10k brukar jag ej bry mig om de finns någon service bok eller något. Utan jag brukar göra en egen service när jag får hem bilarna

Allmänt körd i huvudet
Lexus IS250 "Executive" (2007)
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
Brådhis * Voff voff *
27 september 2013 · 10 298 Inlägg

Mystery2 skrev:
Gamla bilar som saknar servicebok , är det relevant eller spelar det ingen roll ? Fungerar kvitton på köp av bildelar och gamla besiktningsprotkoll lika bra?

Prisklass? Bilmodell? Årsmodell? smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Mystery2
29 september 2013 · 47 Inlägg

Polo classic - 98. Runt 10.000-12.000 kr . Kan man skriva i serviceboken om jag själv byter något på bilen eller servar den själv?

Tommty
29 september 2013 · 218 Inlägg

skriv i ett word dokument.

skriv miltal och datum och vad som gjordes och spara i en pärm tillsammans med kvitton.

Jag har inte alltid rätt. Men jag har aldrig fel.
te_wik Forummoderator
29 september 2013 · 12 813 Inlägg

Det är klart att du kan skriva själv vad som gjorts, spara även kvitton osv. Det är bättre än inget. Många förstår ju att man inte lämnar in en bilutan värde på verkstaden för lite service, på det är inte så noga.

Det finns dock folk som förväntar sig att en bil från tex 80-talet ska ha servicebok och helst vara servad på märkesverkstad alla gånger.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Germax
29 september 2013 · 12 086 Inlägg

En bil för 12000kr hade jag skitit fullständigt i servicebok, inte hade jag bemödat mig skriva i den när jag byter olja heller.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang