Volvo V70 2,4D 2010, elektrisk motorvärmare

Peter55
29 september 2013 · 2 Inlägg

Ska köpa och montera in en elektrisk motorvärmare med kupé uttag på min V70 2,4D 2010.

Tittade först på Volvo original med uttaget monterat framför vänster framhjul. Det ser snyggt ut men känns väldigt opraktiskt om man parkerar till vänster om stolpen. Då får kabeln hänga över huven för att nå fram till stolpen.

Till den motorvärmaren finns det en utmärkt anvisning som beskriver steg för steg.
http://accessories.volvocars.com/Access … -SE/NO/V70(08-)/2012/DRIVe/Manual/L.H.D/ShowDocument/ShowIiDocument/VCC-397009-1/NOTHING

Sedan har jag tittat på Calix motorvärmare där kontakten monteras fram på lämpligt ställe. Det känns praktiskt men där finner jag inte någon bra anvisning hur den monteringen ska genomföras.

Har någon en bra monteringsanvisning för den monteringen liknande den som följer med Volvo original hade jag varit tacksam.
Tar även emot tips och erfarenheter på en sådan montering, även bilder om ni har det. Tips på lämpligt plats att placera kontakten på.

Senast redigerat av Bilsson (29 september 2013)

SLG
29 september 2013 · 498 Inlägg

Det finns väll längre kablar att köpa och inte den räcker till? Eller tillverkas dom bara i en längd?

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.
zleepy Trucker
29 september 2013 · 1 392 Inlägg

Jag har elskåpet till höger och uttaget till vänster fram, satte en nyckelring som håller den lååånga elkabeln hängandes från höger till vänster sidan fint, sen bara plugga i / dra ur utan problem, märker när man är nära väggen med, då rör sig kabeln...

så köp en längre kabel och kom på en lösning! smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang