Startproblem... honda civic type r

FadiStilarn
3 december 2012 · 299 Inlägg

Hej allihopa.

Såhär är det.
När jag startat min Honda ctr då den stått i ca 5h . Så låter det som att det skär i motorn i 2 sek. Precis efter att man startat den alltså. Det låter typ såhär:
Vrider nyckeln. Brrrm, shhh
Då brrrm är det normala startljudet
Och shhh är det skumma som kmr efteråt.

Annars går allt som det ska. Inget som knasar när jag kör eller så.
Jag misstänker startmotorn.
Men är det någon som känner igen detta problem eller har en misstanke om vad det är för fel?
Tacksam för alla seriösa svar

Gör den personlig
FadiStilarn
3 december 2012 · 299 Inlägg

någon?

Gör den personlig
dawwe ...has left the building...
3 december 2012 · 4 474 Inlägg

Brrrm shh? Det låter EXAKT som om det skulle vara bottenstockens "ingående lager", dvs ett lager i växellådan. Om det däremot låter "Brrrm shh shh Brrrm" så är det andra växelns kugghjul som har ETT avbrutet "kugg"...

Du får nog beskriva ljudet bättre om du vill ha ett bättre svar...Får jag gissa lite mer seriöst så tror jag att det är en rem som "slirar till" nu när det blivit kallt...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
FadiStilarn
3 december 2012 · 299 Inlägg

när man ska växla, och växeln inte gått in helt och man släpper kopplingen så kmr det ett sånt shhh ljud, de e samma ljud, men det kmr både när bilen står på friläge och i växel när man startar..

Gör den personlig
DusanMandick Random Hero
3 december 2012 · 4 047 Inlägg

lägg i växlen helt innan du släpper upp kopplingen då?

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
FadiStilarn
3 december 2012 · 299 Inlägg

De va inte det ja menade haha. Menade att det låter som det gör när växeln inte är inne helt .

Gör den personlig
Pim_Pim
5 december 2012 ·

Lägg upp en filmsnutt på problemet så blir det lite enklare för oss.

Men det låter onekligen som startmotorn, kärvande solenoid.

Dilaro
22 januari 2013 · 4 Inlägg

Jag har precis samma problem som du har. Jag vet exakt vad du menar. Undrar själv vad det kan vara. Jag brukar inte vrida nyckeln helt för start utan lite grann bara så motorn går igång. Det har gjort så att det är ljudet har minskats. Men jag har själv ingen aning vad det kan bero på.

BMW 120d e88 "E88an" (2008)
FadiStilarn
17 februari 2013 · 299 Inlägg

ja brukar också vrida till startläge innan jag startar den helt, och ljudet minskar, men ibland kmr det ändå,, jävligt skumt,, skitjobbigt

Gör den personlig
Lawrenz
1 oktober 2013 · 6 Inlägg

Hittade denna tråden, köpte en ny startmotor och bytade ut den gamla. Problemet är helt bort smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang