Ljuddämpa octavia

VWBORA
10 oktober 2013 · 3 Inlägg

hej köpte en octavia mk2 för ungefär 7-9 månader sedan och har funderat rätt länge på att ljuddämpa ljudet som kmr från däcken, hjulhusen är av tyg , funderar på att köpa hagmans underredssmassa och köra in flera lager i hjulhusen och under bilen , är jag inne på rätt spår ?? stort tacksam för tips

zovix Maskinbefäl
12 oktober 2013 · 1 038 Inlägg

Det här med ljuddämpning är mycket svårt och ska det göras så gör det helhjärtat på en gång.

Det som skiljer premiumbilar från andra vad gällande ljuddämpning är främst antalet bitumenmattor och tjockleken på golvmattan.

Var kommer ljudet ifrån. Däcken hör du ja, men var kommer ljudet in i bilen? Framifrån, dörrar etc.

Vilken vana har du att skruva med bilar? Är du berädd att riva inredning för att dämpa?

Med vänlig hälsning, Z

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Mitsubishi Galant "4x4 Race edition" (1993)
andreas_1996
12 oktober 2013 · 951 Inlägg

rätt jobbigt men det lönar sig smile

Mitsubishi lancer GLXI "Mitsuun" (1993)
Mitsubishi eclipse gs "Knight Rider" (1992)
VWBORA
12 oktober 2013 · 3 Inlägg

zovix skrev:
Det här med ljuddämpning är mycket svårt och ska det göras så gör det helhjärtat på en gång.

Det som skiljer premiumbilar från andra vad gällande ljuddämpning är främst antalet bitumenmattor och tjockleken på golvmattan.

Var kommer ljudet ifrån. Däcken hör du ja, men var kommer ljudet in i bilen? Framifrån, dörrar etc.

Vilken vana har du att skruva med bilar? Är du berädd att riva inredning för att dämpa?

Med vänlig hälsning, Z

jaa jag kan riva ner saker och ting i bilen har kunskaps nivån på hög när det gäller bilar , men är det säkert att jag kan dämpa ner lite med underredssmassa flera lager i hjulhusen och flera lager underbilen ?

VWBORA
12 oktober 2013 · 3 Inlägg

andreas_1996 skrev:
rätt jobbigt men det lönar sig smile

hoppas verkligen det lönar sig big_smile köpte 4 kg underredsmassa hagmans (carosol)

olof102
12 oktober 2013 · 342 Inlägg

Har själv provat att ljuddämpa med Hagmans Carosol F40 men märkte ingen skillnad rent ljudmässigt.

Verkar vara rätt svårt det här med ljuddämpning, har man en gammal bil är steg ett att byta alla tätningslister runt dörrar till nya, mycket ljud kommer därifrån.

Steg två är däcken. Däcken kan göra enorm skillnad när det gäller vägljud/buller.

Efter det kan det vara lönande att börja riva ut inredningen och bränna på vibrationsdämpande plattor över bottenplattan.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang