Byta länkarm på en golf mk1 behöver lite hjälp :)

zedthepunk Rocknroller
2 oktober 2011 · 296 Inlägg

Tjenare håller på att byta länkarmar på min bil men har stött på problem..

Problemet är att jag inte får loss länkarmen vid spindelleden..har tagit bort bulten som ska hålla fast det men får fortfarande inte loss spindelleden... hur ska jag göra ? smile

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså
FLindgren
2 oktober 2011 · 5 089 Inlägg

slå med står slägga på sidan på spindeln där bulten går igenom. Funkar det inte tar du en kompis som pressar ner hela länkarmen\bulten med spett och slår samtidigt. Funkar nästan alltid:)

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
zedthepunk Rocknroller
2 oktober 2011 · 296 Inlägg

okej så det sitter så hårt altså? EDIT: ska inte ha loss spindelleden från länkarmen utan från fästen den sitter på så jag blir av med hela länkarmen med alla delar på *

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså
OskarN91
3 oktober 2011 · 35 Inlägg

de brukar sitta hårt om de inte är bytt på ett tag så slägga och spet är bra smile

BMW 320i "kameleont lack" (1994)
zedthepunk Rocknroller
3 oktober 2011 · 296 Inlägg

Då blir det att slåss lite med bilen imorrn ;P

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså
Stripz Voodoo
14 oktober 2013 · 1 444 Inlägg

bort med bulten knaka försiktigt en  mejsel i spåret så du bänder försiktigt ut öronen så ska den falla lös lätt:)

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum
Audi 100 avant "Slammed" (1993)
Volkswagen Jetta Ls "Bettzy" (1981)
FLindgren
14 oktober 2013 · 5 089 Inlägg

Stripz skrev:
bort med bulten knaka försiktigt en  mejsel i spåret så du bänder försiktigt ut öronen så ska den falla lös lätt:)

2 år gammal tråd. Har inte trådskaparen fått loss länkarmen än så har nog bilen sprängts i småbitar för länge sen..

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Stripz Voodoo
14 oktober 2013 · 1 444 Inlägg

FLindgren skrev:

Stripz skrev:
bort med bulten knaka försiktigt en  mejsel i spåret så du bänder försiktigt ut öronen så ska den falla lös lätt:)

2 år gammal tråd. Har inte trådskaparen fått loss länkarmen än så har nog bilen sprängts i småbitar för länge sen..

jo men finns ju en sök funktion här på garaget så om nån  här i framtidien söker  dehära så finns de tips? eller var de fel av mig att tipsa om de ?

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum
Volkswagen Jetta Ls "Bettzy" (1981)
Audi 100 avant "Slammed" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang