Volvo v70 1999 , läcker kylarvätska

nichole86
21 oktober 2013 · 49 Inlägg

Jag har precis köpt min egna första bil som tyvärr läcker kylarvätska (dock  inget som säljaren sa).
Fyllde på så det låg lite under max första gången och sen 3 dar senare så ligger det lite över min.

Så nånstans läcker det!.
Hade en kompis som kollade och kände runt och sa att det troligen läcker ifrån en av slangarna men att det kan ha runnit . Men så föreslog han kylarvätskatätare men hört ifrån andra att det tydligen inte är så bra?

Jag kan verkligen inget om detta mer än vad alla vätskor heter under huven.^^ Så jag uppskattar verkligen om någon kan hjälpa mig med detta.

Allt annat går bra på bilen.

BOLIN_
21 oktober 2013 · 2 763 Inlägg

nichole86 skrev:
Jag har precis köpt min egna första bil som tyvärr läcker kylarvätska (dock  inget som säljaren sa).
Fyllde på så det låg lite under max första gången och sen 3 dar senare så ligger det lite över min.

Så nånstans läcker det!.
Hade en kompis som kollade och kände runt och sa att det troligen läcker ifrån en av slangarna men att det kan ha runnit . Men så föreslog han kylarvätskatätare men hört ifrån andra att det tydligen inte är så bra?

Jag kan verkligen inget om detta mer än vad alla vätskor heter under huven.^^ Så jag uppskattar verkligen om någon kan hjälpa mig med detta.

Allt annat går bra på bilen.

Jag rekommenderar inte att du häller i kylartätning, det kan ställa till mer problem än det löser. Det bästa är om du kan försöka lokalisera felet och se själv smile

Volvo - For Life
nichole86
21 oktober 2013 · 49 Inlägg

Tänkte väl att det inte var så lätt;)

Men om man inte lyckas hitta problemet då?
Jag är så rädd att jag ska förstöra nåt i motorhuven så jag vågar knappt pilla^^

volvoqq Lastbilsmekaniker
21 oktober 2013 · 5 168 Inlägg

Är inte blött på passagerarsidan kan ju vara värmepacketet

pompe90
21 oktober 2013 · 408 Inlägg

volvoqq skrev:
Är inte blött på passagerarsidan kan ju vara värmepacketet

ja eller förarsidan då paketets rör är närmst förarsidan.

packningarna kan va dåliga eller så är elementet dåligt. finns billiga paket att köpa på skruvat eller ännu billigare och bättre på ebay

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang