Volvo v70- polis 2006

shaggy92
15 november 2013 · 7 Inlägg

Tjena, har en fundering angående min v70 som är fd polisbil. Tex så låser ju inte bakdörrarna när man låser via dosan. Och undrar nu om dom även har nå special med högtalarna med? Det kommer endast ljud ifrån RTI-högtalaren.

Har kollat säkring nr 10 och 11 men ingen av dom som är trasiga.

När man har gpsen igång och rösten pratar blir det ljud på högtalare bak? Helskumt tycker jag. Någon som har koll?

240bns
15 november 2013 · 1 008 Inlägg

Anledningen till att bakdörrarnas c-lås inte funkar beror med största säkerhet på att polisens styrsystem för all extrautrustning, inkl "buslåset" i bagageutrymmet är bortplockat.
Omkopplingarna för c-låset är gjorda i vänster respektive höger B-stolpe intill dörrarnas kontaktstycken.
Om du har kvar tilläggs-instruktionsboken för V70 Polis så finns schemat med kabelfärgerna för bus-låset i den.
Om inte så kan jag fota sidan i min instruktionsbok.

Högtalarna:  höger och vänster högtalare i framdörrarna är kopplade till varsitt radiosystem istället för stereon, tar du ut stereon så ser du en 4-polig kontakt med partvinnade gråa kablar l som går från stereons kablage och ned till mittkonsolens högra sida - detta kontaktstycke är till högtalarna i framdörrarna.

shaggy92
15 november 2013 · 7 Inlägg

Okej tack, skulle uppskatta om du kunde fota och posta bilder på din bok mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang