Importera bil från Tyskland - Bästa affären rent ekonomiskt?

AudiRS6 Revisor
17 november 2013 · 151 Inlägg

Nästa sommar är tanken att jag ska importera en bil från Tyskland, gärna något roligt, exempelvis en Sl 350 eller en 911 (996). Men nu frågar jag er, om vi ser till lite mer udda bilar, vilka bilar är det stor differens på prismässigt mellan Tyskland och Sverige? smile

Budget ca 150'-200'.

Evildan
17 november 2013 ·

Det kan du enkelt undersöka själv genom att leta på blocket och sedan jämföra med de tyska sidorna och vad som begärs där för samma modell.

Kollan
17 november 2013 · 618 Inlägg

www.ebay.de
www.dhd24.com/

www.Blocket.se

http://www.eurokurs.org/

+ ursprungskontroll, soppa, resa, regbes, kontrollbes, regskyltar m.m
Sen är det en stor fördel att kunna tyska, de är inte så förtjusta i andra språk där nere smile

Varsågod, bara att jämföra.

AudiRS6 Revisor
17 november 2013 · 151 Inlägg

Kollan skrev:
www.ebay.de
www.dhd24.com/

www.Blocket.se

http://www.eurokurs.org/

+ ursprungskontroll, soppa, resa, regbes, kontrollbes, regskyltar m.m
Sen är det en stor fördel att kunna tyska, de är inte så förtjusta i andra språk där nere smile

Varsågod, bara att jämföra.

Tack. Tyska kan jag skapligt, det är därför jag tänkte mig Tyskland, har en del vänner där också så det bör inte bli några problem:)

Givetvis kan jag leta själv. Har kollat på Maserati Quatroporte och MB SL350 där jag i båda fallen tycker att kalkylen kan gå ihop. Men nu frågar jag er, jag ber er inte att leta. Tänkte mer om någon på rak arm hade ett förslag!

Angående alla kostnader som tillkommer så räknar jag med dem, denna affär är inte tänkt att gå med en stor vinst, då kan jag likaväl göra något annat. Jag vill göra en rolig grej, njuta av bilen en sommar och sedan sälja inte för långt ifrån att ha gått jämnt upp.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
17 november 2013 · 13 744 Inlägg

tror nog att det är bortkastad tid att köpa en sån typ av bil i tyskland om det handlar om pengar.

men utbudet är skapligt mycket större här får man välja mellan kanske 1-3st olika bilar medans i tyskland kanske det finns 40-50 av samma modell men olikafärger och utrustning.


när man snackar svenson bilar därimot är det lättare att inte riskera en förlust i slutänden om man lägger korten rätt.

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang