2794
Sök

Volvo 855 t5 95 vakuummätare kopplas hur?

208 Inlägg
22 november 2013
Trådstartare
Hej!
Såg att min vakuummätare inte är inkopplad och jag undrar om någon vet hur man sätta slangen till den

4 822 Inlägg
22 november 2013
det har inte åkt isär i skarven vid vänster strålkastare? det är rätt vanligt att den åker isär där.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

123 Inlägg
22 november 2013
Eller så har den helt enkelt hoppat av från vacumträdet. Sitter vid gasrullen.

208 Inlägg
23 november 2013
Trådstartare
den är inte inkopplad någonstans alls:P slangen sitter bara i vakuummätare och går inte vart.
Vart ska den sitta? och vad gör denna mätare?

4 822 Inlägg
24 november 2013
om den sitter fast i TURBOmätaren i instrumenthuset så har du först en skarv under ratten, sitter den i där så är nästa skarv vid vänster strålkastare, sitter den i där så sitter den sen på "trädet" som är jämte gasrullen.
den visar vilket tryck du har i insuget, när den är i det svarta på skalan så är det undertryck i insuget och när den är i det vita så är det övertryck i insuget.
för det är den här mätaren du menar?
https://www1.garaget.org/archive/43/42212/36551/36551-390939.jpg
Senast redigerat av Christian S (24 november 2013)

Mvh Christian

208 Inlägg
24 november 2013
Trådstartare
haha nej tyvärr inte:P har en aftermarket mätare har helt glömt att skriva det som är endast för vakuum ingen aning vad man har den till men fick med den när jag köpte den

4 822 Inlägg
24 november 2013
varför vill man ha en vakuummätare i en turbo bil? är ju helt menlöst, då får man ju inte veta vad man har för tryck i insuget när man har övertryck utan enbart vad man har för undertryck innan man kommit upp i 0
mitt råd är att släng den mätaren så långt du orkar och skaffa en graderad laddtrycksmätare om du nu vill veta vad du har för tryck i insuget annars går du bara efter den som sitter orginal i mätarhuset.

Mvh Christian

208 Inlägg
24 november 2013
Trådstartare
hahahaha:D har en så kallad boostmätare också:) den är redan kopplad:P så den är inte värt att ja med andra ord:P tack för ett bra svar:)

Sök