Rispa i lacken

volvo-s40v40
13 december 2013 · 72 Inlägg

Hej!

Det var så att man vakna i morse och ska gå och starta bilen, då har nån jävel gjort en långa smal rispa med kniv elle nåt som är tunn som en tjockare sytråd.
Har någon en aning hur man kan fixa detta som bäst och med någorlunda vettig kostnad, man kan veerkligen känna att det är djupt in i lacken sad
Eller blir det billigast att anmäla till försäkringsbolaget?

Här är en bild på hur lång den är:
http://postimg.org/image/riybde7f7/


Sjukt tacksam för all hjälp!

JofooN Skrap
13 december 2013 · 2 098 Inlägg

Ta det med försäkringsbolaget.

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)
volvo-s40v40
13 december 2013 · 72 Inlägg

De kräver 4500 i självrisk, så tänkte om det går billigare om man tar det utan de?

Glesmark
13 december 2013 · 1 938 Inlägg

Kan gå att polera bort ,ser ut som en ganska bred repa, förhoppningsvis är den då inte så djup.
Har själv polerat bort saker jag inte trodde var möjliga att polera bort, och även sett på bilvårdsforum om folk som polerat bort "nyckelrepor" längs sidan som nån gjort för att jävlas.

volvo-s40v40
13 december 2013 · 72 Inlägg

Glesmark skrev:
Kan gå att polera bort ,ser ut som en ganska bred repa, förhoppningsvis är den då inte så djup.
Har själv polerat bort saker jag inte trodde var möjliga att polera bort, och även sett på bilvårdsforum om folk som polerat bort "nyckelrepor" längs sidan som nån gjort för att jävlas.

Kände på den igen men det är nog inte så djup som man kan tro. Ska nog testa polera som du säger innan jag lägger ner massa på lack. Kände på det igen och kan faktiskt funka eftersom det ser ut som en nyckelrepa!

Glesmark
13 december 2013 · 1 938 Inlägg

Kör en roterande maskin med grov rubbing och hård hätta alternativt lamull så ska du nog få till det rätt bra, en grå lack är svår att misslyckas med vid poleringsarbeten smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang