Airbag problem v70N -01

MattiasHedberg
23 december 2013 · 255 Inlägg

Har fått ett problem som inte går att lösa verkar det som.. Blir inte klok på det iaf!
Bytte säten från en V70R-06, funkade perfekt några dagar sen tändes airbaglampan!
Fick felkoder på bältessträckare bak och något på förarstolen, men passagerarstolen fram
finns ingen felkod på.. Tiden gick och fick nu en tvåa på detta på besiktningen!
Är det någon som har tips och råd på hur man kan göra?
Kan man göra som på äldre bilar att sätta ett tidrelä? försvinner det då från meddelande funktionen?
Har provat med motstånd men blev inte mkt bättre där!
Det är bara förarstolen som är kvar nu, löste det med baksätet!

Tips och ideer?

Gör det ordentligt eller ge fan i det!
zzr94092
23 december 2013 · 4 391 Inlägg

har gjort liknande byte på min S60 -01,min lampa tändes åxxå,men visade sig vara att jag inte fått ihop kontaktstycket under stolen ordentligt

Senast redigerat av zzr94092 (23 december 2013)

MattiasHedberg
29 december 2013 · 255 Inlägg

zzr94092 skrev:
har gjort liknande byte på min S60 -01,min lampa tändes åxxå,men visade sig vara att jag inte fått ihop kontaktstycket under stolen ordentligt

Kontakterna passade inte då den nya stolen är från 06 med elförskjutning och minne, så alla kablar är lödda!

Är det ingen som har tips o ideer? Börjar dra ihop sig till återbesök hos "billäkarn" igen..

Gör det ordentligt eller ge fan i det!
Aronson
29 december 2013 · 914 Inlägg

Glöm det där med tidrelä det kommer aldrig att funka.Då alla styrenhet jobbar som ett nätverk ,även kombiinstrumentet/DIMet.Vad menar du med något på förarstolen felkoden måste väl sagt något?
.Bälteslås?SIPSbag?

xXSammy
30 december 2013 · 6 571 Inlägg

Aronson skrev:
Glöm det där med tidrelä det kommer aldrig att funka. Då alla styrenhet jobbar som ett nätverk, även kombiinstrumentet/DIMet. Vad menar du med något på förarstolen felkoden måste väl sagt något?
Bälteslås? SIPSbag?

Edit*

Inget personligt. smile

OT: Hur långt har bilen gått? Ligger bilen omkring 20 tusen mil så är det säkert kombiinstrumentet/DIM.

De/Dem
MattiasHedberg
30 december 2013 · 255 Inlägg

Aronson skrev:
Glöm det där med tidrelä det kommer aldrig att funka.Då alla styrenhet jobbar som ett nätverk ,även kombiinstrumentet/DIMet.Vad menar du med något på förarstolen felkoden måste väl sagt något?
.Bälteslås?SIPSbag?

Det är ca 4veckor sedan jag var inne och kollade koderna, men har till 100% rätt att det stog airbag och inte bälte, hade bälte bak men det är åtgärdat!

Gör det ordentligt eller ge fan i det!
MattiasHedberg
30 december 2013 · 255 Inlägg

Malheus skrev:

Aronson skrev:
Glöm det där med tidrelä det kommer aldrig att funka. Då alla styrenhet jobbar som ett nätverk, även kombiinstrumentet/DIMet. Vad menar du med något på förarstolen felkoden måste väl sagt något?
Bälteslås? SIPSbag?

Edit*

Inget personligt. smile

OT: Hur långt har bilen gått? Ligger bilen omkring 20 tusen mil så är det säkert kombiinstrumentet/DIM.

Bilen har rullat 32,4 ungefär i dagens läge!

Gör det ordentligt eller ge fan i det!
zzr94092
30 december 2013 · 4 391 Inlägg

airbag lampan måste du väl släcka med dator efter att du mont,motståndet ,slocknar inte av sig självt

MattiasHedberg
30 december 2013 · 255 Inlägg

zzr94092 skrev:
airbag lampan måste du väl släcka med dator efter att du mont,motståndet ,slocknar inte av sig självt

Det vet jag inte? kan vara värt att kolla upp!

Gör det ordentligt eller ge fan i det!
zzr94092
30 december 2013 · 4 391 Inlägg

absolut,gör så och återkom

Aronson
31 december 2013 · 914 Inlägg

Javisst är det så ,måste radera felkoder/nollställa med dator/instrument.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang