Audi A6 1.8 Tempen vill inte gå upp.Bytt termostat.

_Lager
23 oktober 2013 · 191 Inlägg

Heej har ett allvarligt problem. Det började med att de bara gick upp till 60-70 i temp då byte sluta den bli varm hellt. Men om jag ställer mig på tomgång och stänger av värmepakets centralen hellt på off knappen så stiger den efter ett tag men alldrig över 90 men så fort jag börjar köra så sjunker den.

MustangHT1967
21 december 2013 · 94 Inlägg

Hur har det gått med din bil/värmeproblem ?

Saad1
21 december 2013 · 272 Inlägg

har du din fläkt på high hela tiden?

Mercedes E55 AMG "Bensinslukare" (2005)
_Lager
25 december 2013 · 191 Inlägg

Yes kör med fläkten på max men för typ 2 veckor sen gick den upp i temp och låg på 90 i 1 -2 veckor sen börja den koka när jag vred ner värmen i cupen. och efter det går den kall. har tagit avgas test i vattnet och sånt. inget fel på blockpackningen lr toppen. kan det vara stok någonstans så det bara circulerar genom värmepaketet och motorn ? Blir tokig Lr kan det vara wiscon som är knäpp ? hur vet man om wiscon är trasig ?

marven
27 december 2013 · 551 Inlägg

_Lager skrev:
Yes kör med fläkten på max men för typ 2 veckor sen gick den upp i temp och låg på 90 i 1 -2 veckor sen börja den koka när jag vred ner värmen i cupen. och efter det går den kall. har tagit avgas test i vattnet och sånt. inget fel på blockpackningen lr toppen. kan det vara stok någonstans så det bara circulerar genom värmepaketet och motorn ? Blir tokig Lr kan det vara wiscon som är knäpp ? hur vet man om wiscon är trasig ?

Har du luftat systemet efter termostat byte?

You can't B serious, oh K
_Lager
6 januari 2014 · 191 Inlägg

yes har luftat systemet ordentligt.

MustangHT1967
6 januari 2014 · 94 Inlägg

Du får kolla med VAG-com vad du får för värden från givare ,kan vara givarfel eller fel på instrumenteringen.
Hoppas du köpte termostaten på VAG (orginal) fler som haft problem med pirat termostater ,ink mig .

it_mutt Avstängd
6 januari 2014 · 10 388 Inlägg

MustangFB1968 skrev:
Du får kolla med VAG-com vad du får för värden från givare ,kan vara givarfel eller fel på instrumenteringen.
Hoppas du köpte termostaten på VAG (orginal) fler som haft problem med pirat termostater ,ink mig .

Varför vagcom...kolla på AC:n istället. (Jo du kan få fram motortemp via ac:n)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
MustangHT1967
7 januari 2014 · 94 Inlägg

it_mutt skrev:

MustangFB1968 skrev:
Du får kolla med VAG-com vad du får för värden från givare ,kan vara givarfel eller fel på instrumenteringen.
Hoppas du köpte termostaten på VAG (orginal) fler som haft problem med pirat termostater ,ink mig .

Varför vagcom...kolla på AC:n istället. (Jo du kan få fram motortemp via ac:n)

Nu vart jag nyfiken på hur ? smile

it_mutt Avstängd
7 januari 2014 · 10 388 Inlägg

MustangFB1968 skrev:

it_mutt skrev:

MustangFB1968 skrev:
Du får kolla med VAG-com vad du får för värden från givare ,kan vara givarfel eller fel på instrumenteringen.
Hoppas du köpte termostaten på VAG (orginal) fler som haft problem med pirat termostater ,ink mig .

Varför vagcom...kolla på AC:n istället. (Jo du kan få fram motortemp via ac:n)

Nu vart jag nyfiken på hur ? smile

Då ska vi se om jag kommer ihåg hur utan att vara i bilen;

Tryck in knappen för "återcirkulation" och tryck sen på "upp-pilen" (dvs knappen för att skicka värmen manuellt till rutan). Då ska det dyka upp "1C" i den ena displayn. (den vänstra vill jag ha för mig).

Detta är vilken "kanal" man använder. Tryck på temp upp (+) och temp ner (-) för att välja kanal. När man hittat rätt kanal, så trycker man på "återcirkulation" igenför att välja kanalen, och värdet ska visas.
(sen är det det temp upp och temp ner (dvs "+" och "-" för att byta kanal igen) )

Och, jag har för mig att det är kanal 51 för att visa kylvätsketempen

Har någon lista liggandes någonstans på vilka kanaler som är vad, men jag vet inte riktigt var. Går att få fram hastighet, varvtal på motorn och en "massa bråte" därigenom.


Värt att nämna är att detta är "exakt" värde. Dvs; den kommer när en fungerande tempmätare visar 90c, visa antingen strax under eller över - fullt normalt dock.

Funkar det inte så tjoa till, så ska jag gå ut i bilen o kolla hur det är man gör.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang