Vit bergsgrå eller röd CLA

volvo-s40v40
20 april 2013 · 72 Inlägg

Hej!

Beställde CLA i måndags i svart men efter att ha läst lite här och där känns det utmattande att ha en svart bil som blir smutsig hela tiden och direkt efter tvätt...

Då tänkte jag byta till en av dessa färger men den vita och röda är inte metallic. Endast den bersgråa är metallic men är metallic något man ens behöver nu?

Min  första helt nya bil men har ingen aning vilken färg som är lättast att hålla ren och som samtidigt ser bra ut..

Tacksam för alla svar!!

Ulf_W bilder.ulfw.se
20 april 2013 · 1 103 Inlägg

Bergsgrå met. är snygg ju, jag hade absolut tagit den.

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
mb_pucken
20 april 2013 · 5 088 Inlägg

Min erfarenhet är att svarta bilar är hemska. Ganska ljus Klarblå var värst men min vita tycker jag inte de syns så mycket på att den är skitig. Skulle hällre ha en vit än svart bil men svart är sjukt snyggt :-) håller man efter och vaxar den några gånger om året och tvättar regelbundet så fastnar knappt skiten och de regnar ändå förjämnan så wink

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
volvo-s40v40
20 april 2013 · 72 Inlägg

Ulf_W skrev:
Bergsgrå met. är snygg ju, jag hade absolut tagit den.

Hmm tycker det ser sjukt snyggt ut men känns lite som den färgen är så sjukt vanlig hmm

volvo-s40v40
20 april 2013 · 72 Inlägg

mb_pucken skrev:
Min erfarenhet är att svarta bilar är hemska. Ganska ljus Klarblå var värst men min vita tycker jag inte de syns så mycket på att den är skitig. Skulle hällre ha en vit än svart bil men svart är sjukt snyggt :-) håller man efter och vaxar den några gånger om året och tvättar regelbundet så fastnar knappt skiten och de regnar ändå förjämnan så wink

Men soliga dagar blir den dammig hela tiden oavsett hur man gör, den ser aldrig helt shinny ut sad

Nordman
6 januari 2014 · 33 Inlägg

Hej.
Tänkte höra om du fått din CLA och om du är nöjd med den. Vilken modell tog du?
Jag är sjukt sugen på en CLA jag med.

Mvh Jörgen.

Tesla Model 3 Performance "pCYKo TILL SALU" (2019)
NiKeMaN Entreprenör
6 januari 2014 · 1 286 Inlägg

Efter att ha köpt några nya bilar - och vet hur jävla mycket pengar man förlorar på att köpa en ny bil så har jag bara ett råd:

Köp exakt den färg som du tycker är snyggast och som du tror att du trivs bäst med!


Blanksvart är ett SKIT att tvätta och underhålla. Röd, vit och gråmet är tre färger som alla har sina för och nackdelar. Välj det som är snyggast. smile

// Niklas Johansson
volvo-s40v40
11 januari 2014 · 72 Inlägg

Nordman skrev:
Hej.
Tänkte höra om du fått din CLA och om du är nöjd med den. Vilken modell tog du?
Jag är sjukt sugen på en CLA jag med.

Mvh Jörgen.

Naa blev inte av pga oenighet med företaget hmm Men vill du ha ett råd så köp inte den. Om du verkligen gillar utseendet så är det rätt bil men körglädje? nej, grymt mycket roligare att köra en BMW jag garantera. Personligen föll jag för utseendet när den kom ut men i dagsläget skulle jag aldrig spendera de pengarna på en sån bil. Men det är bara vad jag tycker smile

Senast redigerat av volvo-s40v40 (11 januari 2014)

volvo-s40v40
11 januari 2014 · 72 Inlägg

NiKeMaN skrev:
Efter att ha köpt några nya bilar - och vet hur jävla mycket pengar man förlorar på att köpa en ny bil så har jag bara ett råd:

Köp exakt den färg som du tycker är snyggast och som du tror att du trivs bäst med!


Blanksvart är ett SKIT att tvätta och underhålla. Röd, vit och gråmet är tre färger som alla har sina för och nackdelar. Välj det som är snyggast. smile

Hihi börjar märka samma själv wink

Nordman
12 januari 2014 · 33 Inlägg

Ja, den får ju inte vara hur tråkig som helst att köra...
Jag är närmast sugen på AMG modellen. Den bör ju i vilket fall ha hyfsad väghållning.

Har varit inne och klämt lite på en A45 AMG och bokat in en provkörning när de får in en CLA 45 AMG. Ska bli intressant.
Dock tvekar jag till att lägga dom pengarna på en ny bil då man förlorar några hundra tusen de första åren... Kostar mer än det smakar enligt min mening.
Tack för dina synpunkter! :-)

Tesla Model 3 Performance "pCYKo TILL SALU" (2019)
volvo-s40v40
12 januari 2014 · 72 Inlägg

Nordman skrev:
Ja, den får ju inte vara hur tråkig som helst att köra...
Jag är närmast sugen på AMG modellen. Den bör ju i vilket fall ha hyfsad väghållning.

Har varit inne och klämt lite på en A45 AMG och bokat in en provkörning när de får in en CLA 45 AMG. Ska bli intressant.
Dock tvekar jag till att lägga dom pengarna på en ny bil då man förlorar några hundra tusen de första åren... Kostar mer än det smakar enligt min mening.
Tack för dina synpunkter! :-)

Om du nu skulle köpa CLA avråder jag även från automaten, otroligt seg om man jämför med Audis och BMW. Klart AMG modellen är något helt annat. De har klämt ut sanslösa hästar ur den motorn. Har inte haft nöjet att provköra AMG:n men den är nog inte så tråkigt att köra, det är trots allt AMG wink

Senast redigerat av volvo-s40v40 (12 januari 2014)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang