Tips på verkstad vart man kan kränga om gummit på fälgen?

TexaL
24 januari 2014 · 308 Inlägg

Vill kränga om nya vinterdäck men varenda verkstad jag kollat på kränger om/balanserar för 1500~

Vet ni något billigare ställe i Stockholm?

Mvh!

Subaru Impreza "WRX STI" (2002)
Markus1987
24 januari 2014 · 498 Inlägg

Vad handlar det om för storlek på däck/fälg du vill ha krängat???

Mickius
24 januari 2014 · 4 670 Inlägg

Satan så dyrt ger 175kr fälgen här nere 18"

TexaL
25 januari 2014 · 308 Inlägg

215/45/17, 4 alu fälgar. Någon som vet något?

Subaru Impreza "WRX STI" (2002)
Screampipe
25 januari 2014 · 159 Inlägg

Satan va dyrt, lixom de tar knappt 20min.
Jag brukar ge 100:- fälgen , gör det ioförsig gratis nu för har köpt krängare och balanserare wink

TexaL
29 januari 2014 · 308 Inlägg

Ingen som har någon aning alls? Vart brukar ni göra det i Stockholm?

Subaru Impreza "WRX STI" (2002)
FLindgren
29 januari 2014 · 5 089 Inlägg

Screampipe skrev:
Satan va dyrt, lixom de tar knappt 20min.
Jag brukar ge 100:- fälgen , gör det ioförsig gratis nu för har köpt krängare och balanserare wink

Vad kostar lokalen, lön till killen som jobbar, balans och monteringsmaskinen, ny ventil, balanseringsvikter, däckpasta i 20 minuter?
och om det skall skiftas på bilen så är det en lyft och platsen den står på. En kompressor som skall hållas igång. Verktyg, mutterdragare.


Tycker också att det är mycket pengar. Men Verkstan måste också gå runt. Speciellt nu när folk köper billiga däck på nätet själva och förväntar sig att däckverkstan ska göra jobbet skitbilligt.

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
TexaL
29 januari 2014 · 308 Inlägg

FLindgren skrev:

Screampipe skrev:
Satan va dyrt, lixom de tar knappt 20min.
Jag brukar ge 100:- fälgen , gör det ioförsig gratis nu för har köpt krängare och balanserare wink

Vad kostar lokalen, lön till killen som jobbar, balans och monteringsmaskinen, ny ventil, balanseringsvikter, däckpasta i 20 minuter?
och om det skall skiftas på bilen så är det en lyft och platsen den står på. En kompressor som skall hållas igång. Verktyg, mutterdragare.


Tycker också att det är mycket pengar. Men Verkstan måste också gå runt. Speciellt nu när folk köper billiga däck på nätet själva och förväntar sig att däckverkstan ska göra jobbet skitbilligt.

You got a good point there smile
Men man kan alltid försöka hitta något billigt innan man går till en märkesverkstad som gör det lite dyrare än andra ställen smile

Subaru Impreza "WRX STI" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang