Vilken är DIN favoritväxel?

Kettunen
8 maj 2007 ·

R smile Göra backsnurrar. Så gött va smile

Matuniz Galning =)
8 maj 2007 · 96 Inlägg

helt klart 2an.. grymt bra drag där tongue

Trozzo Oekonomisk, ja visst
8 maj 2007 · 966 Inlägg

Drive

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
940R
8 maj 2007 · 1 567 Inlägg

Ja 3:an som det flesta

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Akka
8 maj 2007 · 1 174 Inlägg

hums svårt står mellan 2an å 3an.. på min bil e det nog 2an men på farsans så är det 3an spec om man kör runt 70-80 sedan växlar man ner till 3an å drar på xD

chrgus 119 Hk/Liter
8 maj 2007 · 246 Inlägg

2 an om man vill känna det goa draget, maxladdet vid 3000-3500 varv är så jävla gött då.
Annars så är det 3 an, omkörningarna gör man på nolltid xD

Move your mind
zoopåse
8 maj 2007 · 1 171 Inlägg

Om växelläge räknas så D blir bra. Svårt att starta motorn iofs så P kanske är bäst ändå...

Om man måste välja en utväxling i lådan blir det 4:an. Det går faktiskt att köra på 4:an helt och håller i en automatlåda. Det gnyr och gnäller lite och segt går det i början men det går. Det hände på en Opel en gång när en elkabel till växellådan började glappa - nödläge låst på 4:an.smile

Senast redigerat av zoopåse (8 maj 2007)

Kettunen
8 maj 2007 ·

zoopåse skrev:
Om växelläge räknas så D blir bra. Svårt att starta motorn iofs så P kanske är bäst ändå...

Om man måste välja en utväxling i lådan blir det 4:an. Det går faktiskt att köra på 4:an helt och håller i en automatlåda. Det gnyr och gnäller lite och segt går det i början men det går. Det hände på en Opel en gång när en elkabel till växellådan började glappa - nödläge låst på 4:an.smile

??? Kör på Drive 4 hela dagarna lågnt och inte går det segt. Så fort jag stampar på gasen så växlar den ner ju. Då syftar jag på vardas bilen. Honda Accord Kombi 2.2i Aero 94a

Blue_celicA
8 maj 2007 · 243 Inlägg

Kul att så många har svarat:)

Kolla gärna in mitt Turbo-Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=159288
zoopåse
8 maj 2007 · 1 171 Inlägg

Kettunen skrev:

zoopåse skrev:
Om växelläge räknas så D blir bra. Svårt att starta motorn iofs så P kanske är bäst ändå...

Om man måste välja en utväxling i lådan blir det 4:an. Det går faktiskt att köra på 4:an helt och håller i en automatlåda. Det gnyr och gnäller lite och segt går det i början men det går. Det hände på en Opel en gång när en elkabel till växellådan började glappa - nödläge låst på 4:an.smile

??? Kör på Drive 4 hela dagarna lågnt och inte går det segt. Så fort jag stampar på gasen så växlar den ner ju. Då syftar jag på vardas bilen. Honda Accord Kombi 2.2i Aero 94a

Startar du från 4:an också?wink Om den växlar ner så lämnar den ju 4:an.

Hurricane DRIVER @ HWR.se
8 maj 2007 · 621 Inlägg

I en dieselbil med 6 växlar så tar jag nog 3an bensinare med 4petat, så finns bara 2an smile

Men varför detta, laga bilen ist. . .

Har faktiskt råkat ut för detta på ett rally och vi "tappade" växellänkaget på en sträcka
då lyckades kartisen (pappa) rycka i den ända tänkbara växeln att åka på 2an.

Men WTF man lagar den på nästa serviceplats!!!!

- V8 - 4 ever . . .
_________________
Kettunen
8 maj 2007 ·

zoopåse skrev:

Kettunen skrev:

zoopåse skrev:
Om växelläge räknas så D blir bra. Svårt att starta motorn iofs så P kanske är bäst ändå...

Om man måste välja en utväxling i lådan blir det 4:an. Det går faktiskt att köra på 4:an helt och håller i en automatlåda. Det gnyr och gnäller lite och segt går det i början men det går. Det hände på en Opel en gång när en elkabel till växellådan började glappa - nödläge låst på 4:an.smile

??? Kör på Drive 4 hela dagarna lågnt och inte går det segt. Så fort jag stampar på gasen så växlar den ner ju. Då syftar jag på vardas bilen. Honda Accord Kombi 2.2i Aero 94a

Startar du från 4:an också?wink Om den växlar ner så lämnar den ju 4:an.

Jojoo så sätt. Uppfattade att din bil inte växlar ner eller liknande. Att den var seg . Men joo jag sätter nästan alltid in D4an wink

zoopåse
8 maj 2007 · 1 171 Inlägg

Om den bara gick på 4:an skulle den vara jävligt seg. 1.6liters motor... Som tur är använder den alla växlar.smile

Smoke
8 maj 2007 · 692 Inlägg

4:an om man ligger i 120 för då är bara gasa upp till 220 ungefär smile

Men om man ska hålla sig inom lagen så är det 3:an wink

andrem1988
8 maj 2007 · 129 Inlägg

HAde valt tvåan. Ska komma iväg samt så kan man leka lite i den växlen också

Kör du före så väntar jag på dig där framme.
Gör som ford köp volvo!
http://www.garaget.org/?car=42150
Tigertoffel
8 maj 2007 · 43 Inlägg

2an och 3an på 90väg vid omkörning big_smile

Audi A4 (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang