Skrota bil utan papper

tvedberg
1 mars 2014 · 773 Inlägg

hej har en 740 utan papper för kompisen som hade den skulle ha pappren till sin okapade a-traktor och sätta dit besiktade 740 papper på den så han kunde använda den när han fick körkort smile då köpte jag bilen för att ta lite delar ifrån den. men går det att skorota utan papper?

valle22 Smidd i rostigt stål
1 mars 2014 · 933 Inlägg

vem står bilen på nu? dig eller kompisen? eller "finns inte" den du vill skrota?

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
tvedberg
1 mars 2014 · 773 Inlägg

valle22 skrev:
vem står bilen på nu? dig eller kompisen? eller "finns inte" den du vill skrota?

bilen är i princip bara kaross. alla ramnummer är flyttade till en annan bil som han står som ägare på och jag köpte själva karossen för att ta delar ifrån. så nu när jag har allt jag behöver kan man skrota karossen.

valle22 Smidd i rostigt stål
1 mars 2014 · 933 Inlägg

Jag skulle tro du kan hugga upp den i delar nu och kasta sedan identiteten är flyttad och du står inte som ägare nånstans. Mest så du kompis vet vad du gjort att han inte sitter på ett ägande utan bil om du förstår vad jag menar?

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
joakim89
1 mars 2014 · 1 265 Inlägg

kapa ner i delar och sälj den som järnskrot

tvedberg
1 mars 2014 · 773 Inlägg

valle22 skrev:
Jag skulle tro du kan hugga upp den i delar nu och kasta sedan identiteten är flyttad och du står inte som ägare nånstans. Mest så du kompis vet vad du gjort att han inte sitter på ett ägande utan bil om du förstår vad jag menar?

Det låter kronligt går det bara inte bogsera bilen till skroten och säga att man inte har några papper?

tvedberg
1 mars 2014 · 773 Inlägg

joakim89 skrev:
kapa ner i delar och sälj den som järnskrot

det låter jobbigt kan man inte bara säga att den itne har några papper?

RD_87 Skrotsamlare
2 mars 2014 · 4 031 Inlägg

Nej. Då kunde ju vem som helst lämna in stulna & slaktade bilar. Kapa ner bara.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Boyd
2 mars 2014 · 27 Inlägg

Beror nog på vilken skrot det är, och vad för sorts lik man kommer med, o så lite kan det bero på om man känner dom eller inte tongue

Men jag hoppas "kompisen" vet om att det är fruktansvärt olagligt att byta identitet på det här sättet? cool

Growe Fri fart för ett fritt folk!
2 mars 2014 · 13 746 Inlägg

av med taket och kör den till stena..får en del för den faktist..

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
McNolton
2 mars 2014 · 54 Inlägg

Liknade fråga vad gör jag med papper jag vill bli av med har papper på caddy 98 som inte "finns" längre försökte anmäla bilen som skrotad utan intyg men det vill dom inte gå med på. Vad är nästa steg anmäla den "stulen" och försöka skrota på nytt utan intyg

Papperna är så passa nya 98 caddy så det växer inte folk på tärd som vill ha papper så säga

Senast redigerat av McNolton (2 mars 2014)

IceEyes Varningar: För många..
4 mars 2014 · 2 552 Inlägg

I fall skroten vägrar ta emot bilen så är det väl bara att dumpa/överge den i ett dike eller dylikt så är problemet ur världen. Kommunen lär väl forsla bort vraket efter ett par månader.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
tvedberg
4 mars 2014 · 773 Inlägg

IceEyes skrev:
I fall skroten vägrar ta emot bilen så är det väl bara att dumpa/överge den i ett dike eller dylikt så är problemet ur världen. Kommunen lär väl forsla bort vraket efter ett par månader.

ja det är ju ett alternative men undrade om man kunde få några kroner för den för det är ju fortfarande lika mycket plåt som en annan smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang