Golf IV gti - 98 luktar bränd olja

snoddas
6 mars 2014 · 1 142 Inlägg

igår köpte ja mig en golf gti. den hade stått längs en väg sönderslagen så fick köpa den väldans billigt av kvinnan som ägde den. ja starta den å börja åka å när ja närmar mig garaget så börjar de lukta bränd olja. kom till jobbet å skulle plocka ur stiften utifall de var toppen som gått så den tog in olja i cylindrarna å inser då att alla 4 stiften badar i olja å även tändspolarna. ventilkåpspackning?

från de att ja fick igång den så har den gått fint på alla 4 cylindrar å inte misstänt eller nått alls. förutom efter att ja plockat i stiften å de igen så ären "svårstartad". bara den kommer igång så gåren hur fint som helst igen efter ca 5sek orolig gång. har aldrig skruvad vag förr å vet inte vad de kan va . nått måste ju gjort att ventilkåpspackningen gått från första början

behöver lite hjälp. ska börja riva ner den på månda har ja tänkt så vill vara lite förbered. ge gärna tips på olika saker ja kan kolla upp i säkerhets syfte med motorn.

vad ska de vara för Komp i en golf gti? tänkte även för en komp-prov bara för att.

Tunestream
7 mars 2014 · 265 Inlägg

Det kanske är så enkelt att kvinnan som ägde den innan har fyllt på alldeles för mycket olja vid något tillfälle eller missat påfyllnadshålet.

Men det är ingen dum idé att byta ventilkåpspackningen, om inte för att den är trasig så för peace of mind.

Jag hade också passat på att kontrollera vevhusventilationen så den inte är totalt igensatt, det kan ju vara därför som packningen har gått.

Senast redigerat av Tunestream (7 mars 2014)

snoddas
11 mars 2014 · 1 142 Inlägg

Tunestream skrev:
Det kanske är så enkelt att kvinnan som ägde den innan har fyllt på alldeles för mycket olja vid något tillfälle eller missat påfyllnadshålet.

Men det är ingen dum idé att byta ventilkåpspackningen, om inte för att den är trasig så för peace of mind.

Jag hade också passat på att kontrollera vevhusventilationen så den inte är totalt igensatt, det kan ju vara därför som packningen har gått.

plocka lös ventil.kåpan idag å packningen var sopslut så nu sitter de en ny där. vevhus. var inte igensatt! å ingen olja från turbon upp till dumpen vilket oxå var ett plus! däremot insåg ja att vattenpumpen har tvärskurit sad så blir å köpa ny vattenpump å rem imorrn å byta de oxå

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang