Söker en stooor vinge!

Ruggas
25 mars 2014 · 82 Inlägg

håller på med en ny motor till min camaro, och är jätte sugen på att bygga den så den ser ut om en gatreggad gt1 bil, och det jag saknar är ett enormt vingblad, minimum 150cm som ska kunna ha fästena var som helst, eller hur tillverkar man ett vingblad, jobbar på en plåt fabrik! ja vill ha fästena på ca 130-140cm bredd fästena bygger jag själv. http://bringatrailer.com/2011/06/28/bat … t1-camaro/ det stuket fast mer "gat stuk"

Pontiac Firebird trans am "Project Bandit" (2001)
KHRacing
25 mars 2014 ·

snacka med Elite Projects i Hasslarp.

granadadr
25 mars 2014 · 7 289 Inlägg

jag har en airforcevinge som ej används,, inkl ställbara fästen,,  se min blåa wink

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ruggas
26 mars 2014 · 82 Inlägg

granadadr skrev:
jag har en airforcevinge som ej används,, inkl ställbara fästen,,  se min blåa wink

hur bred är den?

Pontiac Firebird trans am "Project Bandit" (2001)
Mr_Yellow
26 mars 2014 · 184 Inlägg

Tänkte du flyga med bilen eller vad är syftet med den stooooora vingen? smile

Ruggas
26 mars 2014 · 82 Inlägg

Mr_Yellow skrev:
Tänkte du flyga med bilen eller vad är syftet med den stooooora vingen? smile

vill ha stuket ifrån gt1 bilarna ifrån mitten av 90 talet. kjolarna är klara, ska bara lackas, det som fattas är vingen och göra om motorhuven. allt hittils är byggt så det på ca en timme går att återställa bilen till standard utseende, bara huven som kommer vara likadan alltid. alla anda camaro av min modell är likadant stylade, väldigt dålig variation så jag vill göra nåt annorlunda, som motorn, som nu blir en helsmidd 396 stroker istället för överladdning som sitter på var och varannan camaro av samma modell, kanske blir överladdning sen också men det blir ettt senare bekymmer, jag har en corvette bakvagn liggande också som kanske ska byggas på såsmåningom för att få lite bättre väghållning.

Pontiac Firebird trans am "Project Bandit" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang