Syftet med projektet är att jag ska använda mig av så mycket originaldelar jag bara kan inom vag-gruppen. Ett antal delar så som lite trimdelar kommer inte vara original och inte heller coilovers. Jag ska göra så gott jag kan för att keep it clean. Målet är att få en riktigt fräscht dagligt åk med kräm och utseende. Mycket kommer att göras med utsidan för att få ett fräscht och rent utseende, insidan kommer bli lite uppgraderad från nyare vw/audi. Motor mässigt så ska den väl ske en programoptimering och bytas lite vanligare effekthöjare såsom grenrör, intercooler, downpipe och avgassystem.
t_one21 skrev: Haha ser ut som ett riktigt piratskepp just nu ögonlappar, enögt och stjärt-lös Jag sitter och väntar på att både front och bak-stöttan ska krypa på plats! ska i och för sig inte klaga, lyckades missa en liten stolpe så jag har fått beställa facelift bumpern Dock ska det lackas och ha sig, men det kommer!
Haha, jaa. och eftersom det är min daily så måste man ju åka runt med baken naken
Fan vad fint det kommer bli med facelift-bumpern
volvoanton142 skrev: tycker de ser snyggt ut på framlamporna men ska dem nya orgi eller köp mörktonade styling bak ser mk bättre ut
Blir eventuellt facelift baklysen, självklart tonat. Men får köra dom här så länge har lite annat att prioritera!
Tror jag ska prova tona fram också så får vi se hur det blir
Det är min med men behöver lite lack på nya bakluckan innan det blir att rulla runt som vanligt Jo tror den kommer sitta fint! Ska dock se till att byta avgassystem sedan också!
2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Tjena, efter denna sköna påskledighet så har man ju fått lite gjort!
Idag (måndag) har jag kört en riktigt fet rekond utvändigt putsat bort alla små äckliga asfalts prickar och dylikt. Men till min orolighet så har jag små rost prickar på vissa ställen inte mycket men det är iallafall sånt skit som ska bort så det ska jag ta tag i. Men blev en rejäl tvätt + massa puts och vax idag. Dom ställena som det finns rost på i nuläget är höger framskärm och två/tre prickar på bakluckan, och på kanten till förardörren. Det är ju inga mängder men det ska väl åtgärdas för det.
I fredags så var jag och köpte en airbag till nya ratten. Tänkte spara lite på dom bilderna tills jag får ratten så ska ni få se lite något spännande snart!
Lista över saker som ska göras: Modifiera bakstötta + front Bygga avgassystem Få in stolarna Få in nya ratten SOMMARFÄLGAR
Sen finns det ju massor med fler saker på listan men dessa ligger ju närmast i dagsläget!
Billling skrev: Lista över saker som ska göras: Modifiera bakstötta + front Bygga avgassystem Få in stolarna Få in nya ratten SOMMARFÄLGAR
Sweet! Ja min står fortfarande med baken bar, hur mycket tid tror du att du kommer behöva för att knö dit Audi-stötisen fram då? diffade väl inte särskilt mycket i bredd?
2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Billling skrev: Lista över saker som ska göras: Modifiera bakstötta + front Bygga avgassystem Få in stolarna Få in nya ratten SOMMARFÄLGAR
Sweet! Ja min står fortfarande med baken bar, hur mycket tid tror du att du kommer behöva för att knö dit Audi-stötisen fram då? diffade väl inte särskilt mycket i bredd?
Jag vet faktiskt inte hur lång tid det tar men det gäller bara att ta sig den tiden också!
Men om man håller på så kanske det tar ett par dagar för att få ihop allting och det ska bli snyggt men nu har jag aldrig gjort något liknande så tar lite längre tid för mig om jag vill ha det bra tror jag
Hejsan, igår blev det lite tid över så jag tog tag i grejerna och började anta utmaningarna och provsvetsade lite bitar! Det är ju första gången jag ger mig in på detta så jag kommer väl pröva en del innan jag kör på riktigt. Men jag provade svetsa lite och pröva fram och tillbaka så la väl igen samma bit en hel del gånger och fångade några bilder på några av dom kanske inte blev på dom snyggaste eller hållbaraste utan bara för att visa lite!
Det jag använder mig av är varmlufts-pistol, en speciell PIP så den blir ca 9mm i diameter. Sedan använder jag en svetssko som man trär över pipen. sedan matar du ''svets'' pinnar och börjar svetsa.
Nödvändigt information är att dom delar som ska ihop måste vara av samma material och även svetspinnarna likaså. Även vilken temp plasten du ska svetsa smälter vid så du vet vilken temp du ska svetsa med!
Lite bilder!
Lite seg så har smällt ganska mycket här menmen..
Lite grovt isär skuren
Nu står jag och funderar på om man kanske ska köra safe och skaffa en backup kofångare eller bara go crazy. återstår att se!
Men nu är jag igång och så fort jag har börjat/ blivit någorlunda klar med baken så kommer fronten minst lika snabbt!!
Ni får vänta lite till tills en update på interior:en
Billling skrev: Hejsan, igår blev det lite tid över så jag tog tag i grejerna och började anta utmaningarna och provsvetsade lite bitar! Det är ju första gången jag ger mig in på detta så jag kommer väl pröva en del innan jag kör på riktigt. Men jag provade svetsa lite och pröva fram och tillbaka så la väl igen samma bit en hel del gånger och fångade några bilder på några av dom kanske inte blev på dom snyggaste eller hållbaraste utan bara för att visa lite!
Det jag använder mig av är varmlufts-pistol, en speciell PIP så den blir ca 9mm i diameter. Sedan använder jag en svetssko som man trär över pipen. sedan matar du ''svets'' pinnar och börjar svetsa.
Nödvändigt information är att dom delar som ska ihop måste vara av samma material och även svetspinnarna likaså. Även vilken temp plasten du ska svetsa smälter vid så du vet vilken temp du ska svetsa med!
xc_70 skrev: Grymt gjort hör av dig om du behöver hjälp! Kör på nu så du blir klar
xc_70 skrev:
Billling skrev: Hejsan, igår blev det lite tid över så jag tog tag i grejerna och började anta utmaningarna och provsvetsade lite bitar! Det är ju första gången jag ger mig in på detta så jag kommer väl pröva en del innan jag kör på riktigt. Men jag provade svetsa lite och pröva fram och tillbaka så la väl igen samma bit en hel del gånger och fångade några bilder på några av dom kanske inte blev på dom snyggaste eller hållbaraste utan bara för att visa lite!
Det jag använder mig av är varmlufts-pistol, en speciell PIP så den blir ca 9mm i diameter. Sedan använder jag en svetssko som man trär över pipen. sedan matar du ''svets'' pinnar och börjar svetsa.
Nödvändigt information är att dom delar som ska ihop måste vara av samma material och även svetspinnarna likaså. Även vilken temp plasten du ska svetsa smälter vid så du vet vilken temp du ska svetsa med!
Tjena! Ledsen att behöva berätta om att jag kommer vara i Norge i två veckor nu.. Men lite fler delar är beställt, jag vet att en del ligger redan och väntar och den andra kommer landa i veckan vilket är nya ratten! Men så fort jag kommer hem så blir det ett skit stort ryck i garaget så kommer det bilder på en färdig stötfångare fram och bak! va och handlade in det sista till stöt-f projektet så som spackel och slippapper lite annat kul så nu gäller det!
Sen hann jag inte beställa fälgar igår innan jag åkte så det kommer göras det första jag gör när jag kommer hem! Även dom nya lyktorna ska beställas, men jag vet inte om jag ska köra svarta eller chrome? Bilder finns i tidigare inlägg!