Renault ts 5 år:85

Chrisi
23 april 2014 · 16 Inlägg

hej
en dag gick det inte längre o starta min bil ( vet ej varför)
det är som sagt en renault ts 5 från 85. när jag vrider om nyckeln till startläge klacka det bara till en gång o sen händer det inget mer. har knakat på startmotorn men ingenting händer. vad kan det var för fel ? kanske tändning/bränsle?? eller startmotorn som har lagt av
men kan en startmotor lägger av från den ena tills den andra dag ?

mvh chrisi

Growe Fri fart för ett fritt folk!
23 april 2014 · 13 742 Inlägg

när saker går sönder brukar dom väll gå sönder från en gång till en annan..så svaret är att den kan paja exakt när som helst..även om den fungerade 2sec tidigare smile  putta igång bilen så ser du om det är det felet eller nått annat smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Chrisi
23 april 2014 · 16 Inlägg

juste …. har glömt o säger att det inte gick o putta igång bilen o den har häller inte startat med startkablar smile

Drönirettab
23 april 2014 · 21 761 Inlägg

Snurrar inte ens startmotorn när du använder startkablar?

Chrisi
23 april 2014 · 16 Inlägg

nepp

Drönirettab
23 april 2014 · 21 761 Inlägg

Har du kollat att alla säkringar är hela?

Eftersom att den inte ville starta när den puttades så ligger knappast huvudfelet hos startmotorn iaf, istället kan det tex vara säkringar eller kanske tändlåset som bråkar. Några mätningar med multimeter skulle säkert ge en del svar, du kan mäta nere på startmotorn om det kommer "styrspänning" i solenoidens tunna kabel när du vrider nyckeln i startläge. smile

Chrisi
24 april 2014 · 16 Inlägg

okey smile ska göra det sen smile tack för tipset

Evildan
24 april 2014 ·

Har du tillräckligt med spänning i batteriet för att kunna knuffa i gång bilen?
Är batteriet tomt startar inte bilen om du knuffar den.

Chrisi
24 april 2014 · 16 Inlägg

jag har bytt alla säkringar och mätt spänning i från batteriet som var ok
sen har jag bytt startmotor. men den starta fortfarande inte o startmotorn sätter fortfarande inte igång.
vad kan jag har missat?

Chrisi
24 april 2014 · 16 Inlägg

i fal det är tändnings låset som krångla till kan man väl bygga i en knapp som starta istället ? typ en kabel till startmotorn och den andre till + polen från batteriet .

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang