Demolera högtalarna som sitter på hatthyllan på en Volvo S60 2004.

MC_Stradele Maserati
10 maj 2014 · 483 Inlägg

Hej på er...

Han kanske en väldigt enkel fråga, måste ändå ställa den då jag kört fast.
Har försökt demolera högtalarna som sitter på hatthyllan idag. Enligt beskrivningen skall man lossa på 2st skruvar som sitter på vardera högtalare och sedan lyfta upp den..

Jag har skruvat loss skruvarna men högtalarna sitter fortfarande som berget. Ser att det sitter plastfästen som kan vara en bov i dramat. Vågar inte rycka och slita allt för mycket. Trodde först att det var att lossa skruvarna och försiktigt lyfta högtalarna ifrån en sida så att plastfästena klickade loss. Så var det inte.

Någon som har tips? Har verkligen letat runt men inget funnet..

Tack på förhand

Jag älskar jordguppar !
ts007
10 maj 2014 · 1 777 Inlägg
Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
10 maj 2014 · 3 730 Inlägg

Demolera gör du enklast med hammare eller dynamit

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
MC_Stradele Maserati
10 maj 2014 · 483 Inlägg

DiwraZ skrev:
Demolera gör du enklast med hammare eller dynamit

Hahahaha bomber å granater, du har ju rätt.. wink

Jag älskar jordguppar !
Lyngmo
11 maj 2014 · 466 Inlägg

dom sitter inte så att du ska vrida dom typ 1 cm i sidled sen dra upp . jag e på g att byta mina också

s60ARR
11 maj 2014 · 27 Inlägg

Det är bara att lossa skruvarna, lirka lite försiktigt med något smalt så att det dubbel häftande tejpet släpper och sen försiktigt vrida 5 mm ca åt något av hållen och sen lyfta upp smile  Tänk på att öppna upp det lilla gallret i hatthyllan innan du lägger dit den igen. Det är ett perforerat kartong stycke som annars sitter över den lilla högtalaren som sitter sidan om basen i premium högtalaren smile
Lycka till

Volvo V60 "D4 Classic Summum" (2018)
Volvo S60 2,5T "AUTOTECH MOTORSPORT" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang