Caddy mk1 lastavkännaren flippa bakaxel/airbags

McNolton
28 september 2013 · 54 Inlägg

Sitter och fundera lite över vad man ska göra åt lastavkännaren på Caddy mk1 med flippad bakaxel eller om en går så långt att man bygger/köper en ny bakaxel med airbags, Det jag mest fundera över är vad biskingen har och säga om det


Flippad bakaxel ändra man då bara på längden på lastavkännare för att få det godkänt ?

Bygger/köper en ny bakaxel med airbags,,,, reg biskingen självklart, men vad har dom att säga om lastavkännare då,,, det går ju inte och ha någon då ?

partyvan
28 september 2013 · 1 071 Inlägg

Jag har kopplat förbi lastavkännare ventilen på min gamla caddy och plockade bort hela klumpen utan problem

Onödigt inlägg^^
Volkswagen Caddy "Caddylack" (1996)
McNolton
29 september 2013 · 54 Inlägg

Så det är okej hos biskingen och ta bort den helt ?

te_wik Forummoderator
29 september 2013 · 12 813 Inlägg

Nej, jag fick en tvåa på det när fjädern till den var borta. Har besiktningsteknikern koll på att den ska finnas där på åker du på det.

Sen är frågan, hur kul blir bilen att bromsa in utan den?


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
29 september 2013 · 13 806 Inlägg

te_wik skrev:
Nej, jag fick en tvåa på det när fjädern till den var borta. Har besiktningsteknikern koll på att den ska finnas där på åker du på det.

Sen är frågan, hur kul blir bilen att bromsa in utan den?


Mvh Tommy

skulle det vara farligt menar du?
kan väll inte vara så farligt när bakhjulen låser före fram ;-)


man ska så klart ha kvar lastavkännaren bara bygga om det.

fakitst förvånad att dom aldrig sagt något när man sänker bilen och den där stackarn sitter i bött.
fördelen är att den rör sig ganska mycket
men det är bara att flytta lite på den så är problemet löst

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
te_wik Forummoderator
29 september 2013 · 12 813 Inlägg

Growe skrev:

te_wik skrev:
Nej, jag fick en tvåa på det när fjädern till den var borta. Har besiktningsteknikern koll på att den ska finnas där på åker du på det.

Sen är frågan, hur kul blir bilen att bromsa in utan den?


Mvh Tommy

skulle det vara farligt menar du?
kan väll inte vara så farligt när bakhjulen låser före fram ;-)



man ska så klart ha kvar lastavkännaren bara bygga om det.

fakitst förvånad att dom aldrig sagt något när man sänker bilen och den där stackarn sitter i bött.
fördelen är att den rör sig ganska mycket
men det är bara att flytta lite på den så är problemet löst

Nej nej, hur kunde du misstolka det så? tongue


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
29 september 2013 · 857 Inlägg

Jag har tagit bort den på min passat -95 o bes har inte sagt nånting sen 08 då den blev borttagen. Bara det bromsar mer i fram än bak så är det ingen fara.

alexanderoberg_
5 juli 2014 · 91 Inlägg

Plocka bort min helt, satte dit ett par reducerade från mekonomen som i vanliga fall ska sitta på Suzuki. (tror jag)
1st för varje bromsledning.
Art.  Nr: 03-320022

Chevrolet Impala "Rustbucket" (1959)
Volvo v70 D5 summum "Highway container" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang