Bas och slutsteg

kallebalik1337
14 juli 2014 · 6 Inlägg

jag har en fråga om mitt ljud som jag har i bilen.
ljudet består av Lanzar hbp 212 subwoofer och 2 6x9 och mds amp 4 classic slutsteg men jag funderar på att köpa 2 st gas alpha och jag har en gas 12'' som jag skulle vilja sätta i 1 låda men jag vet inte om de skulle bli bra så jag skulle gjärna vilja ha lite råd av folk som vet vad som är bra och dåligt:) tack på förhand

Fjong
14 juli 2014 · 1 494 Inlägg

Förstår inte exakt vad det är du vill ha hjälp med, kan du vara lite mer exakt och ge lite mer info? smile

kallebalik1337
15 juli 2014 · 6 Inlägg

Jag har en a-traktor och jag tycker att de ljudet jag har i den vilket är 2 12"or och ett 4 kanals slutsteg vet inte exakt hur mycket watt de är på den men de jag skulle vilja ha hjälp med är att jag funderar på att byta ut mitt ljud i a-traktorn och sätta in 2st gas alpha 10" och 1 gas 12" och jag undrar om de skulle funka eller om de typ skulle bli förmycket för en a-traktor:)

Streethawk Billjuds Wannabe
15 juli 2014 · 1 771 Inlägg

Enkelt svar, nej!
Att blanda basar är aldrig bra!
Vill du ha bättre bas så sattsa på ett monoblock till nuvarande basar och kör framsystemet på 4kanalet

Senast redigerat av Streethawk (15 juli 2014)

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
Fjong
15 juli 2014 · 1 494 Inlägg

Då förstår jag tongue Kolla upp vad du har för grejer så att du inte byter ner dig iaf och precis som Streethawk klargjorde så ska man aldrig blanda basar och helst köra med ett monoblock till basarna.

Hur mycket grejer du kan ha i a traktorn beror ju på hur mycket du vill slänga ut på ljud, du kan ju sätta in grejer som pallar 10000wrms men det kostar ju därefter wink

sweeken
15 juli 2014 · 338 Inlägg

Kan tipsa om att i framtiden inte nämna att det gäller en a-traktor,då din tråd kan/kommer låsas pga det.(hänt mig tidigare)


Vilket jag tycker är konstigt för att iom att ämnet är lika relevant om det vore en vanligbil eller kanske i det här fallet pickup (hyttstorlek) spelar det ingen roll om den fordonet ifråga är PB,LB eller TR hmm

Senast redigerat av sweeken (15 juli 2014)

SportPilot Ubåtsingenjör
16 juli 2014 · 7 232 Inlägg

sweeken skrev:
Kan tipsa om att i framtiden inte nämna att det gäller en a-traktor,då din tråd kan/kommer låsas pga det.(hänt mig tidigare)


Vilket jag tycker är konstigt för att iom att ämnet är lika relevant om det vore en vanligbil eller kanske i det här fallet pickup (hyttstorlek) spelar det ingen roll om den fordonet ifråga är PB,LB eller TR hmm

ett annat tips ... traktorer hör inte hemma här

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Mack Forum- och sitemoderator
16 juli 2014 · 26 149 Inlägg

Ett annat hett tips till TS: använd punkt och radbrytning i framtiden.
Är så mycket enklare att bli förstådd då..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
kallebalik1337
16 juli 2014 · 6 Inlägg

okej men tack för tipsen.
Det blir att köpa ett monoblock och då får jag väl nöja mej med ljudet jag har:)

kallebalik1337
16 juli 2014 · 6 Inlägg

jag är ju inte så kunnig och undrar om den här är nått att ha http://www.electronic-star.se/Magnat-Bl … i51633.htm

Senast redigerat av kallebalik1337 (16 juli 2014)

sweeken
16 juli 2014 · 338 Inlägg

CHEEVA skrev:

sweeken skrev:
Kan tipsa om att i framtiden inte nämna att det gäller en a-traktor,då din tråd kan/kommer låsas pga det.(hänt mig tidigare)


Vilket jag tycker är konstigt för att iom att ämnet är lika relevant om det vore en vanligbil eller kanske i det här fallet pickup (hyttstorlek) spelar det ingen roll om den fordonet ifråga är PB,LB eller TR hmm

ett annat tips ... traktorer hör inte hemma här

Kanske inte men det spelar fan ingen roll,nästan alla delarna på en "epa" är bildelar, så vilken skillnad gör det om det gäller en helt vanlig bil förutom att den har en trekant där bak?

Alltså ej frågor ang traktor besiktningar,flak,epa-regler,dubbla växellådor, ryckspärrar mm.

Det konstiga jag märkt angående det här är att vissa trådar (både projekt och vanliga) tillåts vara kvar när dem handlar om a-traktorer medans andra inte.

Senast redigerat av sweeken (16 juli 2014)

Fjong
16 juli 2014 · 1 494 Inlägg

kallebalik1337 skrev:
jag är ju inte så kunnig och undrar om den här är nått att ha http://www.electronic-star.se/Magnat-Bl … i51633.htm

Först och främst måste du veta vad det är för basar du har så att du köper ett steg som lämnar lagom med effekt i rätt motstånd (Ohm). smile

Fjong
16 juli 2014 · 1 494 Inlägg

sweeken skrev:

CHEEVA skrev:

sweeken skrev:
Kan tipsa om att i framtiden inte nämna att det gäller en a-traktor,då din tråd kan/kommer låsas pga det.(hänt mig tidigare)


Vilket jag tycker är konstigt för att iom att ämnet är lika relevant om det vore en vanligbil eller kanske i det här fallet pickup (hyttstorlek) spelar det ingen roll om den fordonet ifråga är PB,LB eller TR hmm

ett annat tips ... traktorer hör inte hemma här

Kanske inte men det spelar fan ingen roll,nästan alla delarna på en "epa" är bildelar, så vilken skillnad gör det om det gäller en helt vanlig bil förutom att den har en trekant där bak?

Alltså ej frågor ang traktor besiktningar,flak,epa-regler,dubbla växellådor, ryckspärrar mm.

Det konstiga jag märkt angående det här är att vissa trådar (både projekt och vanliga) tillåts vara kvar när dem handlar om a-traktorer medans andra inte.

Tycker a-traktoer och andra fordon har samma rätt att göra inlägg här som vanliga bilar för det e ju precis samma grejer det handlar om eller finns det speciellt ljud för a-traktorer? wink

kallebalik1337
16 juli 2014 · 6 Inlägg

CHEEVA skrev:

sweeken skrev:
Kan tipsa om att i framtiden inte nämna att det gäller en a-traktor,då din tråd kan/kommer låsas pga det.(hänt mig tidigare)


Vilket jag tycker är konstigt för att iom att ämnet är lika relevant om det vore en vanligbil eller kanske i det här fallet pickup (hyttstorlek) spelar det ingen roll om den fordonet ifråga är PB,LB eller TR hmm

ett annat tips ... traktorer hör inte hemma här

jag håller med sweeken och fjong vad i satan är de för nån jävla skillnad mellan en a-traktor och en bil förutom att den går 30 och en triangel där bak får ha 1 passagerare och inte 4?

Senast redigerat av kallebalik1337 (16 juli 2014)

kallebalik1337
16 juli 2014 · 6 Inlägg

Fjong skrev:

kallebalik1337 skrev:
jag är ju inte så kunnig och undrar om den här är nått att ha http://www.electronic-star.se/Magnat-Bl … i51633.htm

Först och främst måste du veta vad det är för basar du har så att du köper ett steg som lämnar lagom med effekt i rätt motstånd (Ohm). smile

jag har ett Lanzar HBP 212 900 watt:)

Senast redigerat av kallebalik1337 (16 juli 2014)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang