TIPS: Galet bra torkduk testad !!!

NiKeMaN Entreprenör
26 augusti 2014 · 1 286 Inlägg

Jasså vad är det som har gått fel hos Pingens då?

// Niklas Johansson
Lemerok
26 augusti 2014 · 52 Inlägg

Greven78 skrev:
Köpte också en sådan och blev väldigt imponerad. Tyvärr så är ju pingens helt värdelösa på att lyckas med något rätt. Måste hitta någon annan som säljer dessa.

Finns här med:

http://webshop.bilvardsexperten.se/sv/p … Diamantduk

Kanske inte exakt likadan, men folk verkar gilla den där också. Har inte provat den själv.

Berryda
26 augusti 2014 · 219 Inlägg

Greven78 skrev:
Köpte också en sådan och blev väldigt imponerad. Tyvärr så är ju pingens helt värdelösa på att lyckas med något rätt. Måste hitta någon annan som säljer dessa.

Har handlat flera gånger hos pingens men aldrig haft problem.. Vad är det som får dig att säga att pingens är värdelösa?

Tycker den blir ännu bättre efter du tvättat den 1-3 gånger smile Tror aldrig jag har vridit ur den, klarar en bil utan att bli dyngsur. (Har holy trinity)

Mvh Lindqvist
BMW 335i e90 "Bruksbilen" (2008)
Greven78
26 augusti 2014 · 57 Inlägg

Beställde grejer för nästan 2000:- och det gick en vecka utan att grejerna kom. Jag hörde av mig och de började felsöka och skulle höra av sig dagen därpå, det gjorde dem inte så jag kontaktade dem. Då skulle dem skicka grejerna men det dröjde återigen ett tag men någon vecka senare kom grejerna. Det luktade avfettningsmedel av hela paketet, en dunk hade läckt och det var tejpat runt korken ungefär som att de hade försökt täta läckan. Svamparna jag hade beställt låg lösa, dem använder jag inte på min bil då dem är fulla med partiklar som kan repa bilen. Det saknades en hel del grejer som jag hade beställt, kontaktade dem om detta och de skulle skicka det dagen efter men det har inte dykt upp. Nu skiter jag i att kontakta dem igen för jag har annat att pyssla med än att ringa/maila dem stup i kvarten.

Känns oseriöst som fan med svamparna, hur fan kan man lägga dem löst i en låda?

Har förstått att många andra är nöjda så något lyckas de ju med. Kanske hade jag otur men det kostar dem en kund.

Senast redigerat av Greven78 (26 augusti 2014)

Kollan
26 augusti 2014 · 618 Inlägg

Konstigt!! Jag har beställt från pingen ett 20-tals gånger och det har gått lika fort varje gång, samt alltid rätt packat..
Korkarna tejpar dom alltid vad vet? Kanske för att vara säkra på att det inte läcker

Berryda
26 augusti 2014 · 219 Inlägg

Greven78 skrev:
Beställde grejer för nästan 2000:- och det gick en vecka utan att grejerna kom. Jag hörde av mig och de började felsöka och skulle höra av sig dagen därpå, det gjorde dem inte så jag kontaktade dem. Då skulle dem skicka grejerna men det dröjde återigen ett tag men någon vecka senare kom grejerna. Det luktade avfettningsmedel av hela paketet, en dunk hade läckt och det var tejpat runt korken ungefär som att de hade försökt täta läckan. Svamparna jag hade beställt låg lösa, dem använder jag inte på min bil då dem är fulla med partiklar som kan repa bilen. Det saknades en hel del grejer som jag hade beställt, kontaktade dem om detta och de skulle skicka det dagen efter men det har inte dykt upp. Nu skiter jag i att kontakta dem igen för jag har annat att pyssla med än att ringa/maila dem stup i kvarten.

Känns oseriöst som fan med svamparna, hur fan kan man lägga dem löst i en låda?

Har förstått att många andra är nöjda så något lyckas de ju med. Kanske hade jag otur men det kostar dem en kund.

Ja då förstår jag.

Mvh Lindqvist
BMW 335i e90 "Bruksbilen" (2008)
KimpaaBooY
26 augusti 2014 · 378 Inlägg

Jag har slutat med torka bilen för egen kraft.
Har byggt om en lövblås med infiltrering av luften och lufttorkar bilen.
Får aldrig mera att det rinner ut vatten från backspeglar eller lister.

Ska spara ihop till en riktigt airforce blaster sen smile

// KimpaaBooY
jocke_gronberg
27 augusti 2014 · 4 586 Inlägg

Jag brukar använda fiberduk och siliconskrapa har fungerat fint hittils

Men denna duk verkar ju vara helt sjuk

Det finns ju även vattenfilter att koppla på så man slipper att torka av bilen alls

Senast redigerat av jocke_gronberg (27 augusti 2014)

mb_pucken
27 augusti 2014 · 5 087 Inlägg

Kör även jag med skrapa och vanlig microfiberduk och tycker det funkar kanon.
Köpte ett paket med dukar på rusta för typ 40kr och torkar bilen med 2 dukar sen åker dom i tvätten. Alltid rena dukar att torka med.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Brådhis * Voff voff *
27 augusti 2014 · 10 280 Inlägg

Brådhis skrev:
Bra tips! Beställde en jag oxå! smile

//Brådhis

Använt min i ett år nu ser jag. Fortfarande lika nöjd! smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
KaptenHaddock
28 augusti 2014 · 357 Inlägg

Tjena.
Fick ett meddelande om detta från en kund.
Jag beklagar verkligen detta.
Under semestertider etc har vi haft en del krångel, det är ingen ursäkt och jag förstår helt och hållet om du är besviken.

Du får hemskt gärna skicka ett mail eller slå en signal så ser jag till att vi fixar någon form av kompensation.

Som sagt finns inga ursäkter för detta, men ibland blir det tok.
Normalt så sköter vi oss riktigt bra men ibland blir det tyvärr krångel.

MVH/ Nicklas på Pingens.se



Greven78 skrev:
Beställde grejer för nästan 2000:- och det gick en vecka utan att grejerna kom. Jag hörde av mig och de började felsöka och skulle höra av sig dagen därpå, det gjorde dem inte så jag kontaktade dem. Då skulle dem skicka grejerna men det dröjde återigen ett tag men någon vecka senare kom grejerna. Det luktade avfettningsmedel av hela paketet, en dunk hade läckt och det var tejpat runt korken ungefär som att de hade försökt täta läckan. Svamparna jag hade beställt låg lösa, dem använder jag inte på min bil då dem är fulla med partiklar som kan repa bilen. Det saknades en hel del grejer som jag hade beställt, kontaktade dem om detta och de skulle skicka det dagen efter men det har inte dykt upp. Nu skiter jag i att kontakta dem igen för jag har annat att pyssla med än att ringa/maila dem stup i kvarten.

Känns oseriöst som fan med svamparna, hur fan kan man lägga dem löst i en låda?

Har förstått att många andra är nöjda så något lyckas de ju med. Kanske hade jag otur men det kostar dem en kund.

www.pingens.se
-Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
Följ oss på Facebook
spokenratt
28 augusti 2014 · 3 860 Inlägg

Har även jag lagt en beställning på lite prylar nu! Duken naturligtvis men även lite andra tvätg tillbehör! Ska bli intresant att testa!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
sogat
3 september 2014 · 153 Inlägg

Den här duken är kanon, även jag köpte min på Pingens och är inte det minsta onöjd. Trevliga att ha och göra med och handlar där kommer jag att göra igen. smile

spokenratt
4 september 2014 · 3 860 Inlägg

sogat skrev:
Den här duken är kanon, även jag köpte min på Pingens och är inte det minsta onöjd. Trevliga att ha och göra med och handlar där kommer jag att göra igen. smile

Också supernöjd med duken! Köpte ett schampo också, vart klockrent på min solida lack!

Dock.. det företag som fraktade grejerna har jag inte haft många lyckade turer med, denna var bra förutom att dom bara reggade min försändelse 1 gång så att spåra paketet var liksom meningslöst tongue

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
sogat
4 september 2014 · 153 Inlägg

spokenratt skrev:

sogat skrev:
Den här duken är kanon, även jag köpte min på Pingens och är inte det minsta onöjd. Trevliga att ha och göra med och handlar där kommer jag att göra igen. smile

Också supernöjd med duken! Köpte ett schampo också, vart klockrent på min solida lack!

Dock.. det företag som fraktade grejerna har jag inte haft många lyckade turer med, denna var bra förutom att dom bara reggade min försändelse 1 gång så att spåra paketet var liksom meningslöst tongue

Jag jobbar själv inom Logistiken och kör dagligen ut pallgods och paket - Ibland händer det att jag inte skannar det jag lastar på bilen varpå ni kunder inte kan se vart paketet befinner sig. Sen är det inte alltid i sista slutskedet som det strulat eller någon slarvat men så är det i alla fall. wink

KalleH
5 september 2014 · 55 Inlägg

Efter att ha läst den här tråden så var jag ju tvungen att köpa mig några dukar från Pingens för att testa dom och jag måste hålla med om att dom är riktigt bra. smile

Greven78
5 september 2014 · 57 Inlägg

Ja dem är riktigt bra, speciellt när den är helt torr, då suger den upp varje droppe. Hur blir det för övriga, jag ser lite som en mjölkig eller dimmig yta på bilen direkt efter att man torkat med den, är det så för övriga eller bara för mig? Den verkar försvinna efter att par minuter men det är störande för man vill fortsätta att torka när det inte blir perfekt direkt wink

Ghurra
18 september 2014 · 61 Inlägg

misty2 skrev:
Få sex i aften, ingen bullshit, bare sex på http://na.gg/uv5swb

Nån moderator som är vaken?

<passing side - suicide>
Mazda 1300 (1975)
Rattryckarn BilvårdsTekniker
18 september 2014 · 281 Inlägg

Ja, den är bra den där smile

Rattryckarn
Ford Mondeo Sport Edition "Snow-white" (2012)
sogat
24 september 2014 · 153 Inlägg

Greven78 skrev:
Ja dem är riktigt bra, speciellt när den är helt torr, då suger den upp varje droppe. Hur blir det för övriga, jag ser lite som en mjölkig eller dimmig yta på bilen direkt efter att man torkat med den, är det så för övriga eller bara för mig? Den verkar försvinna efter att par minuter men det är störande för man vill fortsätta att torka när det inte blir perfekt direkt wink

Är nog snarare din lack som spökar och inte duken. Har inget problem med det du upplever. Vill också notera att även om den suger upp varje droppe så tar det för mig bara halva taket innan jag måste vrida ur den. Men antar att jag har lite mer vatten på taket när jag börjar att torka bilen - Vattnar på den ända fram tills att det är torkdags så att vattnet inte hinner börja torka.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang