P-Ks Drifting e36!

Från skrot till stancemobil och nu ska den spränga däck på banan i sommar! e36 turbo fullt kittad för Drifting!
  • 136 Följare
  • 169 591 Visningar
  • Uppdaterades senast 13 januari 2016
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
3 maj 2014 · 501 Inlägg

digital_pojken skrev:
ser gött ut!

Tackar! smile gött nu när det är lite varmt ute med wink

WobbzGurka skrev:
sinnessjukt vilket resultat det är före och efter! bra jobbat smile

Tackar! Jo det har varit en liten resa wink

rasurbo skrev:
Grymt go big_smile

Tackar! smile

Stil>Funktion
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
6 augusti 2014 · 501 Inlägg

Oj. här var det dammigt!

kan väl ta lite snabbt vad som hänt.

fälgarna blev annan färg, men blev riktigt dåligt lackerat. under all kritik rent ut sagt! skall snart bli lilametallic smile

bättre fitment. lite lägre runt om.

6x9or i hatthyllan ut. i med en 12" bas i bagaget och skall byggas 6.5or i dörrarna bland annat snart.

bytt katalysator då den andra gick åt helvete.

karossen lackerad helt. dock har det blivit lacksläpp och lite skit som skall lackeras i vinter nu.
Motorn gick varm ännu en gång så nu är den knappt körbar sad var nere i skåne nu på tyskbilsträff och slutade med 90 mil på 3 cylindrar så den mådde inte bättre av det. kopplingen har nästan gett upp helt och lite annat kul jordfel..

locken i fram lackerades vita. tappade dock en och har ej hunnit lackera den än.



det är väl typ det. har lite nytheter dock! big_smile


i vinter nu så åker motorn ut och blir ordentligt uppsmörjad och omhändertagen och åker tillbaka i lackerat motorutrymme med en TURBO! big_smile bilen skall även hissas lite runt om för väghållning och ska bli mer en ban/lekbil än böttlåg stancekärra.

målet är väl 280-310 hk på hjulen, ordentlig väghållning som ändå sitter bra lågt. ett par cm från backen eller något. kan nog bli något kul. skall även lackera delar av bilen som sagt och fräsha upp lacken samt troligtvis sätta på lite klassiska racegrejjer som är nödvändiga att ha smile

hissade upp den ca 1 cm och bara det gjorde FANTASTISK skillnad på väghållningen trots cambern och slitna däck. hänger på det mesta ute på vägen. ligger riktigt fint på vägen redan nu och med en ettrig 318is turbo så kan det nog bli rätt kul!

happ happ. jag har andra bilar som går att köra low and slow med wink tycker inte heller att helt böttsänkt is the way to go smile hellre väghållning och motor och ändå kunna köra bra lågt! big_smile

här är en fin bild av Marcus Larsson på mig och pärlan ett par minuter innan insläppet på tyskbilsträffen 2014 nere i Bromölla!

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/10459058_763939893629108_521805686861680442_o.jpg

Stil>Funktion
WobbzGurka
6 augusti 2014 · 725 Inlägg

dedär med lila fälgar kommer bli porrigt! härligt att de blir o smiska dit turbo i vinter! blire org eller eftermarknads sprut? smile

P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
6 augusti 2014 · 501 Inlägg

WobbzGurka skrev:
dedär med lila fälgar kommer bli porrigt! härligt att de blir o smiska dit turbo i vinter! blire org eller eftermarknads sprut? smile

Jadå det kan det säkert smile Jadu. det var en bra fråga. vi får se vart vägarna bär så att säga! big_smile det blir ju att ställa av den 1 december och då är det väl att riva ut motorn och börja direkt smile

Stil>Funktion
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
2 september 2014 · 501 Inlägg

En del säger att jag byter färg på fälgarna lika ofta som jag byter kläder... kan stämma.

Här är en bild på hur jag rullade nu i slutet av säsongen! sista träffen jag åker på är nu på söndag! självklart reppar man TVG all the way så det blir avslutet för bimmer 2.0!

Nu är det vidare mot 3.0. Har MASSOR med planer för vintern. efter träffen ska andra hjul på och höjjas ebn hel del för besiktningens skull och sen vinterförvaring.

http://i.imgur.com/0VZfYtI.jpg

Så.. detta var slutet på denna versionen av bilen. har varit en kul första säsong med körkort! När man kör lågt med 318is så har man inte så jävla bråttom. det skall dock vända jävligt fort!




SÅ!.....

Kan ge en liten sneakpeak. vill inte säga för mycket eftersom planerna är långt ifrån klara. men denna bilden säger mer än 1000 ord så ni kan nog fatta vad som kommer hända! wink

http://i.imgur.com/yzmUDLM.jpg


så det vara allt för denna säsongen! Kommer tillbaka till tråden nu när jag sätter igång om någon månad eller 2!

Stil>Funktion
VictorP
2 september 2014 · 341 Inlägg

Tööbo! Va trevligt big_smile

BMW 318 e36 cab "Wannabe m3" (1995)
H4tte
2 september 2014 · 110 Inlägg

Saknar min gamle snigel sad

Volvo s70 "s70 T5" (1998)
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
2 september 2014 · 501 Inlägg

VictorP skrev:
Tööbo! Va trevligt big_smile

Visst är det? big_smile blir nog roligare på bilen sen wink

H4tte skrev:
Saknar min gamle snigel sad

Naw finns <3 Den hade inte mått bra av att sitta på en volvo ändå wink

Stil>Funktion
Gumartin
2 september 2014 · 287 Inlägg

Tycker det är lite halvsurt att du ska gå över till m50 och inte tuboladda M42an tongue Meeen, håller själv på med m50 turbos så ska inte klaga :p

Audi A3 1.8T "Dahlbäck steg3" (1998)
BMW 530D E61 "Bärs" (2008)
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
2 september 2014 · 501 Inlägg

inte något säkert än men lutar åt det (Y) Det ger ju mer häst för pengarna.. på den lille skiten hade jag fått byta kolvar och allt och ändå fått ut MAX 300hk.. tongue

Stil>Funktion
Gumartin
2 september 2014 · 287 Inlägg

Hehe, jo 300 har jag hört man kan köra på oöppnad men så mycket mer vågar man nog inte smile M42 med överladd är "fränare" enligt mitt tycke, men ska man inte köra bana o bara busa och jävlas så är ju m50n rätt så oslagbar smile

Audi A3 1.8T "Dahlbäck steg3" (1998)
BMW 530D E61 "Bärs" (2008)
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
2 september 2014 · 501 Inlägg

QuattroMartin skrev:
Hehe, jo 300 har jag hört man kan köra på oöppnad men så mycket mer vågar man nog inte smile M42 med överladd är "fränare" enligt mitt tycke, men ska man inte köra bana o bara busa och jävlas så är ju m50n rätt så oslagbar smile

tanken var ju snurra på m42 och köra bana med den. sen kom jag ihåg att jag inte tycker om att köra bana utan att ligga brett så det ändrades ganska snabbt wink

Stil>Funktion
Gumartin
2 september 2014 · 287 Inlägg

Åka fort på bana är kul, men fan så mycket roligare att ligga på ställ wink

Audi A3 1.8T "Dahlbäck steg3" (1998)
BMW 530D E61 "Bärs" (2008)
Robin184
11 februari 2015 · 7 Inlägg

Hur går det? Kollat igenom allt och ser riktigt bra ut. En jäkla skillnad från start och vad det är nu big_smile

Volvo 945 "Sladdskåpet" (1997)
BMW 330CI (2000)
VictorP
6 september 2015 · 341 Inlägg

Händer det något kul här? smile

BMW 318 e36 cab "Wannabe m3" (1995)
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
20 oktober 2015 · 501 Inlägg

oj här var länge sen man kikade in! får fan ta och göra en liten rensning här för har som sagt nya planer wink

inte gjort så mycket... har la kört en del så att säga. det är mest pengaproblem nu då jag ej har sparpengar kvar och inget jobb.. sen ska man ju leva för pengarna samt spara till annat som man måste ha så..

MEN! m50n står i garaget och är redo för att fortsättas sättas ihop. blir troligtvis att sätta i den som sugmotor om pengarna inte finns än. visar det sig att allt fuinkar osv så är det bara att spara pengar o sätta i snurra så att säga smile

men det blir driftingbil som sagt! planerna är nu att få den igenom bes för sista gången. sen nästa år så blir det banbil men gött att kunna köra 1 år iallafall smile

men planerna är följande:

fixa avgasvärden och spindelled (2or) och få den igenom bes.
riva ur all inredning o städa upp lite. lackera, fixa hydralisk handbroms, sportstolar osv.
svetsdiffa
vinterdäck

ut o köra i vinter i väntan på pengar till att få klart motorn! sen åker motorn i och så småningom turbon smile

http://i.imgur.com/kidwPda.jpg
http://i.imgur.com/34nfrBc.jpg


nu står den upphöjd med lite olika fälgar o däck osv.. hmm ska väl eventuellt sälja plåtisarna om man får ett vettigt bud!

Stil>Funktion
Megaton
20 oktober 2015 · 65 Inlägg

Schysst!

Mercedes C180T "S202" (1996)
AndreAron
21 oktober 2015 · 222 Inlägg

Kan säga att det har varigt riktigt roligt att följa det här projektet till där det är idag. Och jag tycker det ska bli ännu roligare att fortsätta följa dig och se hur din driftingbil kommer att utvecklas smile

Tycker du har gjort ett riktigt bra jobb hittills och på det spåret skall du fortsätta! big_smile

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." -Jeremy Clarkson
VictorP
22 oktober 2015 · 341 Inlägg

Pallar lådan en m50?
är de en m50b25 som ska i? tongue

BMW 318 e36 cab "Wannabe m3" (1995)
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
4 november 2015 · 501 Inlägg

AndreAron skrev:
Kan säga att det har varigt riktigt roligt att följa det här projektet till där det är idag. Och jag tycker det ska bli ännu roligare att fortsätta följa dig och se hur din driftingbil kommer att utvecklas smile

Tycker du har gjort ett riktigt bra jobb hittills och på det spåret skall du fortsätta! big_smile

Tack som fan! smile ja, nu siktar man ju mot nya höjder och får väl se hur långt man kommer bilmässigt och driftingmässigt wink

VictorP skrev:
Pallar lådan en m50?
är de en m50b25 som ska i? tongue

samma låda som det är original på m50 wink så ja, det ska det väl!

går efter min garagebroders ordspråk. pilla inte på saker som funkar för då blir det bara mer jobb wink alltså byts lådan när jag ej har en fungerande låda längre! allt byts efterhand wink kan jag köra på originalsvetsad diff i 2 år så är det ju dumt att byta innan liksom wink



Fick tag i ett par gratis skärmbreddare från någon volvo cross-country wink får väl se om man kan hitta på något kul med dem!

Stil>Funktion
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang