12 volts kupévärmare med timerfunktion till bilen

zshoe Kokar ris
27 oktober 2008 · 923 Inlägg

gå o handla budget anti-skrapa-rutor grejor på biltema då? rainoff funkar endel som förebyggande mot isen, sen finns det såndär spray som du sprayar på och kör vindrutorkarna efter det.

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"
BMW Z3 "zshoe" (1999)
-Akerfeldt-
27 oktober 2008 · 2 638 Inlägg

cenoxide skrev:
gå o handla budget anti-skrapa-rutor grejor på biltema då? rainoff funkar endel som förebyggande mot isen, sen finns det såndär spray som du sprayar på och kör vindrutorkarna efter det.

Har hört talas om sån där spray, men fungerar det verkligen bra?

Melin Trafikledare
27 oktober 2008 · 563 Inlägg

Thurtels DeIcer fungerar väldigt bra... Isen blir snöslask på någon minut.
Man kan även behandla rutan med det när man har tvättat den lr tex var tredje dag så fryser det inte så lätt. Har provat det och min bil var den enda utan is på hela parkeringen efter nattskiftet..

Köpte även förra vintern två st 12v kupevärmare som laddas upp när du kör med bilen sen när man stänger av bilen så står det hur länge den kan värma, efter en timmes laddning så klarade den att värma i ca tre timmar.. Med en timer som har 24h intervall.. Det fungerar oxå bra.
Om du är intresserad av en sån kan jag kanske skicka en sån till dig, har bara använt den ena... tongue

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!
Martin 9-3 Fisketokig
27 oktober 2008 · 2 997 Inlägg

Är det främst isfria rutor vi snackar om så varför inte en matta/filt av något slag? Detta med is-bort-sprayer känns ju inge vidare sad

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
torpis Forummoderator
28 oktober 2008 · 10 572 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Detta med is-bort-sprayer känns ju inge vidare sad

Håller med dig.  Alla bilar har denna funktion standardmonterad att via en spak eller knapp i kupén kunna spraya på avisningsmedel på vindrutan.

varför man skall in på biltema och köpa lös sprayburk till detta, är lite lustigt lol

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
kermithboy
29 oktober 2008 · 6 Inlägg

Testa denna länk:      http://www.mypaper.se/show/text.asp?pid … mp;page=13




Annars får du väl testa googla på:"Vindrutevärmare alpina"

Eller :"uppladdningsbar kupevärmare", då ska de komma upp någon sida där det står :julextra,
Den har 24 timmars timer, och med fullt batteri ska man tydligen kunna köra den i ca 30 min. Kan laddas via cigg-uttaget eller via230 laddare. kostar 529kr i den länken.. Lycka till Mvh: Thomas

KenthIJ
27 oktober 2014 · 1 465 Inlägg

Melin skrev:
..

Köpte även förra vintern två st 12v kupevärmare som laddas upp när du kör med bilen sen när man stänger av bilen så står det hur länge den kan värma, efter en timmes laddning så klarade den att värma i ca tre timmar.. Med en timer som har 24h intervall.. Det fungerar oxå bra.
Om du är intresserad av en sån kan jag kanske skicka en sån till dig, har bara använt den ena... tongue

Är intresserad av en sådan om du har kvar,

om inte...

Vet du vad det var för märke och var de kan inhandlas

it_mutt Avstängd
28 oktober 2014 · 10 388 Inlägg

Hel*ete vilket trådlyft!

(Onödigt inlägg från min sida dock...men...damn!)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang