Har jag fel däck på mina fälgar?

Danyeal
9 december 2014 · 420 Inlägg

Hejsan ska gå rakt på sak.

Min BMW ska enligt transsportstyrelsen ha 205/55 16". Men det som sitter på bilen nu är 245/40 17" (bak)
och 225/45 17" (fram). Jag är väldigt säker på att det är originalfälgarna som är på bilen. Nu till min fråga hur har detta gått till? Har den förra ägaren lyckats kränga på 17" däck på 16" fälgar? Är det ens möjligt att göra så?

Tack på förhand.

R.I.P Gabriel Brorson 1987-2010
dawwe ...has left the building...
9 december 2014 · 4 474 Inlägg

Hur fick du körkort😃? Du har med all sannolikhet 17 tums fälgar, en bil kan ha en mängd olika storlek på fälgarna

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Danyeal
9 december 2014 · 420 Inlägg

dawwe skrev:
Hur fick du körkort��? Du har med all sannolikhet 17 tums fälgar, en bil kan ha en mängd olika storlek på fälgarna

Jo tack det fattar jag också att en bil kan ha olika storlekar på fälgarna. Min fråga var om det är möjligt att ha större däck på mindre fälgar? Som i detta fallet 17" däck på 16", eftersom man uppenbarligen kan ha olika dimensioner så undrade jag om detta också var möjligt.

R.I.P Gabriel Brorson 1987-2010
dawwe ...has left the building...
9 december 2014 · 4 474 Inlägg

Kan du gänga M8 mutter på en M6 gängstång? Ja 17 går på en 16 tums fälg men kommer inte sitta kvar, frågan är om det ens blir lufttätt/körbart

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Danyeal
9 december 2014 · 420 Inlägg

dawwe skrev:
Kan du gänga M8 mutter på en M6 gängstång? Ja 17 går på en 16 tums fälg men kommer inte sitta kvar, frågan är om det ens blir lufttätt/körbart

Tack de var det svaret jag leta efter. Jag får kolla med däckverkstaden idag och se

R.I.P Gabriel Brorson 1987-2010
dawwe ...has left the building...
9 december 2014 · 4 474 Inlägg

Du hade inte kunnat köra med 17 tums på 16 tums fälg, däcken hade högst sannolikt krängts av fälgarna vid första bästa kurva typ. Men åk o fråga du, de lär skratta rätt gott när du gått, eller att de säljer på dig nåt du redan har smile

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Aga_Diff Bärs!
9 december 2014 · 3 456 Inlägg

Vilken skön start på dagen.. smile

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Djo
9 december 2014 · 10 157 Inlägg

Hahaha lol förgylde morgonen det här.

Nej du har icke original fälgar är inte till din bil men mycket väl från en annan bmw fälgarna kommer.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Mew
9 december 2014 · 2 167 Inlägg

För att förtydliga; NEJ det går inte, har du 17" däck är fälgarna till 100% 17" de med. De är alltså inte fälgarna bilen reggades med, men det är inga som helst problem att köra med dem.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang