Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

it_mutt Avstängd
21 december 2014 · 10 388 Inlägg

AMAZON-68 skrev:
Som svar på rubriken.

Cyklister, andra bilar, 1+2 vägar, öststats förare, ej fungerande trafikljus, husvagnar, hästjävlar, idioter som går rätt ut på övergångsställen mm smile

Du kanske ska börja i andra änden? Vad gillar du i trafiken? wink tongue

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
AMAZON-68
21 december 2014 · 53 Inlägg

it_mutt skrev:

AMAZON-68 skrev:
Som svar på rubriken.

Cyklister, andra bilar, 1+2 vägar, öststats förare, ej fungerande trafikljus, husvagnar, hästjävlar, idioter som går rätt ut på övergångsställen mm smile

Du kanske ska börja i andra änden? Vad gillar du i trafiken? wink tongue

Inte mycket big_smile

Mack Forum- och sitemoderator
21 december 2014 · 26 149 Inlägg

it_mutt skrev:

AMAZON-68 skrev:
Som svar på rubriken.

Cyklister, andra bilar, 1+2 vägar, öststats förare, ej fungerande trafikljus, husvagnar, hästjävlar, idioter som går rätt ut på övergångsställen mm smile

Du kanske ska börja i andra änden? Vad gillar du i trafiken? wink tongue

Höll på att fråga "är det något kvar?" Haha..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
trubbelturbo
21 december 2014 · 1 460 Inlägg

Å andra sidan, vem ogillar inte trafiken, vore ju bättre att ha gatorna för sig själv? wink

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Mack Forum- och sitemoderator
21 december 2014 · 26 149 Inlägg

trubbelturbo skrev:
Å andra sidan, vem ogillar inte trafiken, vore ju bättre att ha gatorna för sig själv? wink

Vore ju som en dröm, haha.

https://www.youtube.com/watch?v=Lv8Lqy6cABI

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
AMAZON-68
21 december 2014 · 53 Inlägg

Kom på en sak jag gillar och det är när folk sänker hastigheten förbi vägarbeten, bärgning mm smile

Andromeda Rumpmas
21 december 2014 · 3 860 Inlägg

Extrazz skrev:
Har ibland samma bekymmer på min parkeringsplats. Brukar alltid ställa mig så att jag står lite lite off så att min granne får mer plats då de har bilstolar till småttingarna. Men till höger om mig så är det gästparkering. Inte allt för ofta som de står på sträcket eller snett över på min sida. Jag parkerar rakt sen får de ta sig ut bäst de vill.

Min parkeringsgranne har beklagat sig ett par gånger smile

Parkerar nästan i mitten av en carport modell större med plats för två bilar mellan varje takpelare, typ 10 bilar totalt.
De är rätt trångt, finns inga linjer, men om alla ställer sig ordentligt får man upp dörren till "första hacket" utan att vara i närheten av bilen bredvid. Och det tycker jag har funkat bra med båda bilarna bredvid. Men grannen till höger bönade och bad om mer plats. Hon tyckte så synd om damen bredvid eftersom hon var tvungen att sno plats av henne.
Jag funderade på om hon hade ungar, men hade inte sett någon barnstol. Det visade sig att hon har en stor hund som måste in genom höger bakdörr. Varför hon då inte bara binder vovven mot en av takpelarna 10 sekunder medan hon backar ut bilen ett par meter övergår mitt förstånd.

Senast redigerat av Andromeda (21 december 2014)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
22 december 2014 · 14 058 Inlägg

Andromeda skrev:

Extrazz skrev:
Har ibland samma bekymmer på min parkeringsplats. Brukar alltid ställa mig så att jag står lite lite off så att min granne får mer plats då de har bilstolar till småttingarna. Men till höger om mig så är det gästparkering. Inte allt för ofta som de står på sträcket eller snett över på min sida. Jag parkerar rakt sen får de ta sig ut bäst de vill.

Min parkeringsgranne har beklagat sig ett par gånger smile

Parkerar nästan i mitten av en carport modell större med plats för två bilar mellan varje takpelare, typ 10 bilar totalt.
De är rätt trångt, finns inga linjer, men om alla ställer sig ordentligt får man upp dörren till "första hacket" utan att vara i närheten av bilen bredvid. Och det tycker jag har funkat bra med båda bilarna bredvid. Men grannen till höger bönade och bad om mer plats. Hon tyckte så synd om damen bredvid eftersom hon var tvungen att sno plats av henne.
Jag funderade på om hon hade ungar, men hade inte sett någon barnstol. Det visade sig att hon har en stor hund som måste in genom höger bakdörr. Varför hon då inte bara binder vovven mot en av takpelarna 10 sekunder medan hon backar ut bilen ett par meter övergår mitt förstånd.

Brist på hjärnkapacitet kanske!! wink

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Evildan
22 december 2014 ·

Vettemannen skrev:

Andromeda skrev:

Extrazz skrev:
Har ibland samma bekymmer på min parkeringsplats. Brukar alltid ställa mig så att jag står lite lite off så att min granne får mer plats då de har bilstolar till småttingarna. Men till höger om mig så är det gästparkering. Inte allt för ofta som de står på sträcket eller snett över på min sida. Jag parkerar rakt sen får de ta sig ut bäst de vill.

Min parkeringsgranne har beklagat sig ett par gånger smile

Parkerar nästan i mitten av en carport modell större med plats för två bilar mellan varje takpelare, typ 10 bilar totalt.
De är rätt trångt, finns inga linjer, men om alla ställer sig ordentligt får man upp dörren till "första hacket" utan att vara i närheten av bilen bredvid. Och det tycker jag har funkat bra med båda bilarna bredvid. Men grannen till höger bönade och bad om mer plats. Hon tyckte så synd om damen bredvid eftersom hon var tvungen att sno plats av henne.
Jag funderade på om hon hade ungar, men hade inte sett någon barnstol. Det visade sig att hon har en stor hund som måste in genom höger bakdörr. Varför hon då inte bara binder vovven mot en av takpelarna 10 sekunder medan hon backar ut bilen ett par meter övergår mitt förstånd.

Brist på hjärnkapacitet kanske!! wink

/Benny

Det mesta gör det. wink

Senast redigerat av Evildan (22 december 2014)

Pierre_r Lastbilsmekaniker
23 december 2014 · 729 Inlägg

Idag så var det säkert många som svor över mig i trafiken...
Jag låg i 30-50km/h på en 2+1 där det är 100km/h jag var såklart i den 1filiga delen.
Anledningen till att jag körde så sakta var att ett bromsrör hade brustit så jag hade knappt bromsar och fick använda handbromsen för att få stopp på bilen, att göra det i 100 med endast handbroms är ju dömt till att misslyckas, det var lite kämpigt att få stop på den redan i 50.

Men jag bytte röret på jobbet och nu kan jag köra normalt igen och kan stanna när jag vill det

Dupond och Dupont
23 december 2014 · 581 Inlägg

Pierre_r skrev:
Idag så var det säkert många som svor över mig i trafiken...
Jag låg i 30-50km/h på en 2+1 där det är 100km/h jag var såklart i den 1filiga delen.
Anledningen till att jag körde så sakta var att ett bromsrör hade brustit så jag hade knappt bromsar och fick använda handbromsen för att få stopp på bilen, att göra det i 100 med endast handbroms är ju dömt till att misslyckas, det var lite kämpigt att få stop på den redan i 50.

Men jag bytte röret på jobbet och nu kan jag köra normalt igen och kan stanna när jag vill det

Ja det är lite värre än att mitt hellyse hängde sig. 75w xenon i nbb 225 pencil , självklart det vänstra, lös rakt in i kupen, bilrad på en 10. de blev lite sura...  roll

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!
trubbelturbo
23 december 2014 · 1 460 Inlägg

Dupond skrev:

Pierre_r skrev:
Idag så var det säkert många som svor över mig i trafiken...
Jag låg i 30-50km/h på en 2+1 där det är 100km/h jag var såklart i den 1filiga delen.
Anledningen till att jag körde så sakta var att ett bromsrör hade brustit så jag hade knappt bromsar och fick använda handbromsen för att få stopp på bilen, att göra det i 100 med endast handbroms är ju dömt till att misslyckas, det var lite kämpigt att få stop på den redan i 50.

Men jag bytte röret på jobbet och nu kan jag köra normalt igen och kan stanna när jag vill det

Ja det är lite värre än att mitt hellyse hängde sig. 75w xenon i nbb 225 pencil , självklart det vänstra, lös rakt in i kupen, bilrad på en 10. de blev lite sura...  roll

Samma styrka och samma ljus, been there done that.. sad

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
granadadr
23 december 2014 · 7 289 Inlägg

blir såå jävl FÖRBANNAD på de som ej kan använda dimbakljus,, vi har snörök deluxe just nu,, å inte en jävel i afton hade på dimbakljusen,,

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
23 december 2014 · 14 058 Inlägg

granadadr skrev:
blir såå jävl FÖRBANNAD på de som ej kan använda dimbakljus,, vi har snörök deluxe just nu,, å inte en jävel i afton hade på dimbakljusen,,

Haha!!! Jag blir lika förbannad på dom som inte hittar knappen som man stänger av dom med.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
granadadr
23 december 2014 · 7 289 Inlägg

Vettemannen skrev:

granadadr skrev:
blir såå jävl FÖRBANNAD på de som ej kan använda dimbakljus,, vi har snörök deluxe just nu,, å inte en jävel i afton hade på dimbakljusen,,

Haha!!! Jag blir lika förbannad på dom som inte hittar knappen som man stänger av dom med.

/Benny

joo men värre om de ej har dem på nu wink farligare wink

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
23 december 2014 · 14 058 Inlägg

granadadr skrev:

Vettemannen skrev:

granadadr skrev:
blir såå jävl FÖRBANNAD på de som ej kan använda dimbakljus,, vi har snörök deluxe just nu,, å inte en jävel i afton hade på dimbakljusen,,

Haha!!! Jag blir lika förbannad på dom som inte hittar knappen som man stänger av dom med.

/Benny

joo men värre om de ej har dem på nu wink farligare wink

Jag vet ju inte var du bor men här i Mälardalen är det inte många gånger i livet man behöver dom. Såg lite senare att du bor i Norrland!!

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (23 december 2014)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Seth
24 december 2014 · 3 354 Inlägg

granadadr skrev:

Vettemannen skrev:

granadadr skrev:
blir såå jävl FÖRBANNAD på de som ej kan använda dimbakljus,, vi har snörök deluxe just nu,, å inte en jävel i afton hade på dimbakljusen,,

Haha!!! Jag blir lika förbannad på dom som inte hittar knappen som man stänger av dom med.

/Benny

joo men värre om de ej har dem på nu wink farligare wink

Vem vet. De kanske stängde av dem innan du tänkte på det?  Man ska ju släcka dem när det kommit en bakom wink

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
24 december 2014 · 14 058 Inlägg

Seth skrev:

granadadr skrev:

Vettemannen skrev:

Haha!!! Jag blir lika förbannad på dom som inte hittar knappen som man stänger av dom med.

/Benny

joo men värre om de ej har dem på nu wink farligare wink

Vem vet. De kanske stängde av dem innan du tänkte på det?  Man ska ju släcka dem när det kommit en bakom wink

Det har du rätt i men det sker sällan eller aldrig.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
mb_pucken
24 december 2014 · 5 087 Inlägg

trubbelturbo skrev:

Dupond skrev:

Pierre_r skrev:
Idag så var det säkert många som svor över mig i trafiken...
Jag låg i 30-50km/h på en 2+1 där det är 100km/h jag var såklart i den 1filiga delen.
Anledningen till att jag körde så sakta var att ett bromsrör hade brustit så jag hade knappt bromsar och fick använda handbromsen för att få stopp på bilen, att göra det i 100 med endast handbroms är ju dömt till att misslyckas, det var lite kämpigt att få stop på den redan i 50.

Men jag bytte röret på jobbet och nu kan jag köra normalt igen och kan stanna när jag vill det

Ja det är lite värre än att mitt hellyse hängde sig. 75w xenon i nbb 225 pencil , självklart det vänstra, lös rakt in i kupen, bilrad på en 10. de blev lite sura...  roll

Samma styrka och samma ljus, been there done that.. sad

Provat jag med... Trist for dom mötande att det var 3 av mina som lyste smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Extrazz En 5a är Livet.
24 december 2014 · 2 005 Inlägg

Varför  stannar ni inte och slår till reläet eller drar säkringen eller drar ur kablar från kontaktstycken eller tar fram 10ans nyckel och lossar kablarna från batteriet?

Detta fattar jag inte alls tar inte 5 minuter och den sträckan ni kan behöva köra utan x-ljus kan ni nog klara er till ni fixar problemet.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang