Olagligt med dekaler i danmark i viss mån

dusty Living in the fastlane
22 maj 2007 · 2 616 Inlägg

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s … 93,00.html

Hoppas inte detta kommer till sverige hmm

pulk
22 maj 2007 · 143 Inlägg

så korkad idé! skulle göra hälften av alla bilar olagliga i sverige iaf smile ... många bilfirmor sätter dekaler i bakrutan och även biltillverkaren. Solfilm är inte det också dekal då? skoj med bakrute dekaler ju. Min BMW har en fin på tröskeln smile "Asyl Edition"

BMW 323 Ci (1999)
Bizi
22 maj 2007 · 30 Inlägg

inget tingel tangel... va e de för skit då! jag vill ha mitt tingel tangel ifred!!

men om det kommer hit e det väll snart olagligt att tona bakrutan också... *muttrar högt och ogillandes*

//Bizi
darkwizard Fordonstekniker
22 maj 2007 · 1 740 Inlägg

1k till den som knackar Colin. Nä, skämt åsido. Men dett låter sjukt, hoppas det inte kommer hit.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
dusty Living in the fastlane
22 maj 2007 · 2 616 Inlägg

undra om det blir olagligt med domdär deklarena t.ex "my toyota is fantastic" etc?

Andreas 940 -utan 940
22 maj 2007 · 1 728 Inlägg

Då måste det ju även bli olagligt att dra husvagn och andra stora släp i Danmark.

Ena Colaberoende
22 maj 2007 · 1 219 Inlägg

Men detta verkar ju vara för att sikten bakåt är för dålig.

Självklart tycker jag att våran trafikexpert Robert Collin har rätt. Förbjud alla klistermärken, toning av bakrutor och allt som kan störa sikten. Även Skåpbilar som inte har rutor bakåt, lastbilar, bussar m.m. *Ironi*

Vet inte om han har tänkt på det men det sitter sidospeglar på bilar som kan användas för sikt bakåt också.

/Ena

decib3L Körv
22 maj 2007 · 3 535 Inlägg

Personligen tycker jag att Robert Collin kan hålla sina åsikter för sig själv! :@

Truckdriving Man
Munkis
22 maj 2007 · 1 637 Inlägg

Rober colin är ju hjärndöd! solskyddet lär ju inte monteras i från fabrik om det skulle vara en trafikfara ?!

turbotompa fritidsprofessor
22 maj 2007 · 1 197 Inlägg

"Vår trafikexpert Robert Collin..."  haahaaa.. Han är ju en sån tvättäkta byfåne, han är inte bara liten o uppkäftig, han är ful oxå!!

lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
22 maj 2007 · 2 456 Inlägg

Tja Puckos ................. å dom har ju vid hållit vad jag vet att man får köra bil med
0,5 Prommile i blodet så länge man ej krockar ....

//S

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
loudness
22 maj 2007 · 4 554 Inlägg

jag ligger nog i lä då, har inte nån dekal ivägen hehe

wofflan- Gear Heads Göteborg
22 maj 2007 · 156 Inlägg

"– Jag tycker det låter som ett riktigt kanonförslag. Det ska inte vara något tingeltangel i bilarna: inga solskydd, doftgranar eller tärningar. Trafiken är tillräckligt farlig som den är."

Så bländning av solen är ingen trafik fara då? Kör han bara bil när det är mulet? Jusst ja vi skall ju inte köra bil utan åka buss ..

Senast redigerat av wofflan (22 maj 2007)

Joopet
22 maj 2007 · 72 Inlägg

Undrar om man får ha passagerare i mitten bak.. borde ju vara riktigt farligt...

BMW635_Robban
22 maj 2007 · 1 277 Inlägg

Ja, men att van konvertera bilen är tydligen lagligt då? alltså det som täcker rutorna helt....skumma lagar alltså... hoppas inte mina diskreta bokstäver innefattar deras "dölja sikten".....jag ser nämligen knappt mina då de döljs av innertaket...svårt att förklara..

Android
22 maj 2007 · 892 Inlägg

"– Jag tycker det låter som ett riktigt kanonförslag. Det ska inte vara något tingeltangel i bilarna: inga solskydd, doftgranar eller tärningar. Trafiken är tillräckligt farlig som den är."

Oh jävlar vad jag skrattade när jag läste detta, en blandning av hånskratt och uppgivenhet tror jag. Jag menar, varför tar man inte bort nackskydd också? ...och bilbältet kan ju faktist hindra dig att se bakåt. Den där Robert Collins verkar ju lätt galen!

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
p-3 GRAB LIFE BY THE HORNS !!
23 maj 2007 · 103 Inlägg

sjukt är bara för ordet.. hur är det med motivlackade bilar? och vad händer om man kör in svenskreggat bil i danmark med dekaler? åker man på böter då också?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang