Pris på lackering?

Phantro
22 maj 2007 · 4 Inlägg

Letat lite info efter som jag är helt grön på lackering...

Gillar min bil värkligen (855 96a) men rosten har kommit och ist för att sälja tänkte jag ge henne en ny "klänning" men som vanligt med oss män och presenter till tjejer vill vi ju komma billigt undan... eller hur? wink


Så jag undrar vad kostar det att lackera en hel bil? bara måla över det gamla inte inne i dörrarna eller motor utrymmet? Vart i sverige hittar man det billigast i så fall?

Hade en fix ide på att ta semester i tex england, tyskland etc och lacka om medans man endå är där hehe (har jääävligt tråkiga sommar planer...) är det någon som vet vilka priser som gäller i utlandet eller om det är samma?




Tackar för svar


/Mats Lundberg

mstoltz Lackerare
23 maj 2007 · 159 Inlägg

Hej!

Denna frågan kommer ofta smile

Ett exakt pris är jättesvårt att ge, eftersom alla lackerare har sina priser.

Det bästa du kan göra är att köra till en lackerare så han får kolla på bilen och ge ett pris.

Mycket hänger på hur mycket rost som skall göras vid, vilken sorts färg och lack, hur mycket förarbete som krävs osv osv.

Det är väldigt svårt att ge ett pris, men räkna ialla fall med minst allt mellan 15-35.000 kronor.

Lycka till smile

MVH

BESÖK LACKFORUM PÅ: http://lackering.forum24.se/
mr TT
23 maj 2007 · 12 Inlägg

Pris beror helt på som det redan sagts hur mycket förarbete som behöver göras.
Dessutom så finns det lite olika sätt som man kan betala jobbet på så att säga, en del lackerare trivs med att jobba "privat" på kvällar och helger och då brukar det bli en helt annan peng om du är med på vad jag menar...
Men under 15 000:- kommer du nog aldrig...

Mr TT driver...
_Emelie ~ Team Ljudstudion ~
23 maj 2007 · 106 Inlägg

Varför ge 15tusen när man har kontakter.. tongue det är bara att höra sig för och jämföra priser hos olika lackerare.. gör du förarbetet själv så sjunker ju priset ganska mycket..




- Full gas spar tid!

Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!!
Phantro
23 maj 2007 · 4 Inlägg

Plan B va att ge min brorsdotter sandpapper och be henne "vaxa" min bil sen ta det på försäkingen men... jag är för ärlig för det :S tyvärr!

bokia
23 maj 2007 · 172 Inlägg

en kompis lackade hela sin 200sx  för ca: 7000-10000 kr men han som lackade va polack men de e ju ksit sam han lackar ju bra. nu tror ja att han finns i mora. jag har mobil nr till honom om du vill ha det. så du kan ringa å höra på pris.big_smile

VictorW Medlem 34530
23 maj 2007 · 908 Inlägg

Phantro skrev:
Plan B va att ge min brorsdotter sandpapper och be henne "vaxa" min bil sen ta det på försäkingen men... jag är för ärlig för det :S tyvärr!

Låter som en jättebra ide. Ge henne ett 80 sandpapper, det borde ge lagom djupa repor big_smile

Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
p-3 GRAB LIFE BY THE HORNS !!
23 maj 2007 · 103 Inlägg

Det är inte värt att snåla på lacken, billig lack brukar sällan bli bra..

Lady_Milla Alecci's fästmö
23 maj 2007 · 708 Inlägg

ta allt hos lackeraren istället då går allt jobb på garanti de e säkrast.....om du gör förarbetet sj å de blir bubblor eller släpper eller nått sånt efter lackeringen så kan de vägra att göra omd e för att de kan skylla på att du gjort fel....då få du betala hela summan igen åd e e ju itne så kul hmm

att göra de svart kan va både bra å dåligt...det kan hända vad som helst så de skulle jag aldrig våga....

min bil går på 15 till 25 tusen att lackera om utvändigt(ej motorum eller innedörrar) sen bero de på hur mycket jobb det e på bilen hur mycket arbete de lägger påd en å så...så som den första sa mellan 15 till 36 tusen kan du räkna med...men de blir rätt å bra gjort så...och du få inte glöma att räkna med färgen...om du ska ha vanlig färg(ej metallic) blir de billigt och omd e ska va metallic blir de lite dyrare och sen om du ska göra nått speciell med färgen så ja då stiger priset med du vet sånt med pearl effekt:)

lycka till!

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
mstoltz Lackerare
24 maj 2007 · 159 Inlägg

Phantro skrev:
Plan B va att ge min brorsdotter sandpapper och be henne "vaxa" min bil sen ta det på försäkingen men... jag är för ärlig för det :S tyvärr!

smile he he...jag tror att den hade blivit jättefin om hon hade fått "vaxa" den smile

Sedan håller jag med Lady_Milla.........Låt lackeraren göra allt jobb, så har dom inget att skylla på om nått skulle gå snett. Då går det ju på garantierna så att säga.

MVH

BESÖK LACKFORUM PÅ: http://lackering.forum24.se/
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang