S70 t5 slirar på koppling vid gaspådrag

RobinErikssson
29 januari 2015 · 14 Inlägg

Tjenare

Har alltså en volvo s70 t5 -97, chippade den i slutet på sommaren (kör den endast på sommarn) och märkte efter det att vid gaspådrag kunde den ibland slira på kopplingen, antar att den kopplingen inte orkar hålla i. Händer inte ofta men man vill ju såklart att det ska funka som det ska.

min fråga är då vart jag hittar kopplingskit? tips på vad jag ska välja ? vill inte sätta i en original.
kollat runt lite men hittar inte direkt några.

sett att det kostar ganska mkt att lämna in så gör det nog själv.

hoppas ni har några tips cool

Rensvinf
29 januari 2015 · 528 Inlägg

Om bilen är chippad så gissar jag på att din volvo t5 iaf inte har mer än 300 hästar.En orginal koppling räcker gott och väl.
Det finns ingen som helst mening att köpa värre koppling än orginal då. väl?

Rensvinf
29 januari 2015 · 528 Inlägg

Att din orginal koppling gett sig nu, beror inte på att din bil fått monstereffekt allena.  Det finns nog ett par tusen mil på din mätare också..
En orginal koppling räcket gott under tiden bilen har ngt som helst värde kvar.. Och mer rätt sagt, det "räcker". smile

RobinErikssson
29 januari 2015 · 14 Inlägg

Haha nej det är ingen "monsterrffekt" wink det är som du skriver runt 300, en original kanske funkar kanon. Känns ändå bättre att sätta i nån starkare när man ändå är igång.

marven
30 januari 2015 · 551 Inlägg

Min 850 t5a gick i 8 år som chippad med original koppling och säkert minst 10000 mil, o funkade fortfarande perfekt vid 31000 mil när den såldes...

You can't B serious, oh K
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang