Volvo 960 2.5 manuell är seg på gasen

palmgren10
8 april 2015 · 4 Inlägg

Tja, har en 960 2.5 med m90 låda och när jag varvar till ungefär 2k varv så varvar den inte ner direkt utan stannar kvar typ en halv sekund den är också lite seg på gasen, typ att när man gasar till så varvar den till liite efter, har provat att rengöra spjällhuset men ingen skillnad så undrar nu vad det kan vara som är fel? bilen har gått snart 16k mil. smile

Senast redigerat av palmgren10 (8 april 2015)

Volvo 960 (1995)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
8 april 2015 · 3 730 Inlägg

palmgren10 skrev:
Tja, har en 960 2.5 med m90 låda och när jag varvar till ungefär 2k varv så varvar den inte ner direkt utan stannar kvar typ en halv sekund den är också lite seg på gasen, typ att när man gasar till så varvar den till liite efter, har provat att rengöra spjällhuset men ingen skillnad så undrar nu vad det kan vara som är fel? bilen har gått snart 16k mil. smile

Kamrem kan kuggat över en kugg. Eller så krävs kanske en storservice?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
palmgren10
8 april 2015 · 4 Inlägg

DiwraZ skrev:

palmgren10 skrev:
Tja, har en 960 2.5 med m90 låda och när jag varvar till ungefär 2k varv så varvar den inte ner direkt utan stannar kvar typ en halv sekund den är också lite seg på gasen, typ att när man gasar till så varvar den till liite efter, har provat att rengöra spjällhuset men ingen skillnad så undrar nu vad det kan vara som är fel? bilen har gått snart 16k mil. smile

Kamrem kan kuggat över en kugg. Eller så krävs kanske en storservice?

Så kanske det är, ska försöka göra en stor service så får vi se hur det blir smile

Volvo 960 (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang