Köpråd: Betald gammal Alfa Romeo vs snål men dyr Toyota Prius.

zoopåse
24 april 2015 · 1 171 Inlägg

Det finns många rädslor man kan ha. Att verka som att man bryr sig lite om miljön är ju väldigt o-coolt så det vill man ju inte. Att vara snål är ju väldigt fult, guns blazing så länge det går och helrör på krogen. Då är man inne. Tänk om det är roligare att köra elbil än hobbybilen... Nä, bäst man inte provar på en elbil. Det kan vara dåligt för imagen. tongue

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
24 april 2015 · 17 478 Inlägg

zoopåse skrev:
Det finns många rädslor man kan ha. Att verka som att man bryr sig lite om miljön är ju väldigt o-coolt så det vill man ju inte. Att vara snål är ju väldigt fult, guns blazing så länge det går och helrör på krogen. Då är man inne. Tänk om det är roligare att köra elbil än hobbybilen... Nä, bäst man inte provar på en elbil. Det kan vara dåligt för imagen. tongue

Här förekommer det en rätt livlig diskussion i ämnet. Hänvisar till denna:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=304103

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Evildan
24 april 2015 ·

Hybridsmurfen skrev:

Juggen1988 skrev:

opel_vectra_gts skrev:

Förlåt men är du helt dum i huvudet eller? läser du ens vad folk skriver? DOM KÖPER DESSA BILAR FÖR ATT ÅKA BILLIGT. likt mig snart, blir en prius just för att åka billigt då en sketen liten v50 drar lika mycket som en bmw 6a.

Precis! Jag har funderat på att trycka upp en dekal till min Prius där följande står:

"Jag är inte miljöpartist, bara snål!"

Vectra: Jag tror inte det går in, nej.

Juggen: Skriv upp mig för en sådan tack.

Vectra: Behöver du verkligen skriva den meningen som en fråga? Efter alla återupprepningar från det hållet trots att flertalet har med verifierad text motbevisat allt som inte är subjektivt har jag en tes. En del av tesen är att inte mata dylika troll med mat, dom göds av att få raljera sin dynga.


Juggen: I am game!
Hur många behöver vi minst trycka?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang