Switch på switch?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
24 april 2015 · 17 483 Inlägg

Fungerar det ok? Börjar få sjuka mängder apparater som alla kräver uppkoppling. Routern har ju bara 4 uttag... Jag har i nuläget 2 stycken switchar.

Funderar på att ansluta ytterligare en till en befintlig switch. Det behöver inte vara några större hastigheter på den... (PS2, PS3, PS4 och en Raspberry, dessa kommer inte att köras samtidigt!)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Hamilton
24 april 2015 · 8 864 Inlägg

Ja det fungerar, men varför inte köra trådlöst? Jag använder usb sticka och kör bla PS3, TV trådlöst och en gammal netgeare router som jag gjort om till  Repeater.

Fotograf på tierpidag.se
sleepyoh
24 april 2015 · 1 319 Inlägg

Givetvis fungerar det, hur bra får man pröva sig fram. Ett säkert kort jag kör på en är en mer avancerad router och större switchar, en billig d-link och 3 st 8ports switchar med maxad trafik är nog inte så roligt. Jag har en text baserad debian router byggd på en c2d ala 2006 med gigabit på moderkort och gigabit pci nätverkskort som router, rekommenderar en riktigt bra stabil hemmabyggd konfigurerbar router om du ska bygga ett större stabilt nätverk, eller en dyrare router som kan hantera all trafik.

Men kort svar, ja det funkar. All utrustning har 'auto negotiation' idag och det mesta borde vara plug&play.

Men allvarligt, ps 2, 3 och 4. Använder du verkligen alla dessa mer än någon enstaka gång per år? Speciellt ps2 och 3? Nästan som att man kan ha en nätverkskabel till tv-hyllan och byta över om man ska starta en gammal relik tongue

Senast redigerat av sleepyoh (24 april 2015)

_----------'
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
25 april 2015 · 17 483 Inlägg

Hamilton skrev:
Ja det fungerar, men varför inte köra trådlöst? Jag använder usb sticka och kör bla PS3, TV trådlöst och en gammal netgeare router som jag gjort om till  Repeater.

Väl talat! Jag har ju wifi på tv:n, bara och slå på... Inte en tanke på detta.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
25 april 2015 · 17 483 Inlägg

sleepyoh skrev:
Givetvis fungerar det, hur bra får man pröva sig fram. Ett säkert kort jag kör på en är en mer avancerad router och större switchar, en billig d-link och 3 st 8ports switchar med maxad trafik är nog inte så roligt. Jag har en text baserad debian router byggd på en c2d ala 2006 med gigabit på moderkort och gigabit pci nätverkskort som router, rekommenderar en riktigt bra stabil hemmabyggd konfigurerbar router om du ska bygga ett större stabilt nätverk, eller en dyrare router som kan hantera all trafik.

Men kort svar, ja det funkar. All utrustning har 'auto negotiation' idag och det mesta borde vara plug&play.

Men allvarligt, ps 2, 3 och 4. Använder du verkligen alla dessa mer än någon enstaka gång per år? Speciellt ps2 och 3? Nästan som att man kan ha en nätverkskabel till tv-hyllan och byta över om man ska starta en gammal relik tongue

Poäng där. Men jag vill slippa in och ändra något när alla kablar är tryggt placerada så snyggt det går i tvbänken.

Ungarna spelar en hel del PS2 då detta är det enda jag tolererar om de ska köra lite mer "tveksamma" spel trots inte åldern inne. PS3 spelar de Minecraft på. PS4 får de inte starta.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Sushikocken Sleeper
14 maj 2015 · 3 084 Inlägg

Vill du slippa dra en massa kablar så finns det ju andra enkla lösningar också för att få tex PS2 med wifi
Ethernet -> wifi adapter
http://www.ebay.com/itm/Ethernet-RJ-45- … 2a50657bdc
USB-> wifi

Fast trådat är fortfarande stabilast.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang