Audi a6 1.8t Äter drivknutar till frukost, lunch och middag

_Lager
1 maj 2015 · 191 Inlägg

Hej har problem att min bil äter drivknutar som fan. Förmodar att det är pga den skumma hjulvinkeln när det sitter coilovers. Lr någon som har nån annan ide?

dawwe ...has left the building...
1 maj 2015 · 4 474 Inlägg

Nej "skumma" vinklar borde inte göra att den äter drivknutar, om nu bilen inte är extremt sänkt med massa camber? Jag tippar mer på undermålig kvalitet på drivknutarna. Köpte själv drivknutar till en bruxis jag hade, på ebay. Drivknutarna i säg var nog helt OK, men kvaliteten på bälgarna var inte bra alls...Första knuten höll ca 10000 mil (3 år), efter det var skyddsbälgen helt trasig, så det kom in "skit" i drivknuten så det var bara att byta...Drivknut nr 2 råkade ut för samma sak, trasig skyddsbälg, men denna gång efter dryga 3000 mil bara...Drivknut 3 (skyddsbälgen) höll så länge jag ägde bilen...Skall tilläggas att en komplett drivknut på ebay kostar mindre än vad en "bälgsats" hos VW...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
_Lager
1 maj 2015 · 191 Inlägg

Mina kanske håller 1000-3000 mil möjligtvis

simlar
2 maj 2015 · 5 526 Inlägg

Vad är det för märke på drivknutarna? Är det biltema så blir jag inte förvånad.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
_Lager
2 maj 2015 · 191 Inlägg

Nej inte biltema. Köpta på auto ojanpäre auto experten alltså

simlar
2 maj 2015 · 5 526 Inlägg

Skumt, är det damaskerna som går sönder och sedan drivknuten eller går drivknuten fastän damasken är hel?

Hur pass konstiga vinklar har du på drivknuten pga coilovers/klapp i backen?

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
_Lager
2 maj 2015 · 191 Inlägg

Nej så farligt tycker jag inte det är får ju in 2 fingarar mellan skärmen och 19 tumarna. både fram och bak nej gumidamsken är hel

_Lager
2 maj 2015 · 191 Inlägg

Nog är det ju det ju lite chamber vinkel men tycker tycker inte det är nå allvarligt. Tror det är skit Knutar. Blir ebat istl

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang