Service Mitsubishi Outlander

Icebear
28 maj 2015 · 235 Inlägg

Jag gjorde första servicen (2000 mil) på bilen för några veckor sen, tänkte höra om det är nån som vet vad som görs på den servicen och vad priset bör ligga på ungefär, fick fakturan förra veckan på 3650:-, verkar det rimligt?

koka
28 maj 2015 · 629 Inlägg

vill föreslå att du vänder dig till verkstaden som har utfört servicen och frågar dom.

Här på garaget kan du få 1000 olika svar, vågar dock nästan garantera att någon mitsu mek läser detta men orkar inte svara bara.

Enligt mig så bör personen som har lämnat ut bilen förklara för dig vad som har gjorts och även göra en snabb genomgång av protokollet som fylls i.

Volvo V50 1.6 DRIVe "Blöj x-pressen" (2010)
Icebear
28 maj 2015 · 235 Inlägg

koka skrev:
vill föreslå att du vänder dig till verkstaden som har utfört servicen och frågar dom.

Här på garaget kan du få 1000 olika svar, vågar dock nästan garantera att någon mitsu mek läser detta men orkar inte svara bara.

Enligt mig så bör personen som har lämnat ut bilen förklara för dig vad som har gjorts och även göra en snabb genomgång av protokollet som fylls i.

Visst, det har du säkert rätt i, och det vore nog kanske det bästa, men jag tänkte bara höra lite snabbt här om det var nån som visste.

Nu fick jag inget protokoll på vad som gjordes och inget protokoll fylldes i heller, hade jag fått det så hade jag ju inte behövt fråga, utan det enda jag fick var stämpel i serviceboken och sen kom fakturan på post. Sen gjordes servicen på en ort och fakturan kommer från ett annat ställe, fast inom samma bilfirma.

Muttley
28 maj 2015 ·

Icebear skrev:

koka skrev:
vill föreslå att du vänder dig till verkstaden som har utfört servicen och frågar dom.

Här på garaget kan du få 1000 olika svar, vågar dock nästan garantera att någon mitsu mek läser detta men orkar inte svara bara.

Enligt mig så bör personen som har lämnat ut bilen förklara för dig vad som har gjorts och även göra en snabb genomgång av protokollet som fylls i.

Visst, det har du säkert rätt i, och det vore nog kanske det bästa, men jag tänkte bara höra lite snabbt här om det var nån som visste.

Nu fick jag inget protokoll på vad som gjordes och inget protokoll fylldes i heller, hade jag fått det så hade jag ju inte behövt fråga, utan det enda jag fick var stämpel i serviceboken och sen kom fakturan på post. Sen gjordes servicen på en ort och fakturan kommer från ett annat ställe, fast inom samma bilfirma.

Ring och fråga. De vet garanterat vad de gjort med bilen. smile
Priset är väl inte helt fel, om du lämnat till märkesverkstad så kostar det.

Och de kan ju ha administrationen på annan plats.

Janneutanb
28 maj 2015 · 7 271 Inlägg

Det är ungefär vad en service med oljebyte och bromsvätska skulle gå på för min bmw hos bmw.
Rimligt för en märkesverkstad fast i mina ögon hutlöst dyrt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang