Mister Auto.se?

it_mutt Avstängd
5 maj 2015 · 10 388 Inlägg

DasAuto skrev:
Autoteileman finns på Ebay också, så det är egentligen inte mer säkert än något annat tyskt/franskt företag.
Letade lite nu på nätet och hittade att mycket riktigt kan Gates spännare innehålla SKF lager, öppnade lagerkåpan och såg ett NSK märke och made in POLAND.
Googlade sedan NSK och enligt SKF själva har de köpt upp NSK. Så förmodligen tillverkar NSK lager i Polen med SKF spec. Jävla soppa.

Att "andra" spännare innehåller SKF-lager är inte alls superovanligt (inte bara spännare givetvis, men då det var på tal)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
DasAuto
5 maj 2015 · 2 751 Inlägg

it_mutt skrev:

DasAuto skrev:
Autoteileman finns på Ebay också, så det är egentligen inte mer säkert än något annat tyskt/franskt företag.
Letade lite nu på nätet och hittade att mycket riktigt kan Gates spännare innehålla SKF lager, öppnade lagerkåpan och såg ett NSK märke och made in POLAND.
Googlade sedan NSK och enligt SKF själva har de köpt upp NSK. Så förmodligen tillverkar NSK lager i Polen med SKF spec. Jävla soppa.

Att "andra" spännare innehåller SKF-lager är inte alls superovanligt (inte bara spännare givetvis, men då det var på tal)

Frågan är då tillverkar SKF själva spännarna eller enbart lager :S

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
it_mutt Avstängd
5 maj 2015 · 10 388 Inlägg

DasAuto skrev:

it_mutt skrev:

DasAuto skrev:
Autoteileman finns på Ebay också, så det är egentligen inte mer säkert än något annat tyskt/franskt företag.
Letade lite nu på nätet och hittade att mycket riktigt kan Gates spännare innehålla SKF lager, öppnade lagerkåpan och såg ett NSK märke och made in POLAND.
Googlade sedan NSK och enligt SKF själva har de köpt upp NSK. Så förmodligen tillverkar NSK lager i Polen med SKF spec. Jävla soppa.

Att "andra" spännare innehåller SKF-lager är inte alls superovanligt (inte bara spännare givetvis, men då det var på tal)

Frågan är då tillverkar SKF själva spännarna eller enbart lager :S

Ja du, ingen aning. Jag skulle iaf anta (sen kan det vara just helt galet som antagande), att när det skryts med "SKF" på en spännare, så handlar det "alltid" om att det är SKF-lager.

Men det är som sagt bara ett antagande

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
shogun
5 maj 2015 · 2 117 Inlägg

Har köpt Brembo skivor och bromsbelägg samt en Valeo EGR-ventil från dem. Levererades från Frankrike.
Tog det säkra före det osäkra och la på en femtiolapp för att få gratis retur om något blivit fel ifrån min sida med beställningen. Allt kom inom 4-5 dagar och är exakt vad jag förväntade mig det skulle vara.

Prismässigt inkl frakt och säkerhetsfemtiolappen så landade det på en tredjedel mot vad VW ville ha.
Jag är mycket nöjd och hoppas det håller i sig så att de fortsätter leverera rätt saker och originalkvalitet.

Nissan 200SX "Shogun" (1989)
simlar
5 maj 2015 · 5 526 Inlägg

CHEEVA skrev:

simlar skrev:

CHEEVA skrev:
hm sitter och velar på om man ska våga beställa igen haha

ska ha ett hjullager ett skf lager kostar 320 kr på mister auto, ett likadant i svea rike går loss på 1000lappen... biltema tar ca 600

vägled mig! hehe

Beställ från http://www.autoteilemann.de/ istället, då vet man att man får det man beställt. Frakttid är ca 1vecka.

är febi bilstein något att ha ? smile

relativt dyr frakt från autoteilmann dock

Febi bilstein är bra kvalitet då dem är OEM-tillverkare smile

Jo men är ju bara köpa på sig lite servicegrejjer när man ändå ska beställa, t.ex Mobil1 Super3000 5w40 får man ge 33€ för 5L.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
3milius
6 maj 2015 · 296 Inlägg

DasAuto skrev:

3milius skrev:
Har varit supernöjd de gånger jag handlat där.
Någon veckas leveranstid var det 2013, hur det är nu vet jag inte. Jag fick det levererat till postens ombud.

Svårt att klaga när man får SKF spännrulle och Continental kamrem för samma pengar som Biltemas kamremskit.

Är det något man ändå ska klaga på är att det ibland finns flera olika varianter utan synbar skillnad emellan,
svårt att veta vad som är rätt då, man får googla runt på artikelnumrena istället..

Det är dock inte så kul när de blir fel smile beställde skf spännare till multiremmen och fick en gates i skf förpackning. Ska bli kul o höra vad skf säger om detta efter mitt mail smile

http://i241.photobucket.com/albums/ff181/vajking1/61FCC3E7-691D-4B9A-B19F-A5355A0922B5_zps2mrgivs1.jpg

Lär ju varit någon som knarkat på jobbet på SKF eller dylikt.

Annars var ju Gates-versionen dyrare så det skadar väl inte,
men kan tänka mig att du mest undrar varför det är felpackat.

3milius
6 maj 2015 · 296 Inlägg

simlar skrev:

CHEEVA skrev:

simlar skrev:

Beställ från http://www.autoteilemann.de/ istället, då vet man att man får det man beställt. Frakttid är ca 1vecka.

är febi bilstein något att ha ? smile

relativt dyr frakt från autoteilmann dock

Febi bilstein är bra kvalitet då dem är OEM-tillverkare smile

Jo men är ju bara köpa på sig lite servicegrejjer när man ändå ska beställa, t.ex Mobil1 Super3000 5w40 får man ge 33€ för 5L.

Jag har alltid varit nöjd med delar från Febi Bilstein.
Köpte på mig lite framvagnsdelar från dem för ett tag sen till en bil det inte var så noga med,
mest för att testa. Verkar vara kvalitet.

andreas1
7 maj 2015 · 1 020 Inlägg

En bekant beställde hjullager skf till volvo v70 n.
Fick en kamrem till okänd bil men det var iallafall en skf låda...
Dom tog retur o han fick pengar tillbaka ganska fort.

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 900 "t8" (1982)
Saab 99 le (1974)
SWIN
5 juli 2015 · 3 Inlägg

Efter 22 beställningsförsök av en rem, som alltid fanns på lager enligt Mr Autos lagersaldo, men tills nu visat sig vara ren fantasi från Mr Auto, levererades faktiskt till slut rätt remma dj*vel av företaget!

I samma sändning fanns även rätt levererade luftfilter och stag - till rätt bil dessutom!

Allt till bra priser, och välpaketerat.

Once in a blue moon.....

eikido
12 juli 2015 · 1 Inlägg

Är det någon som vet om det är mister auto som betalar för frakten tillbaka för depositionsvaror som bromsok?
Det är dyrt som satan för oss dödliga att skicka paket från Sverige till Europa.

tobee
16 juli 2015 · 735 Inlägg

Har beställt därifrån två gånger nu. Det gäller att inte ha bråttom den saken är säker..

16(!) arbetsdagar 1a gången. En av delarna fanns inte på lager(trots att det såklart stod) men det var inget de lyckades kläcka ur sig, efter 1 vecka utan att något hänt var jag tvungen att maila och fråga vad fan som händer. Då fick de ur sig att en av delarna inte gick att beställa och de kunde inte lägga en motsvarande pryl från en annan tillverkare på samma beställning. Då var jag tvungen att lägga en nybeställning. Jahapp får jag gratis frakt på den beställnigen då? Jodå, det gick att ordna men bara om jag beställde en motsvarande pryl och inget annat, fick jag till svar.. Jamen så generöst wink 
Efter detta tog det ytterligare 10 arbetsdagar innan de andra prylarna de hade i lager lyckades hitta till min dörr.

2a gången var jag noga med att beställa saker som det stod "Skickas imorgon". Nu var inte heller detta riktigt hela sanningen för det tog 3 arbetsdagar innan jag fick mail om att varorna var skickade. Varorna nådde min dörr efter 8 arbetsdagar.

Det är väl dumt att klaga då det är satans billigt men extremt fyrkantig och oflexibel support verkar de vara. När prylarna väl kommer så har det varit bra förpackat.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
16 juli 2015 · 13 744 Inlägg

tobee skrev:
Har beställt därifrån två gånger nu. Det gäller att inte ha bråttom den saken är säker..

16(!) arbetsdagar 1a gången. En av delarna fanns inte på lager(trots att det såklart stod) men det var inget de lyckades kläcka ur sig, efter 1 vecka utan att något hänt var jag tvungen att maila och fråga vad fan som händer. Då fick de ur sig att en av delarna inte gick att beställa och de kunde inte lägga en motsvarande pryl från en annan tillverkare på samma beställning. Då var jag tvungen att lägga en nybeställning. Jahapp får jag gratis frakt på den beställnigen då? Jodå, det gick att ordna men bara om jag beställde en motsvarande pryl och inget annat, fick jag till svar.. Jamen så generöst wink 
Efter detta tog det ytterligare 10 arbetsdagar innan de andra prylarna de hade i lager lyckades hitta till min dörr.

2a gången var jag noga med att beställa saker som det stod "Skickas imorgon". Nu var inte heller detta riktigt hela sanningen för det tog 3 arbetsdagar innan jag fick mail om att varorna var skickade. Varorna nådde min dörr efter 8 arbetsdagar.

Det är väl dumt att klaga då det är satans billigt men extremt fyrkantig och oflexibel support verkar de vara. När prylarna väl kommer så har det varit bra förpackat.

hehe jo exakt det tar tid och går inte att få ett vättigt svar när grejerna kommer...

jag fick mail att mina grejer var skickade tog nog 5dagar till innan dom hämtat upp paketet.  så hade spårnummer men helt dött. men jag är medveten om det så jag står ut

sista paketet var kamremsats komplett med vattenpump  sen en drivremsats med spännare och löphjul summa 2400 då var det Contitech kamremsats och skf drivremskitt

mekonomen för deras grejer 4326kr
autoexperten  då är det gates 4096kr 
skruvat 2.500  då är det noname typ billigaste skiten

så valet är lätt om man har tid att planera lite

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
spillolja
16 juli 2015 · 4 025 Inlägg

Mister-auto har frakt för 29:- numera, men det tar lite tid innan det går att spåra, troligen läggs dessa försändelser i en bur som inte lossas förrens den har ankommit till Sverige

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
tobee
16 juli 2015 · 735 Inlägg

spillolja skrev:
Mister-auto har frakt för 29:- numera, men det tar lite tid innan det går att spåra, troligen läggs dessa försändelser i en bur som inte lossas förrens den har ankommit till Sverige

Jag tolkar det som att det är två olika fraktbolag som används för den billigare frakten 29:-. kolli id:t man får är postnord. Försändelsen har i mitt fall varit spårbar från Malmö och hem till mig. Från Malmö har det gått på ett par dygn hem till mig i Dalarna. Från Frankrike och till Malmö måste något annat budgetbolag hantera frakten för det är den sträckan som tar satans med tid. Och helt i blindo för oss som kund eftersom försändelsen inte är registrerad ännu.

Man vill inte betala för den svindyra expressleveransen heller eftersom de verkar vara sjukt sega på att packa också... Tar garanterat minst en vecka ändå.

Senast redigerat av tobee (16 juli 2015)

Growe Fri fart för ett fritt folk!
17 juli 2015 · 13 744 Inlägg

Är inte värt expressfrakten det tar endå som sagt lång tid.  Men för dom pengarna skiter jag totalt om det skulle ta 1månad.  Tycket man får räkna med lång leveranstid när man köper billigt.  Handlat från ebay.de mängder med gånger då har man i regel grejerna efter 3 dagar

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
DasAuto
17 juli 2015 · 2 751 Inlägg

Growe skrev:
Är inte värt expressfrakten det tar endå som sagt lång tid.  Men för dom pengarna skiter jag totalt om det skulle ta 1månad.  Tycket man får räkna med lång leveranstid när man köper billigt.  Handlat från ebay.de mängder med gånger då har man i regel grejerna efter 3 dagar

Ebay.de är ju ingen affär smile Så det kan variera även där.
Vill tillägga att de verkar har eller åtminstone haft strejk på vissa fraktbolag i Tyskland.
Fick ett mail av en säljare att det kunde ta lite längre tid. Tog ca 3 veckor innan jag fick min lilla kercher reservdel smile

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
koka
17 juli 2015 · 629 Inlägg

Då var de min tur att prova Mister Auto..

Beställde en kondensor och ett torkfilter igår, fick svar idag som många andra... Att torkfiltret EJ kunde levereras och att de har utfört en transaktion där pengarna ska vara tillbaka skickade för torkfiltret.

Kondensorn är skickad enligt deras sida.
Valde försäkring + express lev. där preliminär datum är på Måndag 20/7.

Sammanfattning:
+ Hanteringen har varit snabb. Tillräckligt snabb för mig iaf.
+ Bra med info, att dom meddelar en vad som händer.

- Att deras "online" lager saldo inte stämmer.

Ger dom 3-5bankdagar, är inte pengarna inne inom dessa dagar så får jag väl ställa mig i "tjata" köen som många andra (igen) har gjort..

Volvo V50 1.6 DRIVe "Blöj x-pressen" (2010)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
17 juli 2015 · 13 744 Inlägg

koka skrev:
Då var de min tur att prova Mister Auto..

Beställde en kondensor och ett torkfilter igår, fick svar idag som många andra... Att torkfiltret EJ kunde levereras och att de har utfört en transaktion där pengarna ska vara tillbaka skickade för torkfiltret.

Kondensorn är skickad enligt deras sida.
Valde försäkring + express lev. där preliminär datum är på Måndag 20/7.

Sammanfattning:
+ Hanteringen har varit snabb. Tillräckligt snabb för mig iaf.
+ Bra med info, att dom meddelar en vad som händer.

- Att deras "online" lager saldo inte stämmer.

Ger dom 3-5bankdagar, är inte pengarna inne inom dessa dagar så får jag väl ställa mig i "tjata" köen som många andra (igen) har gjort..

pengarna kommer men det kan ta lite tid.. hjälper tyvärr inte att tjata..   och ropa inte hej ännu för deras leverans datum är som dom är.. det kan jag lova. 

men vad gör det när grejerna kostar hälften i stora drag.. dock har jag beställt ac delar från ebay istället. brukar fungera fin fint och man slipper dom där vinpimplade fransmännen smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
simlar
17 juli 2015 · 5 526 Inlägg

Growe skrev:

koka skrev:
Då var de min tur att prova Mister Auto..

Beställde en kondensor och ett torkfilter igår, fick svar idag som många andra... Att torkfiltret EJ kunde levereras och att de har utfört en transaktion där pengarna ska vara tillbaka skickade för torkfiltret.

Kondensorn är skickad enligt deras sida.
Valde försäkring + express lev. där preliminär datum är på Måndag 20/7.

Sammanfattning:
+ Hanteringen har varit snabb. Tillräckligt snabb för mig iaf.
+ Bra med info, att dom meddelar en vad som händer.

- Att deras "online" lager saldo inte stämmer.

Ger dom 3-5bankdagar, är inte pengarna inne inom dessa dagar så får jag väl ställa mig i "tjata" köen som många andra (igen) har gjort..

pengarna kommer men det kan ta lite tid.. hjälper tyvärr inte att tjata..   och ropa inte hej ännu för deras leverans datum är som dom är.. det kan jag lova. 

men vad gör det när grejerna kostar hälften i stora drag.. dock har jag beställt ac delar från ebay istället. brukar fungera fin fint och man slipper dom där vinpimplade fransmännen smile

Att folk fortfarande köper från Mister-Auto efter allt man läser i denna tråden. Finns flera andra tyska aktörer på nätet som faktiskt levererar varorna inom en vecka till samma om inte lägre pris än misterauto, och det utan krångel.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
SportPilot Ubåtsingenjör
17 juli 2015 · 7 232 Inlägg

innan ni beställer så kolla priserna hemma också, vissa delar har för mig varit billigare på ad center än mister auto

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang