Saab 9-3 trimning

TurboRalle
15 juli 2015 · 4 Inlägg

Hej jag har en saab 9-3 99- som redan är trimmas med chip stage 2 och ett ferrita avgasrör. Men jag vill fortsätta trimma vidare på den. Så jag undrar vad kan man göra för att öka effekten och inom rimlig prisklass? Ska man bara köpa nytt chip stage 3 med insug, röda spridare,  luft filter och mappa om den förstås?. Eller kan man ochså köpa större turbo. Jag har 2.0 men det finns väll 2.3 att byta till??  Om det för skillnad?

Senast redigerat av TurboRalle (15 juli 2015)

Janneutanb
15 juli 2015 · 7 271 Inlägg

Insug?
Har jag aldrig hört att man byter så tidigt.
Större turbo exempelvis 19t, större spridare och chip eller mappning.

TurboRalle
16 juli 2015 · 4 Inlägg

Okej passar 19t på den rakt av?  Och finns det nån bra sida där man köper detta?  Mvh

mr_z28
16 juli 2015 · 47 Inlägg

Ja riktigt så enkelt är det inte, om du ska ha en större turbo så måste det mappas om för just din motor.
Vänd dig förslagsvis till dom kända trimfirmorna på saab såsom Maptun, Nordic etc så hjälper dom dig.

Chevrolet Impala "Black beast" (1965)
Buick Roadmaster "Skeppet." (1955)
TurboRalle
17 juli 2015 · 4 Inlägg

Okej tackar

Majkey
27 juli 2015 · 7 Inlägg

Har du 3" downpipe skall du kunna gå upp till steg 3. Några extra hästar blir det iaf

mrcarflow
28 juli 2015 · 139 Inlägg

har du något bra tips på en riktigt bra downpipe, kanske någon sida eller nått? helst rostfritt då ser det snyggt ut i motorrummet cool

Jag monterar däck och fälg på https://www.abswheels.se
Norman88
28 juli 2015 · 55 Inlägg

Ett helsystem med racekatt och kanske ett filter räcker ganska långt. Har du 154 hästars versionen så behöver du en magnetventil också. Sen är det bara att åka till någon som mappar den åt dej. T.ex. Robban Uhr, så borde du få runt 270 hk eller nåt liknande.

Mer kusar än så börjar det kosta pengar. Större turbo, bättre koppling, större IC mm.

mrcarflow
31 juli 2015 · 139 Inlägg

tack för svaret!!!

Jag monterar däck och fälg på https://www.abswheels.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang