Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla bilen så OEM som möjligt, med plusmeny.
  • 145 Följare
  • 1 024 602 Visningar
  • Projektet avslutat 13 oktober 2018
eL0F
13 juli 2015 · 1 090 Inlägg

jag beställde 2st nya däck igår.. bara den kostnaden gjorde mig ledsen sad

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
FreddieL
17 juli 2015 · 278 Inlägg

Fasen pojkar... fått en inbjudan att köra Timeattack.nu-festivalen på Mantorp 2 aug... kommer gå i Club med R-däck... men lite ångest eftersom det ALLTID är något som går sönder när jag skall rejsa... sist var det beläggen och nu skall ju 6k-skiten på under nästa vecka så de pallar ju iaf!! Behöver lite do n don't!!!!

mvh en som aldrig kommer skaffa en egen tråd för det händer för lite och har hängt med er för att ni är så grymt härliga o tjata med...

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!
FreddieL
17 juli 2015 · 278 Inlägg

orkavaradu skrev:
jag beställde 2st nya däck igår.. bara den kostnaden gjorde mig ledsen sad

det är bara och utvidga ångestkontot.... vad bidde det?

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!
eL0F
17 juli 2015 · 1 090 Inlägg

mer än jag ville betala sad .. blir vatten o bröd a la 1600tal för mig ett tag nu big_smile

måste bara fråga .. vad är det där VOC - volvo on call?  smile

Senast redigerat av orkavaradu (17 juli 2015)

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
FreddieL
17 juli 2015 · 278 Inlägg

orkavaradu skrev:
mer än jag ville betala sad .. blir vatten o bröd a la 1600tal för mig ett tag nu big_smile

måste bara fråga .. vad är det där VOC - volvo on call?  smile

Tänkte mer på vad du köpte för däck!! wink

Volvo on call är nog den där nödhjälpen... skiter det sig och man blir stående kan man trycka på knappen så kommer man till någon typ av stödlinje... lol

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!
eL0F
17 juli 2015 · 1 090 Inlägg

jaha Continental smile


haha typ som en internjour? big_smile

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
FreddieL
17 juli 2015 · 278 Inlägg

orkavaradu skrev:
jaha Continental smile


haha typ som en internjour? big_smile

Yes!! Hej och välkommen till Volvo on Call... vad har du nu fuckat upp...

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
18 juli 2015 · 2 571 Inlägg

Freddie: Hahaha! Jag förstår ditt dilemma, men fan va kul att få rejsa lite! Så kör hårt, men inte för hårt! wink

orkavaradu: VOC innebär ju också appen i telefonen där du kan se bilens status, om den är låst, position, sätta timer för värmaren osv osv. På någon modell i sortimentet ska du även kunna starta bilen med den har jag läst. Det gäller såklart de nyare modellerna.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
19 juli 2015 · 2 571 Inlägg

Inser att jag har alldeles för lite bilder i mina updates, bättring ska ske, lovar!
Testade ju i veckan att sätta Biltemas film över ena lyktan och resultatet vart högst oklart, jag återmonterade lyktan för att låta det gå någon dag och hoppas på att eventuella "defekter" skulle lägga sig vilket det gjorde. Men!
Filmen från Biltema är som sagt inte 100% transparent utan den har lite metallic i sig vilket jag inte gillade alls så filmen rök idag.
Den högblanka svarta linjen runt lyktan vart snudd på glittrig, likt metallic, och det syntes att det var pga film och ej original. Dvs inte alls det jag var ute efter, så antingen letar jag vidare efter ny film eller så låter jag det vara som det är.

Efter många om och men så trillade även mina nya kontaktstycken till instegsbelysningen i baksätet in, så det är väl dags att ta tag i det också. big_smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Bilnorden
19 juli 2015 · 294 Inlägg

Soyafilm.se säljer laminx filmen den är av lite bättre kvalité.

eL0F
19 juli 2015 · 1 090 Inlägg

Hova har väl oxå skyddsfilm?

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
Bilnorden
19 juli 2015 · 294 Inlägg

orkavaradu skrev:
Hova har väl oxå skyddsfilm?

Det har dom säkert, men vet inte vilken sort.

eL0F
26 juli 2015 · 1 090 Inlägg

hur går det med bilen? big_smile tycker det går trögt med uppdateringar..

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
28 juli 2015 · 2 571 Inlägg

Det går ytterst trögt med bilen ska jag säga. lol
Väntar på att tyskarna ska få in min kondensor i lager igen så jag kan lägga en beställning... Allt annat med bilen känns bara svintrist i och med det. Och idag klev jag över den berömda gränsen och såg värdet minska drastiskt. yikeslol
http://i62.tinypic.com/10ge61z.jpg

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
eL0F
28 juli 2015 · 1 090 Inlägg

Aa har jag oxå gjort! Får knappt något för min i inbyte!
Men det får jag räkna med fast det känns tungt sad

Har provkört ett antal c30s nu.. Tror det blir en senare modell
Av V40 om jag ska byta. Med d3an.

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
28 juli 2015 · 2 571 Inlägg

Ja fy, såg tusenlapparna segla iväg när den slog över till 12k. big_smile
Jobbar denna vecka och nästa vecka, sedan har jag 1v ledigt innan skolan börjar igen och ska försöka få lite saker gjort då men vi vet ju hur det brukar bli. tongue

Ja alltså, ska du ändå byta kärra så hade jag nog kostat på mig en V40 mest för designen och den nyare tekniken. Skulle för min del kännas ganska trist att köpa en identisk kärra som bara är mindre. Då hade jag tagit den smällen rent ekonomiskt. Men det är jag det. big_smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
KALL3
28 juli 2015 · 723 Inlägg

Jag hade också kört på V40. Mycket trevligare design och dessutom som Hyrbil säger den har nyare teknik smile

Klicka gärna in och kolla projektet för min S40N 2010
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289970
Volvo S40N "Red and Black" (2010)
Jocke__88
28 juli 2015 · 104 Inlägg

Älskar denna tråd!!! Man får mycket inspiration!!
Väldigt fint arbete du gjort smile

Fiat 600 "Fialisa" (1963)
FreddieL
28 juli 2015 · 278 Inlägg

Själv fick jag en positiv upplevelse, ang begpriser som ni pratar om. Fanns flera V70 inne nu där ålder och mil var relativt detsamma som min (2009, 2,5 FT, dock ej med mina uppgraderingar och ca 14000 mil). Låg mellan 119' - 135'... känns ändå ok om man skulle sälja... men men, är väl inte riktigt dags än och blir det en till bil skall den gå på bana och användas som extratransport!!

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!
Bilnorden
28 juli 2015 · 294 Inlägg

FreddieL skrev:
Själv fick jag en positiv upplevelse, ang begpriser som ni pratar om. Fanns flera V70 inne nu där ålder och mil var relativt detsamma som min (2009, 2,5 FT, dock ej med mina uppgraderingar och ca 14000 mil). Låg mellan 119' - 135'... känns ändå ok om man skulle sälja... men men, är väl inte riktigt dags än och blir det en till bil skall den gå på bana och användas som extratransport!!

Du får köpa en till, riva ur onödiga prylar, o trimma... Tänk 855 BTCC wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang