Byta Motor Mellan MITSUBISHI Bilar..?

Phearzone
25 juli 2015 · 13 Inlägg

Hej hej,

Nu är det så att lite lameller har på nått konstigt vis blivit lite kassa på min Carisma och jag tycker det priset
jag fick från verkstan är lite väl högt för en gammal bil, även om denna är min första och lite av en ögonsten.

Dock har jag en liknande Mitsubishi Galant GDI -99 ståendes avställd som är tip top i motor, avgasvärden och allt vad det heter... Motorn är dock kraftigare och har jag ej fel så sitter det en V6 i denna. Innan ni svarar att jag istället skall renovera denna galant så vill jag säga det att NEJ... jag gillar min carisma då den inte ser lika gubbig ut och sen att den är bra mycket "sportigare" än Galanten som är en grön kombi...



Min fråga till er med kompetens är... Kan jag slänga ur motor, växellåda och alla tillbehör ur ut galanten och sedan sätta in dem i carisman? Båda är -99or med GDI motor men detta känns ju inte lika viktigt då jag tänkt byta precis allt... Har nån några bra förslag på hur eller kanske tom som vet nån som vill göra detta?

Jag vet priset på att byta lameller men är även lite trött på att HC värdena på carisma har strulat nån gång så jag är villig att betala nån bra person lite för att fixa en nyare busbil istället för att låta pengar gå till verkstan.

Tacksam för svar!

Dodge Charger SRT8 "Hemi" (2007)
ValP2k
25 juli 2015 · 1 122 Inlägg

Ingen idé ens överväga d då du kommer åka dit då dom ser d är en sexa istället för 4:a Däremot kan koppling passa med flyt.

gasa nu foer faen!
Phearzone
26 juli 2015 · 13 Inlägg

Åka dit för att byta motor? Nej du... jag har tänkt att regga om bilen med alla nya delar om det är som så att idén funkar så att åka dit för nått finns inte på kartan...

Dodge Charger SRT8 "Hemi" (2007)
Mack Forum- och sitemoderator
26 juli 2015 · 26 149 Inlägg

Phearzone skrev:
Åka dit för att byta motor? Nej du... jag har tänkt att regga om bilen med alla nya delar om det är som så att idén funkar så att åka dit för nått finns inte på kartan...

Är inte din bil lite för ny för att det skall vara praktiskt möjligt?
Eller hur exakt har du tänkt regga om den?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Knugcab
26 juli 2015 · 5 111 Inlägg

Det är mer eller mindre omöjligt att regga om din Carisma med en V6. Bara att bita i det sura äpplet och antingen byta koppling på Carisman, fixa igång Galanten eller köpa en annan bil.

Och att byta motor till en V6 som inte ens suttit där från början kommer om du skall leja bort det kosta betydligt mer än ett kopplingsbyte, och du kommer stå där med en bil du inte ens kan få godkänd.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Phearzone
28 juli 2015 · 13 Inlägg

Ja svar på tråden ser man men inget svar på min fråga... att fixa hjälp med sakerna eller att påverka registrering hör inte hit. min fråga är fortfarnade. möjligt byta allt från galanten till carisman? motorfästen? data? kopplingar... ja precis. ALLT motorburet? Finns nån seriös med kunnighet inom detta man kan få svar från eller skall det fortsättas svara på frågor som inte är st'llda? smile

Dodge Charger SRT8 "Hemi" (2007)
DusanMandick Random Hero
28 juli 2015 · 4 047 Inlägg

självklart är det möjligt. behöver man ställa den frågan så har man redan svaret på om man ska utföra ett motorbyte eller inte enligt mig.

"jag har tänkt att regga om bilen med alla nya delar om det är som så att idén funkar så att åka dit för nått finns inte på kartan..."

Ska du regga som ombyggt fordon kan detta vara möjligt om din bil är godkänd för den högre effekten

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Phearzone
31 juli 2015 · 13 Inlägg

DusanMandick skrev:
Ska du regga som ombyggt fordon kan detta vara möjligt om din bil är godkänd för den högre effekten

Ah ok. Blir att skicka mail till bilregistret då eller vem fan det nu kan vara.

Dodge Charger SRT8 "Hemi" (2007)
Janneutanb
31 juli 2015 · 7 271 Inlägg

Är det inte gdi motorn som sotar så in i helvete?
Att byta allt som krävs för att klara registreringen som ombyggt fordon kommer kosta betydligt mer än att byta koppling.
Om du skulle lämna in bilen för kopplingsbytet vem ska då bygga om bilen ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang