Kan högtalarna få för mkt kräm?

CaLas
13 augusti 2015 · 19 Inlägg

Halloj, jag monterade nyligen 2st MDS T2 steg till mitt MDS fanatic ts 1702 6.5“ högtalarkitt som har setat i bilen ett tag och och efter 2 timmars spelande så har båda högtalarna pajjat?? Kan det vara en inställningsgrej eller bara dålig kvallitet på högtalarna? Det är själva limningen mellan koman och högtalarmembranet (heter det så?) innuti högtalaren som har lossnat så att säga.

Jag kopplade + från kanal 1 och - från kanal 2 på vadera slutsteg till vadera högtalare för att få ut lite extra kräm tänkte jag. Därav tanken om det blev för mkt??

CaLas
13 augusti 2015 · 19 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/166/165250/165250-93cdfafc72f27f36f05474a62e743637.jpg

Noiseprojekt
13 augusti 2015 · 1 523 Inlägg

Ser ut att va en kass limning.
inte direkt relaterat till för mycket effekt.

Köp nya grejer och av bättre märke

CaLas
13 augusti 2015 · 19 Inlägg

Blir att reklamera dessa då, dom är bara några månader gamla. Vad ska man köpa ist då?

Fjong
13 augusti 2015 · 1 494 Inlägg

Du kan ju slå ett öga på HPF och gain med bara för att, rätt inställning är också viktigt även om detta berodde på elementen tongue

CaLas
14 augusti 2015 · 19 Inlägg

Jag hade ställt rattarna på stegen på "halv volym" så att säga, bara som grund att utgå ifrån efter provlyssning.

Som tur var (trodde jag) så hade jag köpt två likadana högtalarkit på en gång så jag skulle montera det andra paret igår men jag avslutade efter uppackning av högtalarana, den ena var det skrapljud i direkt från kartongen... trycker man på elementet så hör man att något tar i och det låter skit när jag provspelade lite. Hur kan man tillverka sånt här skit egentligen??

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang