Byta suflett på E36, tips på duktiga firmor/privatpersoner?

dawwe ...has left the building...
22 augusti 2015 · 4 474 Inlägg

Eftersom jag inhandlat en ny original suflett till ena E36:an och att den legat i dess kartong i över 1 år redan tycker jag att det är dags att montera den... Jag har ringt runt lite i 08-området o hittat 2-3 firmor som kan göra jobbet, skiljer några tusenlappar mellan billigaste/dyraste. Det som skall göras är:
1: Plocka av gamla sufletten, helst utan att sabba den då det är inget större fel på den!
2: Byta "suflettens kraftiga gummiband"
3: Montera nya sufletten, 100% korrekt och utan att "missa skruvar eller fixeringspunkter"

Tips på duktiga (firma eller privatperson) mottages tacksamt. Man skall ha erfarenhet av E36 helst. Jag har allt utom nitar/nitmaskin/verktyg. Är det en privatperson så är jag självklart behjälplig. Jag är lite anti att lämna iväg bilen då bland annat ena firman säger att det tar 2-3 dar då "sufletten måste sträcka sig o vi vill se att allt funkar", o jag vill inte att bilen står ute eller så med allt vad det innebär (stöldrisk, risk för uppslag/repor mm)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
valle22 Smidd i rostigt stål
22 augusti 2015 · 933 Inlägg

Hej Dawwe
Kolla med National Bilklädslar  www.nationalbilkladslar.se  är ruskigt duktiga och laga/montera mm. Hälsa att du pratat med "Valter med Manta:n" som tipsat. De har monterat mitt innertak samt så håller de på med att sy upp mina Recaro stolsklädslar som kommer bli klara under nästa vecka.

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
dawwe ...has left the building...
22 augusti 2015 · 4 474 Inlägg

Danke smile.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang