Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
21 augusti 2015 · 3 929 Inlägg

Dagens grejjer.
Orkar inte rabbla upp fler rödljus körningar så här får ni denna roliga sak som hände för 10 minuter sedan big_smile

Kommer på vägen utanför där jag bor och skall strax svänga ner i mitt parkeringshus. För att komma ner så blir det en extra fil som är mycket kort.
Hur som helst, en snubbe i en liten Kia Morning ligger bakom mig och får för sig att köra om mig (notera, det är en 3-4 filig väg).
Visst gör det du. Men sen så får han för sig att snabbt svänga in mitt framför mig och nästan köra in i mig. Jag fick tvärnita så det inte blev en krock och tutade på honom. Då får han för sig att sakta in ännu mer (suck...).
Sen ser jag att han blinkar för att åka ner i parkeringshuset så jag gasade på som fan, lade mig i den korta filen som går ner i parkeringshuset och blockerar han så han fick kort och gott fortsätta köra big_smile

Play stupid games, win stupid prizes.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
rcy
21 augusti 2015 · 1 705 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Jag har faktiskt ett jobb att göra, tar för lång tid att hålla på med dashcam tror jag big_smile

Rätt installerad så tar det faktiskt ingen tid alls att ha en dashcam. Den startar när du vrider på tändningen och stängs av när du stannar, så man behöver ju inte göra ett skit själv. smile

Saab 9-3 "svarten" (2004)
BMW 320i "tysken" (2007)
Audi A6 Allroad "biitörbo fyrrhjula" (2002)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
21 augusti 2015 · 3 929 Inlägg

rcy skrev:

Thunderbird88 skrev:
Jag har faktiskt ett jobb att göra, tar för lång tid att hålla på med dashcam tror jag big_smile

Rätt installerad så tar det faktiskt ingen tid alls att ha en dashcam. Den startar när du vrider på tändningen och stängs av när du stannar, så man behöver ju inte göra ett skit själv. smile

Jag har som sagt bara en hyrbil smile
Den har dock dashcam installerad, har inte kollat ifall det finns USB port på den dock...

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Djo
21 augusti 2015 · 10 157 Inlägg

Dagens grej.

Påvägg hemåt är det en rondell med två filer (är då två filer på väggen ut som går ihop till 1 fil. ligger i höger filen liksom passaten framför vi håller lagliga 60km/h

Ser då i backspegeln en dodge nitro komma i full fart och han trycker sig in mellan mig och bilen framför med full tvärnit för att inte köra in i passaten eller stolpen vid refugen som var där. Jag fick väja och bromsa rejält för att inte bli påkörd.

Efter detta ligger han ca 30 cm från röven på passaten och svänger mellan filerna och visar verkligen att han framför är i vägen, genom att ligga halva bil bredden utanför bilen framför och ständigt bytta mellan körfilerna och nästan prejar gubben av väggen.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Evildan
22 augusti 2015 ·

Modererat på grund utav återkommande olämpligt språkbruk.

Tillin
23 augusti 2015 · 23 Inlägg

Mest irriterande jag kommer på nu måst vara personer som visar noll hänsyn till andras bilar vid parkeringar, var med om en gång när jag besökte stockholm när jag satt i min bil (relativt ny bil) på en parkering så hör jag att det smällde till i min bil på höger sida där kommer nån jävla kostym nisse i sin nya bil jävel och smäller upp dörren i min bil jag tänkte faktiskt smälla av och gå ut för att prata lite vett i skallen på han. Det spelar inte nån roll oavsett hur ny bil eller gammal den är man SMÄLLER FAN inte upp dörrar på på parkeringar, dock hade jag tur att det inte blev några synliga skador på min bil.

BMW 330ci "coupe" (2002)
Mack Forum- och sitemoderator
23 augusti 2015 · 26 149 Inlägg

Tillin skrev:
Mest irriterande jag kommer på nu måst vara personer som visar noll hänsyn till andras bilar vid parkeringar, var med om en gång när jag besökte stockholm när jag satt i min bil (relativt ny bil) på en parkering så hör jag att det smällde till i min bil på höger sida där kommer nån jävla kostym nisse i sin nya bil jävel och smäller upp dörren i min bil jag tänkte faktiskt smälla av och gå ut för att prata lite vett i skallen på han. Det spelar inte nån roll oavsett hur ny bil eller gammal den är man SMÄLLER FAN inte upp dörrar på på parkeringar, dock hade jag tur att det inte blev några synliga skador på min bil.

Man ska alltid respektera andras egendomar, vad det nu än må vara.
Har själv varit med om att jag på en parkering skulle öppna min förardörr - tillhörande min dåvarande Honda Civic vars dörrar mycket påminde i storlek om ladugårdsdörrar - varvid vinden slet tag i denna och dörrfan flög in i bilen bredvid.
Självfallet hoppade jag ur min egen bil, förskräckt över det inträffade och undersökte inte bara min egen dörr noga efter skador, utan också påkallade ägaren till det olycksdrabbade fordonet på vad som just hade skett, och undersökte dennes dörr likaså.
"- Äh, bil'n är så gammal så det gör inget", hade ägaren då sagt och jag hade kunnat pusta ut.

Ibland ska man ha tur, men har man inte tur så får man ändå stå sitt kast.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
granadadr
23 augusti 2015 · 7 289 Inlägg

Mack skrev:

Tillin skrev:
Mest irriterande jag kommer på nu måst vara personer som visar noll hänsyn till andras bilar vid parkeringar, var med om en gång när jag besökte stockholm när jag satt i min bil (relativt ny bil) på en parkering så hör jag att det smällde till i min bil på höger sida där kommer nån jävla kostym nisse i sin nya bil jävel och smäller upp dörren i min bil jag tänkte faktiskt smälla av och gå ut för att prata lite vett i skallen på han. Det spelar inte nån roll oavsett hur ny bil eller gammal den är man SMÄLLER FAN inte upp dörrar på på parkeringar, dock hade jag tur att det inte blev några synliga skador på min bil.

Man ska alltid respektera andras egendomar, vad det nu än må vara.
Har själv varit med om att jag på en parkering skulle öppna min förardörr - tillhörande min dåvarande Honda Civic vars dörrar mycket påminde i storlek om ladugårdsdörrar - varvid vinden slet tag i denna och dörrfan flög in i bilen bredvid.
Självfallet hoppade jag ur min egen bil, förskräckt över det inträffade och undersökte inte bara min egen dörr noga efter skador, utan också påkallade ägaren till det olycksdrabbade fordonet på vad som just hade skett, och undersökte dennes dörr likaså.
"- Äh, bil'n är så gammal så det gör inget", hade ägaren då sagt och jag hade kunnat pusta ut.

Ibland ska man ha tur, men har man inte tur så får man ändå stå sitt kast.

japp dessutom så är det ju så olyckor sker,, men många människor bryr sig inte,,  det gör mig förbannad,,

_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
23 augusti 2015 · 1 128 Inlägg

Det finns två saker som är det värsta jag vet och det är:

1. Ingen har nånsin sett en blinkersspak i denna stad, finns inte ens som extrautrustning.
2. ALLA Umeås CYKLISTER, antingen totalt efterblivna eller inte rädda om sina egna liv. Spelar ingen roll om det är en ung miljöpartist som cyklat in på fel väg i livet eller om det är farbror Åke som är ute på söndagstur.

Nöjeskör närproducerat
Extrazz En 5a är Livet.
23 augusti 2015 · 2 005 Inlägg

_Blue_Speed_ skrev:
Det finns två saker som är det värsta jag vet och det är:

1. Ingen har nånsin sett en blinkersspak i denna stad, finns inte ens som extrautrustning.
2. ALLA Umeås CYKLISTER, antingen totalt efterblivna eller inte rädda om sina egna liv. Spelar ingen roll om det är en ung miljöpartist som cyklat in på fel väg i livet eller om det är farbror Åke som är ute på söndagstur.

Såg en lirare som var ute och gick med såndär väska med hjul som äldre brukar ha när de är och handlar.  Gissa var hon gick??  E6an mitt i Göteborg mellan Liseberg och Tingstadstunneln tongue

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
23 augusti 2015 · 14 058 Inlägg

_Blue_Speed_ skrev:
Det finns två saker som är det värsta jag vet och det är:

1. Ingen har nånsin sett en blinkersspak i denna stad, finns inte ens som extrautrustning.
2. ALLA Umeås CYKLISTER, antingen totalt efterblivna eller inte rädda om sina egna liv. Spelar ingen roll om det är en ung miljöpartist som cyklat in på fel väg i livet eller om det är farbror Åke som är ute på söndagstur.

Haha!!!!! Det där finns lite överallt, även i vår stad.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
granadadr
23 augusti 2015 · 7 289 Inlägg

Vettemannen skrev:

_Blue_Speed_ skrev:
Det finns två saker som är det värsta jag vet och det är:

1. Ingen har nånsin sett en blinkersspak i denna stad, finns inte ens som extrautrustning.
2. ALLA Umeås CYKLISTER, antingen totalt efterblivna eller inte rädda om sina egna liv. Spelar ingen roll om det är en ung miljöpartist som cyklat in på fel väg i livet eller om det är farbror Åke som är ute på söndagstur.

Haha!!!!! Det där finns lite överallt, även i vår stad.

/Benny

mm här med,, vevade ner rutan å skrek åt en som cyklade nästan mitt på vägen,, VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ CYKELBANAN???? den låg ca 3m bredvid wink

it_mutt Avstängd
23 augusti 2015 · 10 388 Inlägg

Cyklister har ta mig faen ingen självbevarelsedrift alls.

Tyvärr hjälper det ju inte med alla bilister som är osäkra på vad som gäller när det kommer till regler och skyldigheter mot cyklister heller.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
BamseVolvo
11 september 2015 · 36 Inlägg

Folk som cyklar efter e4an, och i bredd dessutom! Totalt livsfarligt.

Dom som ligger 1 meter bakom, Håll avståndet och kör om när det är lämpligt?

A-traktorer på e4an, ja överallt med för den delen.

Folk som gör omkörningar på 2-1 vägar utan någon som helst planering och bara tränger in sig, speciellt i mörker, dimma, regn. Livsfarligt, varit med om otäcka sådana.

Folk som ska hålla på rätta andra, typ hytta med näven, blinka osv för småsaker, bara för dom har det dåligt med frugan eller något.

Folk som pratar i tele och vinglar efter vägen som om dom hade 2,5 promille i blodet.

Fruntimmer med telefonen i ena handen och en celcius i andra och matkassar fulla bilen som stressar omkring påväg hem från jobbet.

18åringar i 740s med baslåda som spelar så högt så det slår ut deras förmåga att läsa av verkligheten efter vägen, och en cigg i munnen för det fick dom köpa på ica igår.

Mig själv när jag har tidspress och varje minut är viktig, tack körskolan för informationen om dessa "minuter" man tjänar på att köra 10km/h för fort osv. smile

Mopeder som inte är trimmade

Fula audis som går bättre än min saab

Xenonlampor med nivåreglering mer felinställd än förgasarna på min polaris indy 650

bmw x5

bottsänkta bilar som har mottot "low and slow" och typ behöver en pelarlyft monterad vid varje fartgupp.

långsamma bilar som ska köra om före mig på 1-2 väg, hallå du ser en saab bakom dig, jag hinner om 10 bilar under tiden du passerar en lastbil.

Folk som lägger sig i vänsterfilen på dubbelfiligt och kör 1km/h över hastighetsbegränsningen

gångare utan reflexer

killar som precis kommit in i puberteten och ska ta forza (tv-spelet) till verklighet efter trafiken med deras porsche som pappa köpt för han har massa pengar som han ärvt av sin fars skogspengar.

cyklister som "tackar" en för man pallnitat för att inte orsaka en allvarlig olycka när dom tvärsvängar ut på vägen utan att ens ha tittat och sökt ögonkontakt med närmande bilar för dom är för upptagen med snapchat och updatering av facebook tidslinje samtidigt som dom har sin kompis i luren och snackar om festen dom var på igår.

Folk som blinkar åt mig för jag har dimljusen påslagna mitt på ljusa dagen, Men hallå förlåt mig att jag glömt dom på, du måste ha blivit sjukt bländad! Du får skicka fakturan från ögonkliniken sen till mig.

Saabar som ryker blårök vid rödljusen... Men du köp en oljetillsats och lös upp dom där fastrostade kolvringarna! tänk på miljön wink

tant agda som smäller upp sin sönderrostade ford focus dörr mot min mycket fina lack på backspegeln...

Ja detta var lite av vad jag kom på nu, Hoppas det roade någon! vissa saker mer och vissa saker mindre seriösa wink

Senast redigerat av BamseVolvo (11 september 2015)

He e int lätt
it_mutt Avstängd
11 september 2015 · 10 388 Inlägg

Det märks att det börjar bli mörkt tidigare på kvällarna...helljusidioterna är tillbaka. Inget nytt, men fortfarande lika irriterande när någon envisas med att slå på helljuset, gärna i kombination med tre stora "klassiska" extraljus och den nyinköpta ledrampen, innan själva mötet. Bäst var förra veckan (eller när det var), ~25-30m innan mötet...tackar.

Eller de som gärna anser att det är ok att ligga 50m bakom med samma uppsättning igång, för "han ligger ju framför mig, men möter vi en bil, om så 5km bort på en raksträcka, då ska jag minsann blända av". Är så man funderar på att plocka hem en billig Kina-ramp och montera bakåt, "backljus är ju alltid bra att ha"...

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Mervolic Yawn...
11 september 2015 · 3 151 Inlägg

it_mutt skrev:
Det märks att det börjar bli mörkt tidigare på kvällarna...helljusidioterna är tillbaka. Inget nytt, men fortfarande lika irriterande när någon envisas med att slå på helljuset, gärna i kombination med tre stora "klassiska" extraljus och den nyinköpta ledrampen, innan själva mötet. Bäst var förra veckan (eller när det var), ~25-30m innan mötet...tackar.

Eller de som gärna anser att det är ok att ligga 50m bakom med samma uppsättning igång, för "han ligger ju framför mig, men möter vi en bil, om så 5km bort på en raksträcka, då ska jag minsann blända av". Är så man funderar på att plocka hem en billig Kina-ramp och montera bakåt, "backljus är ju alltid bra att ha"...

Helt sjukt att man ska behöva extrautrusta bilen för att blända folk bakåt... Men ja, så är det ju tyvärr. Folk är för tröga för att fatta enklaste sak, eller så är dom för respektlösa för att bry sig. Sorgligt!

Djo
11 september 2015 · 10 157 Inlägg

it_mutt skrev:
Det märks att det börjar bli mörkt tidigare på kvällarna...helljusidioterna är tillbaka. Inget nytt, men fortfarande lika irriterande när någon envisas med att slå på helljuset, gärna i kombination med tre stora "klassiska" extraljus och den nyinköpta ledrampen, innan själva mötet. Bäst var förra veckan (eller när det var), ~25-30m innan mötet...tackar.

Eller de som gärna anser att det är ok att ligga 50m bakom med samma uppsättning igång, för "han ligger ju framför mig, men möter vi en bil, om så 5km bort på en raksträcka, då ska jag minsann blända av". Är så man funderar på att plocka hem en billig Kina-ramp och montera bakåt, "backljus är ju alltid bra att ha"...

Ju bättre ljus man har ju tyngre höger fot får man ha. Stämpla om oftast har jag märkt på vintern att folk gärna saktar in när man kört om och man delar mig sig av dagsljus. (ibland hjälper det säkert när dom får se allt vilt bredvid vägen deras ljus missar)

Får erkänna att jag en gång hade en bil som jag trodde var tillräckligt långt framför men vid möte märkte jag att hans helljus till största del bestod av mitt. Då skämdes man lite för det måste ha bländat rätt så jävla illa.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Mervolic Yawn...
11 september 2015 · 3 151 Inlägg

Djo skrev:

it_mutt skrev:
Det märks att det börjar bli mörkt tidigare på kvällarna...helljusidioterna är tillbaka. Inget nytt, men fortfarande lika irriterande när någon envisas med att slå på helljuset, gärna i kombination med tre stora "klassiska" extraljus och den nyinköpta ledrampen, innan själva mötet. Bäst var förra veckan (eller när det var), ~25-30m innan mötet...tackar.

Eller de som gärna anser att det är ok att ligga 50m bakom med samma uppsättning igång, för "han ligger ju framför mig, men möter vi en bil, om så 5km bort på en raksträcka, då ska jag minsann blända av". Är så man funderar på att plocka hem en billig Kina-ramp och montera bakåt, "backljus är ju alltid bra att ha"...

Ju bättre ljus man har ju tyngre höger fot får man ha. Stämpla om oftast har jag märkt på vintern att folk gärna saktar in när man kört om och man delar mig sig av dagsljus. (ibland hjälper det säkert när dom får se allt vilt bredvid vägen deras ljus missar)

Får erkänna att jag en gång hade en bil som jag trodde var tillräckligt långt framför men vid möte märkte jag att hans helljus till största del bestod av mitt. Då skämdes man lite för det måste ha bländat rätt så jävla illa.

Det är det som är problemet, som många inte verkar inse. Köper man värstingljus och monterar på bilen, så lyser det kanske uppåt 1 km eller mer. På 1 km avstånd är det sjukt svårt att avgöra om man bländar någon eller inte, så dom flesta skiter i att stänga av förrän dom är kanske 2-300 meter bakom och då är föraren framför helt blind om han inte har ställt om backspeglarna...

Djo
11 september 2015 · 10 157 Inlägg

Mervolic skrev:

Djo skrev:

it_mutt skrev:
Det märks att det börjar bli mörkt tidigare på kvällarna...helljusidioterna är tillbaka. Inget nytt, men fortfarande lika irriterande när någon envisas med att slå på helljuset, gärna i kombination med tre stora "klassiska" extraljus och den nyinköpta ledrampen, innan själva mötet. Bäst var förra veckan (eller när det var), ~25-30m innan mötet...tackar.

Eller de som gärna anser att det är ok att ligga 50m bakom med samma uppsättning igång, för "han ligger ju framför mig, men möter vi en bil, om så 5km bort på en raksträcka, då ska jag minsann blända av". Är så man funderar på att plocka hem en billig Kina-ramp och montera bakåt, "backljus är ju alltid bra att ha"...

Ju bättre ljus man har ju tyngre höger fot får man ha. Stämpla om oftast har jag märkt på vintern att folk gärna saktar in när man kört om och man delar mig sig av dagsljus. (ibland hjälper det säkert när dom får se allt vilt bredvid vägen deras ljus missar)

Får erkänna att jag en gång hade en bil som jag trodde var tillräckligt långt framför men vid möte märkte jag att hans helljus till största del bestod av mitt. Då skämdes man lite för det måste ha bländat rätt så jävla illa.

Det är det som är problemet, som många inte verkar inse. Köper man värstingljus och monterar på bilen, så lyser det kanske uppåt 1 km eller mer. På 1 km avstånd är det sjukt svårt att avgöra om man bländar någon eller inte, så dom flesta skiter i att stänga av förrän dom är kanske 2-300 meter bakom och då är föraren framför helt blind om han inte har ställt om backspeglarna...

En bra riktlinje jag märkt är nummerskylten kolla på lysena på bilen framför. Slå på helljuset är då nummerskylten upplyst så bländas dom då är det bara att slå av lyset igen.

Sen är man ju så sugen på att få ha sitt starka lyse på då det är skönt men man ska ju inte bländas för det.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Mervolic Yawn...
11 september 2015 · 3 151 Inlägg

Djo skrev:
En bra riktlinje jag märkt är nummerskylten kolla på lysena på bilen framför. Slå på helljuset är då nummerskylten upplyst så bländas dom då är det bara att slå av lyset igen.

Sen är man ju så sugen på att få ha sitt starka lyse på då det är skönt men man ska ju inte bländas för det.

Jag tror det är så många gör, men problemet är att 1 kilometer bort så ser nummerplåten som bäst ut som en liten vit prick, om du ens kan urskilja den med tanke på lysena precis bredvid.

Svängde ut på E14 förut, ca 1 km innan en lastbil. När han tände sina helljus så var det som dag framför mig. Jag kunde lika gott ha stängt av mina halvljus och kört helt nersläckt, hade inte sett sämre för det...haha.

Edit: kanske nog med offtopic nu...

Senast redigerat av Mervolic (11 september 2015)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang