Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla bilen så OEM som möjligt, med plusmeny.
  • 145 Följare
  • 1 024 690 Visningar
  • Projektet avslutat 13 oktober 2018
Antinoxious - Always Faithful
24 augusti 2015 · 507 Inlägg

Lite offtopic här, men det är väl tråden van vid smile

Vet någon om 15" fälgar passar på en V70 -09? Eller är det så att bromsarna på modernare bilar tar mer plats?

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
24 augusti 2015 · 2 571 Inlägg

Denna tråden är för alla! wink
15"-fälgar passar en V50 2009 om man vill det, men då är det små motorer som gäller. Jag har svårt att tro att 2.5FT har lika små bromsar som min 1.8F har. Så 16" är nog det minsta du kan smeta på är jag rädd för. Obs, tror, vet ej. Men även mellandieslarna på V50 hade större bromsar vill jag minnas.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Antinoxious - Always Faithful
24 augusti 2015 · 507 Inlägg

hyrbil skrev:
Denna tråden är för alla! wink
15"-fälgar passar en V50 2009 om man vill det, men då är det små motorer som gäller. Jag har svårt att tro att 2.5FT har lika små bromsar som min 1.8F har. Så 16" är nog det minsta du kan smeta på är jag rädd för. Obs, tror, vet ej. Men även mellandieslarna på V50 hade större bromsar vill jag minnas.

Attans! Då blir det att köpa nya vinterpucks till mina vanliga vinterfälgar då! Tänkte försöka mig på en snål lösning smile Tacksam för svar, kanske ger det ett försök iallafall.

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
24 augusti 2015 · 2 571 Inlägg

Jag är 99% säker på att Volvo satt broms modell större på en bil med 200hk+, men har du de liggandes så tycker jag att du absolut ska prova.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Antinoxious - Always Faithful
24 augusti 2015 · 507 Inlägg

Det ska jag göra! Blir spännande wink

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"
M__B
24 augusti 2015 · 380 Inlägg

Antinoxious skrev:
Det ska jag göra! Blir spännande wink

Du behöver minst 16" på din bil.

Volvo V70 R-Design "Polestar" (2013)
Antinoxious - Always Faithful
25 augusti 2015 · 507 Inlägg

M__B skrev:

Antinoxious skrev:
Det ska jag göra! Blir spännande wink

Du behöver minst 16" på din bil.

Okej tackar för det! Då besparar jag mig lite svordomar och slit wink

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
28 augusti 2015 · 2 571 Inlägg

Någon som varit på Jkpg Bildemo på senare tid?
Tycker de får in förvånansvärt få P1-kärror om man kollar inkommet på deras hemsida och jag ska neråt landet om några veckor och tänkte ratta in, men frågan är om det är värt det?
Eller har de fått något annat avtal med Volvo, eller är majoriteten av kärrorna såpass hela att de plockar allt själva? Alternativt att de inte lägger upp lika mycket på hemsidan bara?
Senaste V50: 1 månad sen.
Senaste S40: 1+ månad sen.
Senaste C30: 4 månader sen.
Senaste C70: 1 månad sen.

Känns inte som att det var speciellt längesen som det drällde in kärror varje månad...

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
eL0F
28 augusti 2015 · 1 090 Inlägg

jag åkte förbi Jkpg i tisdags smile tänkte faktiskt på dig då..   
Lämnade mina coils i Stenungsund till en av våra v50-vänner här big_smile vilken jäkla resa!

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
JimBo__
28 augusti 2015 · 1 804 Inlägg

Har faktiskt ingen aning om hur det ser ut på JB nu faktiskt. Ljungdahl var ju där för någon månad sen och plockade 12V-uttaget till mig, så hör med honom smile

orkavaradu: Kam det vara en röd kärra du har varit och hälsat på? wink

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
eL0F
28 augusti 2015 · 1 090 Inlägg

JimBo__ skrev:
Har faktiskt ingen aning om hur det ser ut på JB nu faktiskt. Ljungdahl var ju där för någon månad sen och plockade 12V-uttaget till mig, så hör med honom smile

orkavaradu: Kam det vara en röd kärra du har varit och hälsat på? wink

kan vara röd ja! winkwinkwinkwink sen körde jag fel i GBG på vägen hem.. jäkla mög-stad att köra i haha

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
28 augusti 2015 · 2 571 Inlägg

Hahaha! Kul med roadtrip orkavaradu! Men körde du ner enbart för den saken?! Hoppas det va bra pröjs! wink

Just ja, får ta och kolla med Alex, han bor ju "nära" om inte annat. Tack för tipset Jim!

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
eL0F
28 augusti 2015 · 1 090 Inlägg

aa men det regnade hela vägen ner big_smile  .. skulle till lite andra ställen oxå! .. men det är en bit att åka.
Hade velat se hur det ser ut på Bildemo, eftersom allt tar slut så himla fort.

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
JimBo__
28 augusti 2015 · 1 804 Inlägg

Gör det, sen tycker jag att du ska få tummen ur och fixa bilder på instegsbelysningen wink

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
pulchi
28 augusti 2015 · 640 Inlägg

hyrbil skrev:
Någon som varit på Jkpg Bildemo på senare tid?
Tycker de får in förvånansvärt få P1-kärror om man kollar inkommet på deras hemsida och jag ska neråt landet om några veckor och tänkte ratta in, men frågan är om det är värt det?
Eller har de fått något annat avtal med Volvo, eller är majoriteten av kärrorna såpass hela att de plockar allt själva? Alternativt att de inte lägger upp lika mycket på hemsidan bara?
Senaste V50: 1 månad sen.
Senaste S40: 1+ månad sen.
Senaste C30: 4 månader sen.
Senaste C70: 1 månad sen.

Känns inte som att det var speciellt längesen som det drällde in kärror varje månad...

Var dit för ett par veckor sen på semestern. Det var helt värdelöst. Kryllade av gamla bilar (alltså före -00), av nyare bilar fanns det knappt någonting. Tror jag räknade till 3st S80II, alla var helt demolerade och urplockade. V70II fanns det en del, men många var kapade i balkar och allmänt slut. Inte en enda bil hade någonting kvar i motorutrymmet vilket är tvärtemot självplocken här uppe, där ställs bilarna ut mer eller mindre kompletta.

Har du vägarna förbi Jönköping så är det ju rätt snabbt gjort att svänga in och kolla dock smile

hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
29 augusti 2015 · 2 571 Inlägg

Jimbo: Det kommer, jag lovar. wink Måste fästa listerna bättre då de börjat trilla ner, antar att värmen gör att klistret blir dåligt...

pulchi: Fan det var såpass alltså? Jag har bara varit inne på JB en gång och då fanns det ändå en del objekt men som jag berättat tidigare, var en V70 med släp där som med största sannolikhet varit där sedan öppning (vi kom någon timma innan stängning), bilen var proppfull och likaså släpet. Så det är ju tydligt att det finns en bransch i det där men fan, verkar inte som att JB får in några kärror av nyare modell överhuvudtaget längre.
Det blir drygt 1 1/2h omväg för min del. Hade jag åkt själv hade det varit lugnt men jag tar med mig grabben och även om han tycker om att åka bil kanske det blir lite väl, om det nu ska vara soprent... hmm
Vad är det för självplock ni har uppe hos er? Länk? smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
pulchi
30 augusti 2015 · 640 Inlägg

Var knappt nå folk alls när vi var där om jag ska vara helt ärlig. Kom dit vid 12-tiden dock en helt vanlig onsdag.

Tittade man på bilarna dom ställde ut under tiden vi var där så fick jag intrycket att dom länsar bilarna på mer eller mindre allt som är helt innan dom ställs ut. Bakljus som sitter kvar är spruckna, stötfångare är antingen repiga som tusan eller har bucklor. Finns det inredning så har alla airbags löst ut, så den är skräp ändå.

Den närmsta jag har är mig veterligen Delplocken, http://delplocken.se/Hedemora Kommer dock inte ut mycket nytt där. Har rätt hård bevakning men har aldrig sett en S80II, V70II, V60, S60II, S40N, V60, V50 eller C30 där. Mycket bilar från slutet av 90-talet och början av 00-talet. Men det som kommer ut är oftast rätt så kompletta bilar. Så bara att hoppas på att dom lassar ut något nyare någon gång smile

Senast redigerat av pulchi (30 augusti 2015)

hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
31 augusti 2015 · 2 571 Inlägg

pulchi: Ja det är vad jag fattat det som också, jag är dock ute efter lite interiört krims krams, så vi får se hur jag gör.
Låter som att Delplocken är lite som Sollentuna Bildemo som är den enda självplocken nära mig, de får in bilar då och då men sällan nyare än '05-ish.



Så... Måndag. Mailade tyskarna om hur det går med min kondensor då jag inte fick det utlovade mailet med spårningsnummer. 2min senare fick jag ett mail med numret, söker och ser att PostNord arbetar precis som vanligt.
http://i.imgur.com/ZwlrlmI.png

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Robb192 Tokig 08a
31 augusti 2015 · 1 019 Inlägg

hyrbil skrev:
pulchi: Ja det är vad jag fattat det som också, jag är dock ute efter lite interiört krims krams, så vi får se hur jag gör.
Låter som att Delplocken är lite som Sollentuna Bildemo som är den enda självplocken nära mig, de får in bilar då och då men sällan nyare än '05-ish.



Så... Måndag. Mailade tyskarna om hur det går med min kondensor då jag inte fick det utlovade mailet med spårningsnummer. 2min senare fick jag ett mail med numret, söker och ser att PostNord arbetar precis som vanligt.
http://i.imgur.com/ZwlrlmI.png

lycka till att få tag på det där..
elektronikhöjden eller något sånt får man åka till och något av de 2 ställena dom har paket på ..

spännande att få reda på vilket bara!

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
eL0F
31 augusti 2015 · 1 090 Inlägg

hade du lämnat numret?? eller gjorde den ett random-fail och skyllde på att du inte gick att nå? .. så man måste åka ut själv? yikes

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang