Volvo 855R -97 (Uppfräschning)

Då har man skaffat sig ett ytterligare R-bil. Lite av ett spontanköp då den var riktigt billig. Men jag ska ta och kolla över bilen och se hur mycket som behövs göras för att få den i fint skick igen, så för tillfället kan man säga att bilen har en osäker framtid...
  • 33 Följare
  • 6 791 Visningar
  • Projektet avslutat 24 november 2015
CarpeDiem German Engineering
17 oktober 2015 · 9 083 Inlägg

-BMW-Motorsport- skrev:

CarpeDiem skrev:
Hur går det, Palme? smile

Det blir att sälja tyvärr. Har gått och skaffat en S60 T5 istället smile Lite bättre att åka i när man ska ner till Tyskland osv

Aha ok, då vet man. Nice ju big_smile När sker resan till Tyskland? wink big_smile smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
-BMW-Motorsport- ///M-Power
17 oktober 2015 · 1 032 Inlägg

CarpeDiem skrev:

-BMW-Motorsport- skrev:

CarpeDiem skrev:
Hur går det, Palme? smile

Det blir att sälja tyvärr. Har gått och skaffat en S60 T5 istället smile Lite bättre att åka i när man ska ner till Tyskland osv

Aha ok, då vet man. Nice ju big_smile När sker resan till Tyskland? wink big_smile smile

Ja verkligen big_smile Resan nästa år har jag inte bestämt när och så. Men jag var nere i en vecka i september. Fick se Frankfurt-mässan, BMW-fabriken, Mercedes- och Porsche-museum i Stuttgart, Nürburgring (+Ringtaxi) och Hamburg. Så nästa år blir det nog att se DTM på Nürburgring big_smile

BMW E30 320iM Coupé "M3 Sport Evolution" (1987)
BMW E46 M3 "Time Attack Projekt" (2002)
Volvo S40 T4 (Rydell Edition) "BTCC-Replika" (1999)
CarpeDiem German Engineering
17 oktober 2015 · 9 083 Inlägg

-BMW-Motorsport- skrev:

CarpeDiem skrev:

-BMW-Motorsport- skrev:

Det blir att sälja tyvärr. Har gått och skaffat en S60 T5 istället smile Lite bättre att åka i när man ska ner till Tyskland osv

Aha ok, då vet man. Nice ju big_smile När sker resan till Tyskland? wink big_smile smile

Ja verkligen big_smile Resan nästa år har jag inte bestämt när och så. Men jag var nere i en vecka i september. Fick se Frankfurt-mässan, BMW-fabriken, Mercedes- och Porsche-museum i Stuttgart, Nürburgring (+Ringtaxi) och Hamburg. Så nästa år blir det nog att se DTM på Nürburgring big_smile

Vad kul, vill också resa ner dit men det kommer nångång smile
All right big_smile Se till att ta en massa bilder därifrån wink
Passa på och besök Audi-fabriken också smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
-BMW-Motorsport- ///M-Power
18 oktober 2015 · 1 032 Inlägg

CarpeDiem skrev:

-BMW-Motorsport- skrev:

CarpeDiem skrev:

Aha ok, då vet man. Nice ju big_smile När sker resan till Tyskland? wink big_smile smile

Ja verkligen big_smile Resan nästa år har jag inte bestämt när och så. Men jag var nere i en vecka i september. Fick se Frankfurt-mässan, BMW-fabriken, Mercedes- och Porsche-museum i Stuttgart, Nürburgring (+Ringtaxi) och Hamburg. Så nästa år blir det nog att se DTM på Nürburgring big_smile

Vad kul, vill också resa ner dit men det kommer nångång smile
All right big_smile Se till att ta en massa bilder därifrån wink
Passa på och besök Audi-fabriken också smile

Ja vilken vecka det var, helt sjukt big_smile Ja jag tog över 500 bilder haha. Vi hann tyvärr inte att kolla på Audi-fabriken, körde där förbi men hade bokat visning på BMW-fabriken. Ja det tycker jag verkligen att du ska, en upplevelse man aldrig glömmer smile

BMW E46 M3 "Time Attack Projekt" (2002)
BMW E30 320iM Coupé "M3 Sport Evolution" (1987)
Volvo 855R "BTCC-Replika" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang