Vinterhjulen kommer aldrig - Leasing

Molleee
16 november 2015 · 14 Inlägg

Hejsan!

Jag började i Juli leasa en bil från Toveks bil i Borås. Bilen levererades till Skövde där jag bor och vinterhjulen skulle komma en vecka senare. Nu har det gått över fyra månader och hjulen har fortfarande inte kommit. Varit i kontakt med säljare i både Skövde och Borås flertalet gånger. När jag äntligen fick däcken i för två veckor sedan var de inte alls det vi kommit överens om. Mindre fälg och på dubb (bilen ska gå genom tyskland).

Efter arga mail och samtal lyckades jag få säljaren att ordna däck på större fälg än på kontraktet som komp. Det senaste jag hörde var att hjulen var beställda skulle varit här i torsdags. Idag har jag fortfarande inte fått dom och vädret verkar ju slå om till vinter vilken dag som helst nu vilket gör att jag börjar bli orolig på riktigt för att få körförbud eftersom jag har sommardäck fortfarande...

Vet någon vad som gäller om däcken ej levereras i tid? Kan man bryta leasingen pga kontraktsbrott? Alternativt deala till sig nått eftersom bilen ej får köras innan hjulen kommit? Vad hade ni gjort?

Tack för svaren smile

CC72
17 november 2015 · 1 661 Inlägg

Du får en lånebil alternativt en pre-sale-bil (hyrbil) utrustad med vinterdäck.
Nej, du kan inte häva köpet för att dom krånglat med dina vinterdäck.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang