Tips på bra däck??

Genesis_Supra
5 maj 2007 · 7 Inlägg

Vilka däck tycker ni är bäst i prisklassen upp till 10k??

Jag tänkte köra med Eagle F1 GSD 3 någon som har provat de??

Dimensionerna är 285/35/18 bak och 245/40/18 fram

Senast redigerat av Genesis_Supra (5 maj 2007)

_Widde_
5 maj 2007 · 149 Inlägg

Har kört med det däcket i dimentionen 225/35-18" och jag var väldigt nöjd med däcket. Bra grepp i vått och torrt, men lite bullrigt. Körde på några banträffar oxå, gick väldigt bra och de slets inte så farligt. Däremot ska jag nog sattsa på någon av Dunlops dyraste däck nästa gång.

Opelåkare. Banåkning och GT bilar är livet!
Subarukenta
8 maj 2007 · 77 Inlägg

tjena, har handlat via www.stop1.se Köpte Falkendäck och ett par schyssta fälgar. Kolla på deras hemsida. Han som ja prata med tipsa även om ett däck som heter Platin och som tillverkas av Continental...

Tigerofsweden
8 maj 2007 · 1 231 Inlägg

Falken FK-452 ... K L O C K R E N A ...
finns typ 10000 sånna här trådar oxå wink

TheDeadDorkster Dieselgypsy
10 maj 2007 · 538 Inlägg

Tja.. jag skulle köpa ett premiumdäck. dvs:

*Conti
*bridgestone
*Michelin
*Uniroyal


Märkena jag skulle undvika:
*Asiendäck (även Toyo, pga slitaget) Det betyder också: Linglong, Nankang, Hancook, osv.
*Vredestein Sportrac 2 (Har sånna nu, och de måste pumpas upp till 4 bar för att få någolunda normala däcksidor, och normal förbrukning. Kindarna är FÖR mjuka! Dessa kan jag allt utom rekommendera, speciellt om du ska leka med dem!
*Pirelli: De ger endast ut en okej kalender, resten är värdelöst

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna
TRYIT Teddan
10 maj 2007 · 2 495 Inlägg

TheDeadDorkster skrev:
Tja.. jag skulle köpa ett premiumdäck. dvs:

*Conti
*bridgestone
*Michelin
*Uniroyal


Märkena jag skulle undvika:
*Asiendäck (även Toyo, pga slitaget) Det betyder också: Linglong, Nankang, Hancook, osv.
*Vredestein Sportrac 2 (Har sånna nu, och de måste pumpas upp till 4 bar för att få någolunda normala däcksidor, och normal förbrukning. Kindarna är FÖR mjuka! Dessa kan jag allt utom rekommendera, speciellt om du ska leka med dem!
*Pirelli: De ger endast ut en okej kalender, resten är värdelöst

Kan du motivera varför pirelli är värdelöst enligt dig ? är nyfiken?

jag kan annars berätta att däck märket ceat är ett riktigt skit däck.... funkar kanon på torrt men vid blött väglag så är dom livsfarliga.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
Tigerofsweden
10 maj 2007 · 1 231 Inlägg

jag kör med Falken och jag är kanon nöjd ... smile typ ALLT i världen tillverkas fan i Asien ... smile
bara köpa smile

TheDeadDorkster Dieselgypsy
12 maj 2007 · 538 Inlägg

r-ted skrev:
Kan du motivera varför pirelli är värdelöst enligt dig ? är nyfiken?

Inga problem.

Däcken ger/har:
a)Dålig prestanda för pengarna
b)Presterar medelmåttigt till dåligt, speciellt när man behöver däcken som mest
c)Ofta högt rullmotstånd

Senast redigerat av TheDeadDorkster (12 maj 2007)

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna
tom1979
27 maj 2007 · 40 Inlägg

TheDeadDorkster skrev:
Tja.. jag skulle köpa ett premiumdäck. dvs:

*Conti
*bridgestone
*Michelin
*Uniroyal


Märkena jag skulle undvika:
*Asiendäck (även Toyo, pga slitaget) Det betyder också: Linglong, Nankang, Hancook, osv.
*Vredestein Sportrac 2 (Har sånna nu, och de måste pumpas upp till 4 bar för att få någolunda normala däcksidor, och normal förbrukning. Kindarna är FÖR mjuka! Dessa kan jag allt utom rekommendera, speciellt om du ska leka med dem!
*Pirelli: De ger endast ut en okej kalender, resten är värdelöst

Motivera även varför Toyo är dåliga. Snabbt slitage håller jag inte alls med om. Har kört på Toyo så länge jag kan minnas o tycker de e kanon i alla avseenden

It ain't over 'till the fat lady sings
AntonK
27 maj 2007 · 208 Inlägg

www.dackonline.se

Kör på LingLong 205/40 R17 och är jävligt nöjd. 2150kr med frakt till dörren för alla fyra! smile

Så är helt klart värt pengarna... Bara tuta och köra.

Senast redigerat av AntonK (27 maj 2007)

Wrum!
tom1979
27 maj 2007 · 40 Inlägg

kolla gärna www.dacktest.com
vanligt folk som betygsätter sina däck ... inga manipulerade eller korrumperade aftonbladet tester cool

It ain't over 'till the fat lady sings
whitesnake Fiat och Alfa Romeo mekaniker
27 maj 2007 · 285 Inlägg

Jag har provat linglong däck på en bil, det var nog det sämsta mög jag kört med någon gång. Bilen i fråga var sänkt med sänkfjädrar och hyffsat styv. I rondellerna så kunde man bara hålla halva farten mot vad jag gör med min 9000 som inte är sänkt och slitna dämpare och över mjuka fjädrar.

Tzatziki
27 maj 2007 · 452 Inlägg

Har kört med LingLong jag med och jag kan hålla med dom att det
är inga vidare bra däck .. riktigt dåligt grepp på dom däcken.

I dagsläget kör jag Dunlop SP9000 och är helnöjd!
Primeran har jag Hankook 104 vilket jag även är helnöjd med!

Javelin_V8 V8 Power
2 juni 2007 · 27 Inlägg

köp MH street radialer! det är slicks med fyra streck som är godkända för gatbruk!

Goofy_
5 juni 2007 · 23 Inlägg

jag jobbar som däckmontör och dom däcken är helt klart en klass för sig! Dom är relativt slitstarka och dom har en tyst gång och har ett rejält gött grepp i asfalten. big_smile

Audi A4 B5 Avant 1.8T 20V "Black Pearl" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang